Jump to content

Opschonen bij Windows Taakbeheer

Recommended Posts

Geplaatst:

Hello,

De afgelopen tijd is onze computer bijzonder sloom. Nu heb ik gekeken bij windows taakbeheer en daar staat dan ook wel een enorme waslijst aan programma's welke waarschijnlijk alle snelheid weghalen.

Ik heb even een printscreen gemaakt. Hopelijk kunnen jullie me helpen welke ik af kan sluiten, en zo ja blijven deze dan ook weg?

Het is namelijk zo erg dat de muis gewoon ook daardoor gaat haperen volgensmij. Deze doet namelijk met 1 x klikken wat 't ding normaal met 2 x klikken zou moeten doen en andersom.. Héél apart!

het 2e lijstje aan de zeikant heb ik daarbij gezet aangezien het niet op 1 printscreen paste (zegt ook wel genoeg denk ik :D )

Kan er wat foutgaan als je dingen zelf uit gaat lopen zetten? Of worden bij het opstarten van de comp. altijd wel weer de belangrijke processen opgestart?

Hartelijk dank alvast _O_

Gr. Dennis

post-1440-1247492465_thumb.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Ga naar uitvoerne en typ daar in msconfig ga naar de 2 na en 1na laatste tabblad en vink alles af watje neit nodig hebt.

Ook zou je Tuneup Utilities kunnen gebruiken om je pc op te schonen, defragmenteer je pc eens want services uitschakelen gaat niet veel helpen.

Bewerkt: door wesley123
Geplaatst:

Eerst met CCleaner de boel opschonen, ook het register, en vervolgens je schijf defragmenteren, dat moet al een stuk schelen.

Geplaatst:
Ga naar uitvoerne en typ daar in msconfig ga naar de 2 na en 1na laatste tabblad en vink alles af watje neit nodig hebt.

Ook zou je Tuneup Utilities kunnen gebruiken om je pc op te schonen, defragmenteer je pc eens want services uitschakelen gaat niet veel helpen.

Het probleem is, dat er veel dingen bij staan waarvan ik niet zeker ben of ik deze uit kan schakelen of niet, aangezien ik niet weet wat de functie ervan is. Vandaar dat ik ook het lijstje bewust had gepost (screenshot). Maargoed, blijkt dus dat dát niet het belangrijkste is.

Ik heb tune up, CC cleaner en beide ook al gebruikt. Het scheelt wel iets maar het werkt dan nog altijd niet zoals het hoort.. Zal het nog eens verder uitzoeken.

Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties!

Gr. Dennis

Geplaatst:
Gebruik Process Explorer, die is veel uitgebreider en er staat uitleg e.d. bij. :)

bb896653.ProcessExplorer(en-us,MSDN.10).jpg

Download

Mvg,

Flitskikker

flitskikker bedankt!

zo iets zocht ik altijd al

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...