JoshTheBoss Geplaatst: 11 juli 2009 Rapport Geplaatst: 11 juli 2009 (bewerkt) JoshTheboss scriptool gemaakt door: JoshTheBoss Introductie: Ik heb een filterscript gemaakt waarmee je gemakkelijk AddStaticVehicle lines en CreateExplosion lines kunt maken. De primaire reden voor het maken van dit script is het oefenen met dcmd en sscanf. Het script is overzichtelijk en dus makkelijk om van te leren, bijvoorbeeld van mijn "/spawn" command. De include "dutils" is bij het filterscript meegeleverd. Inhoud van het script: Dit script heeft vier commands: /addstaticvehicle [color1] [color2] (in plaats van "/addstaticvehicle" is "/asv" ook mogelijk) /createexplosion [type 0-13] [radius] (in plaats van "/createexplosion" is "/ce" ook mogelijk) /spawn [vehicle ID/naam, stuk van de naam] /help (geeft alle commands weer) Alle commands zijn in dcmd en sscanf. Locatie: De bestanden worden opgeslagen in de map scriptfiles. Credits: Dracoblue voor de include "dutils". Dracoblue: voor dcmd en sscanf Betamaster: voor de voertuignamen Simon Campbell: voor GetVehicleModelIDFromName En Y_Less: voor GetXYInFrontOfPlayer Big Boss voor het helpen met mijn bugs _O_ Download: JoshTheBoss_scripttool.rar Bewerkt: 12 juli 2009 door JoshTheBoss Reageren
David22 Geplaatst: 12 juli 2009 Rapport Geplaatst: 12 juli 2009 (bewerkt) Leuke tool, alleen jammer dat /asv niet gaat werken, en wel door deze fout: format(vehiclestring, sizeof(vehiclestring),"AddStaticVehicle(%d, %f, %f, %f, %f, %d, %d);", GetPlayerVehicleID(playerid)+400, x, y, z, angle, color1, color2); Als modelid, gebruik je het vehicleid. Dus als je een Infernus (ID: 411) hebt met voertuigid 1, zal deze in het uiteindelijke script geplaatst worden als een Bravura (ID: 401). Om nog maar te zwijgen over voertuigen met een ID boven de 212, als je dan de gecreëerde code zal gebruiken zal je server crashen . Zo moet hij wel werken: format(vehiclestring, sizeof(vehiclestring),"AddStaticVehicle(%d, %f, %f, %f, %f, %d, %d);", GetVehicleModelID(GetPlayerVehicleID(playerid)), x, y, z, angle, color1, color2); Bovendien ben je enkele credits vergeten: Dracoblue: voor dcmd en sscanf Betamaster: voor de voertuignamen Simon Campbell: voor GetVehicleModelIDFromName En Y_Less: voor GetXYInFrontOfPlayer En ook nog credits voor degene die IsNumeric heeft gemaakt, ik weet alleen niet wie dat is Edit: Bovendien weet je toch wel dat er een /save command voor AddStaticVehicle standaard in SA-MP zit, toch? Bewerkt: 12 juli 2009 door David22 Reageren
JoshTheBoss Geplaatst: 12 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2009 Leuke tool, alleen jammer dat /asv niet gaat werken, en wel door deze fout: format(vehiclestring, sizeof(vehiclestring),"AddStaticVehicle(%d, %f, %f, %f, %f, %d, %d);", GetPlayerVehicleID(playerid)+400, x, y, z, angle, color1, color2); Als modelid, gebruik je het vehicleid. Dus als je een Infernus (ID: 411) hebt met voertuigid 1, zal deze in het uiteindelijke script geplaatst worden als een Bravura (ID: 401). Om nog maar te zwijgen over voertuigen met een ID boven de 212, als je dan de gecreëerde code zal gebruiken zal je server crashen . Zo moet hij wel werken: format(vehiclestring, sizeof(vehiclestring),"AddStaticVehicle(%d, %f, %f, %f, %f, %d, %d);", GetVehicleModelID(GetPlayerVehicleID(playerid)), x, y, z, angle, color1, color2); Bovendien ben je enkele credits vergeten: Dracoblue: voor dcmd en sscanf Betamaster: voor de voertuignamen Simon Campbell: voor GetVehicleModelIDFromName En Y_Less: voor GetXYInFrontOfPlayer En ook nog credits voor degene die IsNumeric heeft gemaakt, ik weet alleen niet wie dat is Edit: Bovendien weet je toch wel dat er een /save command voor AddStaticVehicle standaard in SA-MP zit, toch? Ik heb de fouten aangepast en de credits uitgebreid. En ja ik wist dat er een /save command was, maar wou oefenen met dcmd en sscanf. Reageren
kayle Geplaatst: 22 juli 2009 Rapport Geplaatst: 22 juli 2009 Hij doet het niet. Nee, inderdaad niet. De rar file is niet goed gecomprimeerd... Reageren
JoshTheBoss Geplaatst: 28 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2009 Ok, ik zit nu in Italie. 15 augustus ofzo kom ik terug, en dan zal ik heb verbeteren, etc... dag! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.