Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste mensen,

Dit keer heb ik geen fout maar heb ik een grote vraag :D

Ik zou graag willen weten hoe ik aan een cut scene mensen kan toe voegen.

Die over het strand lopen.

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007
DEFINE OBJECTS 1
DEFINE OBJECT SANNY BUILDER 3.04	  

DEFINE MISSIONS 0

DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS 0 // Use -1 in order not to compile AAA script

DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0

DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0

{$VERSION 3.1.0027}

//-------------MAIN---------------
thread 'MAIN' 
fade 0 0 
042C: set_total_missions_to 0 
030D: set_max_progress 0 
01F0: set_max_wanted_level_to 0 
set_wb_check_to 0 
00C0: set_current_time_hours_to 10 minutes_to 0 
$7 = 2435.302 
$6 = -1671.848 
$5 = 12.8007 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at $7 $6 
Camera.SetAtPos($7, $6, $5)
062A: change_float_stat 165 to 999.0 
062A: change_float_stat 23 to 999.0 
062A: change_float_stat 21 to 0.0 
062A: change_float_stat 163 to 999.0 
062A: change_float_stat 160 to 999.0 
062A: change_float_stat 229 to 999.0 
062A: change_float_stat 223 to 999.0 
062A: change_float_stat 230 to 999.0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
0629: change_integer_stat 68 to 0 
$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, $7, $6, $5)
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)
Camera.SetBehindPlayer
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 262.0
set_weather 1 
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "BBALLJACKRSTAR", "BBJACK", Torso)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
Player.SetClothes($PLAYER_CHAR, "PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
Player.Build($PLAYER_CHAR)
select_interior 0 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
01B7: release_weather 
016C: restart_if_wasted_at $7 $6 $5 angle 0.0 town_number 0 
fade 1 1000 
wait 100 
$ICON = Marker.CreateIconWithoutSphere(2, 2458.248, -1659.026, 13.3047)
03BC: $140 = create_sphere_at 2458.248 -1659.026 13.3047 radius 2.0 
03E6: remove_text_box 
create_thread @MAIN_451 
wait 2500 

:MAIN_451
wait 0 
if 
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2458.248 -1659.026 radius 13.3047 2.0 on_foot 
else_jump @MAIN_451 
03BD: destroy_sphere $140 
fade 0 1000 
wait 1000 
02A3: enable_widescreen 1 
0A48: enable_menu_access_in_widescreen_mode 1 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
Camera.SetPosition(468.8174, -1848.294, 15.14844, 0.0, 0.0, 0.0)
Camera.PointAt($7, $6, $5, 2)
fade 1 1000 
00BB: show_text_lowpriority GXT 'THEINF' time 5000 flag 1  // Swoke:What the fuck is happening!! Q-X Get them out!!!
0936: set_camera 468.8174 -1848.294 15.14844 position_to 457.8174 -1838.294 15.14844 time 20000 drop_mode 1 
wait 10000 
02A3: enable_widescreen 0 
Camera.Restore
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
end_thread

Geplaatst:

1. Creëer een actor.

2. Om te laten lopen zijn meerdere mogelijkheden. Ik zal er hiervan 2 uitlichten.

05D3: AS_actor $PLAYER_ACTOR goto_point 681.8004 -474.1063 15.5363 mode 4 3000 ms // versionA

Hiermee laat je een actor 1x lopen. Het is niet handig als je iemand meerdere punten wil meegeven op het moment dat je meerdere actors zet... Met mode variëren zorgt ervoor dat je de player kunt laten lopen of rennen bijvoorbeeld (testen!).

Daarnaast kan je ervoor kiezen voor een animation path:

0754: define_new_animation_path 
0755: add_animation_path_3D_coord 2526.887 2752.617 10.8203 animation "ROADCROSS" IFP_file "PED" 
0755: add_animation_path_3D_coord 2582.135 2754.495 10.8203 animation "NONE" IFP_file "NONE" 
0755: add_animation_path_3D_coord 2580.428 2778.38 10.8203 animation "NONE" IFP_file "NONE" 
0755: add_animation_path_3D_coord 2515.005 2782.261 10.8203 animation "ROADCROSS" IFP_file "PED" 
0817: assign_actor $595[0] to_animation_path_with_walk_mode 4 route_mode 3

Dit is een stukje code uit de missie General Dilemma. Daarmee laat je dus een actor een animation path belopen, en niet maar 1 punt.

Geplaatst: (bewerkt)
Is er ook een mogelijkheid om een auto te laten rijden?

Natuurlijk.

00A7: car 99@ drive_to x y z

Snelheid bepalen:

00AD: set_car 36@ max_speed_to 10.0

35-40 is een goede/gemiddelde snelheid.

Grtz RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Geplaatst:
Die eerste was ik ook achter gekomen alleen wat is car 99?

99@ is de variable van de auto, deze variable kun je veranderen naar de variable van je eigen auto.

Geplaatst:
Die eerste was ik ook achter gekomen alleen wat is car 99?

99@ is de variable van de auto, deze variable kun je veranderen naar de variable van je eigen auto.

Ok dat dacht ik al. En moet je dan een auto hebben die eenmalig spawnt of?.......

Geplaatst:
Die eerste was ik ook achter gekomen alleen wat is car 99?

99@ is de variable van de auto, deze variable kun je veranderen naar de variable van je eigen auto.

Ok dat dacht ik al. En moet je dan een auto hebben die eenmalig spawnt of?.......

Ja, in je missie. Je moet je auto spawnen in je missie en die kun je dan die variable geven.

Geplaatst:
Die eerste was ik ook achter gekomen alleen wat is car 99?

99@ is de variable van de auto, deze variable kun je veranderen naar de variable van je eigen auto.

Ok dat dacht ik al. En moet je dan een auto hebben die eenmalig spawnt of?.......

Ja, in je missie. Je moet je auto spawnen in je missie en die kun je dan die variable geven.

Ok, komt voor de bakker :D

Geplaatst:

Houdt gewoon onthouden dat je alleen maar dingen kunt doen met auto's die je eenmalig spawnt. De cargenerator kan je plaatsen en weghalen met dezelfde codes, namelijk plaatsen met 014B en aangeven hoe vaak die spawnt (of helemaal niet) met 014C. Al die andere opcodes, zoals health, zoals lock car, enzovoorts kan je alleen doen met een auto die eenmalig spawnt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...