Donald F. Duck Geplaatst: 11 juli 2009 Rapport Geplaatst: 11 juli 2009 Ik moet een float naar een integer omzetten, omdat ik deze wil gebruiken in een text, en met een float in een tekst krijg je een raar getal. Ik heb zitten zoeken in de opcode search tool, maar ik weet niet welke opcode ik moet gebruiken. Deze opcodes heb ik gevonden: 008E: 25@ = float $DISTANCE_BETWEEN_POINTS to_integer 0092: 22@ = float 17@ to_integer 0094: make $10937 absolute_integer 0095: make 9@ absolute_integer Welke opcode is de goede? Reageren
GYZIE Geplaatst: 11 juli 2009 Rapport Geplaatst: 11 juli 2009 0092: 22@ = float 17@ to_integer is volgens mij de goede dan word 22@ dus je integer. en volgens mij moet een float in een text gewoon kunnen. later, Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 juli 2009 Rapport Geplaatst: 11 juli 2009 Dat ligt eraan of ee variabele die je wilt veranderen lokaal (@) of globaal ($) is. Globaal: 008E: 25@ = float $DISTANCE_BETWEEN_POINTS to_integer Lokaal: 0092: 22@ = float 17@ to_integer De absolute integers zijn gewoon letterlijk bedoeld om een float een absolute integer maken. Dus bijvoorbeeld -1,3 wordt |-1| = 1. Dus bij die opcodes wordt - veranderd in + en wordt er een integer van gemaakt. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 12 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2009 (bewerkt) Ok, bedankt! Ik zal het dadelijk even proberen. Edit: Hmm, mijn output is 0, terwijl daar mijn health digitaal moet staan. Code: {$VERSION 3.1.0027} {$CLEO .cs} //-------------MAIN--------------- 0000: :NONAME_1 0226: $HEALTH = actor $PLAYER_ACTOR health 008E: $HEALTHINT = float $HEALTH to_integer 03C4: set_status_text_to $HEALTHINT 0 'DIGHEAL' // HEALTH wait 1000 jump @NONAME_1 Bewerkt: 12 juli 2009 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 12 juli 2009 Rapport Geplaatst: 12 juli 2009 Health is volgens mij al een integer. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 12 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2009 (bewerkt) Ik heb het via een draw text (045A) geprobeerd, gaf ie een heel raar getal aan, als ik nu de regel van float-integer comment maak blijft ie 0 aangeven. Wat het dus is weet ik niet. Ik zal eens kijken of ik via die draw_text (045A) hem werkend krijg met het omzetten naar integer. Edit: Draw_text met integer geeft 0, nu ga ik zonder het omzetten proberen. Edit2: Draw_text zonder omzetten geeft de echte health, blijkt dus dat health een integer is. Nu moet ik nog een manier vinden om de draw_text van het beeld te halen. Werkt 03D5 (03D5: remove_text 'TTUTOR') daar misschien bij? Bewerkt: 12 juli 2009 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 12 juli 2009 Rapport Geplaatst: 12 juli 2009 :health 0226: $HEALTH = actor $PLAYER_ACTOR health 03C4: set_status_text_to $HEALTH 0 'HETEST' // HEALTH wait 1000 jump @health Text: Your current health is: Werkt als een zonnetje... EDIT: aah, je had het inmiddels al lol. Ik zei toch dat het een integer was... Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 12 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2009 Ok, het werkt (via de draw_text), alleen weet ik niet met welke opcode ik de tekst wis, anders krijg ik de hele tijd de cijfertjes in elkaar. Welke opcode is dit? Status heb ik liever niet, want deze moet gebruikt worden wanneer er ook missies actief zijn waardoor er een dubbele balk komt in een missie met status bar. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 12 juli 2009 Rapport Geplaatst: 12 juli 2009 Draw text is een tricky opcode, want die "luistert" niet naar de normale remove text opcodes. Ik zet hem zelf altijd af met: 03F0: enable_text_draw 0 Ik denk alleen niet dat het gaat werken in de vorm die jij wil. Waarom wil je zo graag draw textes? Een makkelijkere optie is 1 van de volgende opcodes: 01E3: show_text_1number_styled GXT 'BB_15' number $1922 time 5000 style 1 // NEW HIGH SCORE!!~n~~w~~1~ 01E4: show_text_1number_lowpriority GXT 'HJ_IS' number $HJ_STUNT_BONUS time 2000 flag 1 // INSANE STUNT BONUS: $~1~ 01E5: show_text_1number_highpriority GXT 'LOW_38' number 271@ time 5000 flag 1 // ~s~You need $~1~ to compete. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 (bewerkt) Dan denk ik dat ik die eerste gebruik. De reden dat ik draw_texts wil is dat je met een draw_text zelf de plaats van de tekst kan bepalen. Met een ander soort tekst zit je vast aan een punt en deze tekst moet los blijven van andere teksten, zodat hij altijd leesbaar is. Edit: Hij werkt, alleen knippert hij nu erg. Is daar ook wat aan te doen of is er geen andere oplossing? Bewerkt: 13 juli 2009 door Donald F. Duck Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 Dat bedoelde ik met dat het niet goed werkt. Ik vermoed dat dat komt doordat ze niet spontaan verdwijnen en toegevoegd worden. Het is niet van het 1 op het andere moment dat de tekst verdwijnt of in beeld komt, dat is het probleem. Andere, "gewone" texten, verdwijnen wel in 1 keer. Daarom lukt het beter daarmee. Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 Ik zal eens kijken of ik het kan omzetten in een status (toch), met de meter uit onder een missie, waardoor de status balk nooit dubbel gebruikt wordt (of je moet via een andere cleo ook een status balk gebruiken). Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.