Bierbuikje Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 Hoi allemaal, Ik ben met een nieuwe cleo mod bezig, maar ik loop vast. Ik weet niet hoe ik een ped moet vermoorden die in een sphere van 5.0 staat om CJ heen. Ik wil graag dat als de speler op 'P' drukt (0AB0: key_pressed 80 // P) dat dan alle actors binnen een straal van 5.0 komen te overlijden. Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd. :Begin 1@ = Actor.Create(CivMale, #MALE01, 0.0, 0.0, 0.0) wait 0 04C4: store_coords_to $X $Y $Z from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 0.0 0.0 if 00FF: actor 1@ sphere 0 in_sphere $X $Y $Z radius 5.0 5.0 5.0 on_foot jf @Begin Actor.Health(1@) = 0 jump @Begin :Begin 04C4: store_coords_to 1@ 2@ 3@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 0.0 0.0 08E5: get_actor_in_sphere 1@ 2@ 3@ radius 5.0 handle_as 6@ wait 0 if 00FE: actor 6@ sphere 0 in_sphere 1@ 2@ 3@ radius 5.0 5.0 5.0 jf @Begin 0223: set_actor 6@ health_to 0 jump @Begin :Begin 04C4: store_coords_to 1@ 2@ 3@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 0.0 0.0 0AB5: store_actor $PLAYER_ACTOR closest_vehicle_to 10@ closest_ped_to 0@ wait 0 if 00FE: actor 0@ sphere 0 in_sphere 1@ 2@ 3@ radius 5.0 5.0 5.0 jf @Begin 0223: set_actor 0@ health_to 0 jump @Begin Ik snap niet wat ik moet doen. Weet iemand anders het? Alvast bedankt, Bierbuikje Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 Dit gaat als volgt :START 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $COORD_X $COORD_Y $COORD_Z 089E: get_actor_in_sphere $COORD_X $COORD_Y $COORD_Z radius 5.0 handle_as $ACTOR_TO_BE_KILLED // versionB 0321: kill_actor $ACTOR_TO_BE_KILLED jump @START Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 {$CLEO .CS} :1 jump @P :P wait 0 if Player.Defined($PLAYER_CHAR) jf @P if 0AB0: key_pressed 80 // P jf @P jump @START :START 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to 1@ 2@ 3@ 089E: get_actor_in_sphere 1@ 2@ 3@ radius 5.0 handle_as 0@ // versionB 0223: set_actor 0@ health_to 0 jump @P 0A93: end_custom_thread Als ik nu op 'P' druk crasht het spel terwijl ik letterlijk tegen een ped aan sta. Weet iemand waar het aan ligt? Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 Ik heb jouw script eens geprobeerd, je moet een wait toevoegen in de if waar gecontroleerd wordt of je de P indrukt. PS: Je moet ook nog een beveiliging inbouwen, als er namelijk geen ped in een straal van 5 is en je drukt P crasht het spel. Een aanpassing hierop weet ik niet. Reageren
Crypteq Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 (bewerkt) Heb snel een scriptje gemaakt en getest en het werkt: {$VERSION 3.1.0027} {$CLEO .CS} 0A92: create_custom_thread "KILLACTOR" :KILLACTOR_01 wait 0 if and Player.Defined($PLAYER_CHAR) 0AB0: key_pressed 80 else_jump @KILLACTOR_01 wait 100 00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to $COORD_X $COORD_Y $COORD_Z :KILLACTOR_02 08E5: get_actor_in_sphere $COORD_X $COORD_Y $COORD_Z radius 10.0 handle_as $ACTOR_1 wait 10 if not $ACTOR_1 == -1 else_jump @KILLACTOR_01 0321: kill_actor $ACTOR_1 jump @KILLACTOR_02 0A93: end_custom_thread de "beveiliging" zit er al ingebouwd... Bewerkt: 13 juli 2009 door BC7 Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 Ik heb de onderstaande regel nooit gesnapt. if not $ACTOR_1 == -1 Maar het checkt dus gewoon of de actor er ook echt is? Bedankt Tom, donald en BC7. Reageren
Crypteq Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 if not $ACTOR_1 == -1 als iets er niet is dan is de "handle" -1, dus niets. Dus als $ACTOR_1 -1 is dan keert ie weer terug naar het begin Trouwens, ben ff de opcode kwijt om een deur van een auto los te zetten. in dit geval de kofferbak, Weet iemand die? Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2009 if not $ACTOR_1 == -1 als iets er niet is dan is de "handle" -1, dus niets. Dus als $ACTOR_1 -1 is dan keert ie weer terug naar het begin Trouwens, ben ff de opcode kwijt om een deur van een auto los te zetten. in dit geval de kofferbak, Weet iemand die? 04E1: open_and_freeze_car_trunk 524@ ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.