Timske Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 13 juli 2009 (bewerkt) Hallo allemaal, ik ga jullie uitleggen hoe je een Indiana Jones tekst kan maken met PhotoShop. Have fun Font: >Download< Stap 1. Maak een nieuw bestand aan met de afmetingen 500x150. Stap 2. Maak tekst met de sneltoets T en maak een horizontale tekst (met je (forum)naam.) Owja, ik gebruik een oranje tekst Stap 3. Nu gaan we de tekst aanpassen, dit doen we om dubbelklik op je layer te klikken rechts onderin. We krijgen het volgende scherm te zien: Doe mij na: Stap 4. Nu gaan we naar Gradient Overlay toe. Geef je tekst een oranje kleur. Zet de volgende dingen hetzelfde als de mijne: Blend Mode: Normal. Opacity: 100% Gradient: Style: Linair en vink Align with Layer aan. Angle: 93 graden. Scale: 100% Stap 5. Size: 2 px. Position: Inside. Blend Mode: Normal. Opacity: 100% Fill Type: Color. Color zwart. Druk op 'Ok'. Stap 6. We gaan het afronden We gaan de tekst kantelen, doe CTRL + T. Kantel de rechterkant een beetje omhoog. Eigenlijk moet die iets meer oranje, maar dit is mijn uitkomst: ----------------------------------------------------------------------------------- Dit is mijn eerste PhotoShop tutorial, hopelijk hebben jullie hier iets aangehad. Ik zou het leuk vinden als jullie een outcome zouden posten ----------------------------------------------------------------------------------- Bewerkt: 13 juli 2009 door Timske Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 13 juli 2009 Mooie tutorial en ik wil hem ook zeker proberen, maar waar moet ik dat Font dan plaatsen? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BaasB Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 13 juli 2009 Mooie tutorial en ik wil hem ook zeker proberen, maar waar moet ik dat Font dan plaatsen? In de map Windows --> Fonts, MADDERFAKKER Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 13 juli 2009 (bewerkt) Mooie tutorial en ik wil hem ook zeker proberen, maar waar moet ik dat Font dan plaatsen? In de map Windows --> Fonts, MADDERFAKKER Bedankt... Bewerkt: 13 juli 2009 door Djmaddox Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Timske Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 13 juli 2009 Mooie tutorial en ik wil hem ook zeker proberen, maar waar moet ik dat Font dan plaatsen? In de map Windows --> Fonts, MADDERFAKKER Bedankt... Iets duidelijker: Start > Configuratiescherm > Vormgeving en persoonlijke voorkeuren aanpassen > Lettertypen. Ik sla ze meestal op een een map die ik gemaakt heb in Mijn Documenten en dat ik ze daarna naar de map Lettertypen kopieer Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTA Haas Geplaatst: 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 13 juli 2009 Mooie tutorial en ik wil hem ook zeker proberen, maar waar moet ik dat Font dan plaatsen? Je gaat naar het configuratiescherm, daat zie je een map ''Lettertype'' en daar plak je de font in. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Timske Geplaatst: 13 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst: 13 juli 2009 Kan iemand nouw een outcome posten Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 14 juli 2009 Waar staat gradient overlay bij de nederlandse Photoshop? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kai-ShockWave Geplaatst: 14 juli 2009 Rapport Share Geplaatst: 14 juli 2009 (bewerkt) Verloopbedekking Bewerkt: 14 juli 2009 door Kai-ShockWave Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
flippie13 Geplaatst: 4 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst: 4 augustus 2009 Mooie Tut maar bij stap 5 moet je er nog wel even bij zetten dat het om 'Stroke' gaat En misschien handig om de kleuren van de gradient overlay te geven? Outcome: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.