Jump to content

Is mijn Windows XP legaal?


Revolution-Designer

Recommended Posts

Goedenavond iedereen,

Zoals sommigen van jullie nog weten heb ik een paar weken terug een nieuwe (tweedehands) PC gekocht. Daarbij kreeg ik een gebrand windows xp cd'tje. De verkoper vertelde me dat het een speciale versie was voor op het kantoor, een uitgeklede versie. Deze versie bevat wat minder opties, zoals de ''ontspanning'' map met spelletjes in het start menu.

Maar nu weet ik eigenlijk niet of deze Windows XP (CD) legaal is, ik wil namelijk service pack 2 downloaden maar daarvoor heb ik Windows update nodig. Ik heb natuurlijk ook geen zin om ''de dupe te worden van software vervalsing''. Weet iemand een manier hoe ik kan zien of mijn Windows XP legaal is?

Alvast bedankt, RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

ga naar update.microsoft.com daar word geloof ik vanzelf gecheckt.

Ik weet verder bijna zeker dat hij illegaal is, microsoft heeft nooit zo'n dergelijke versie gemaakt, en dat hij op een gewoon schijfje staat zegt genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Stripped-out versies worden gebruikt voor onder andere Mini-laptops als de EEE pc van asus of de Aspire van Acer als deze niet met XP ofzo worden geleverd. Windows heeft ze inderdaad nooit gemaakt, dus is het zo goed als zeker illegaal. Als 't zelf gebrand is zegt het trouwens genoeg. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ga naar update.microsoft.com daar word geloof ik vanzelf gecheckt.

Ik weet verder bijna zeker dat hij illegaal is, microsoft heeft nooit zo'n dergelijke versie gemaakt, en dat hij op een gewoon schijfje staat zegt genoeg.

Hoeft niet. Het kan ook een OEM cd zijn. Maar ja als het echt op een eigen DVD'tje is gebrand, is het denk ik ook wel illegaal, want OEM cd's worden altijd met bedrukking met de fabrikant erop geleverd.

Link to comment
Delen op andere websites

ga naar update.microsoft.com daar word geloof ik vanzelf gecheckt.

Ik weet verder bijna zeker dat hij illegaal is, microsoft heeft nooit zo'n dergelijke versie gemaakt, en dat hij op een gewoon schijfje staat zegt genoeg.

Hoeft niet. Het kan ook een OEM cd zijn. Maar ja als het echt op een eigen DVD'tje is gebrand, is het denk ik ook wel illegaal, want OEM cd's worden altijd met bedrukking met de fabrikant erop geleverd.

Het kan zijn dat de verkoper een serial met zo'n 10x licntie heeft gekocht en dan doorverkoopt, maar ik weet niet zeker of dat zo is en of het legaal is, is te betwijfelen.

Link to comment
Delen op andere websites

ga naar update.microsoft.com daar word geloof ik vanzelf gecheckt.

Ik weet verder bijna zeker dat hij illegaal is, microsoft heeft nooit zo'n dergelijke versie gemaakt, en dat hij op een gewoon schijfje staat zegt genoeg.

Hoeft niet. Het kan ook een OEM cd zijn. Maar ja als het echt op een eigen DVD'tje is gebrand, is het denk ik ook wel illegaal, want OEM cd's worden altijd met bedrukking met de fabrikant erop geleverd.

Het staat op een CD'tje van de kruidvat. :7

Link to comment
Delen op andere websites

als je gewoon kunt updaten ed is er weinig aan de hand.

Ik weet neit wat je specs zijn, maar mocht je toch problemen hebben dan zou je evt windows 7 kunnen installeren ipv xp.

Windows 7?

Moet ik die niet eerst kopen om over de volledige editie te beschikken?

Mijn specs:

computer.gifComputer

  • Fabrikant: FUJITSU SIEMENS
  • Computermodel: SCENIC P / SCENICO P
  • Computernaam: FJ26
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: FUJITSU SIEMENS
  • Model: D1761
  • BIOS Fabrikant: FUJITSU SIEMENS // Phoenix Technologies Ltd.
  • BIOS Model: Version 5.00 R1.10.1761, versie 5.00 R1.10.1761
  • Aansluitingen: AGP (Vrij), PCI-1 (Vrij), PCI-2 (Vrij), PCI-3 (Vrij)
  • Poorten: SMsC (Muis), SMsC (Toetsenbord), SMsC (Parallel), SMsC (Serieel), SMsC (Geen), SIS (Geen), SIS (Geen), SIS (USB), SIS (USB), SIS (USB), SIS (USB), SIS (USB), SIS (USB), ADMTeK AN983N (Netwerk), REALTEK ALC655 (Audio), REALTEK ALC655 (Audio), REALTEK ALC655 (Audio)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Celeron® CPU 2.60GHz
  • Kloksnelheid: 2600 MHz
  • Socket: CPU

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1023 MB RAM
  • Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM), 512 MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:), NTFS (F:)
  • Grootte: 113,95 GB (17,73 GB (C:) + 19,54 GB (D:) + 63,47 GB (E:) + 13,21 GB (F:) )
  • Vrije ruimte: 78,47 GB (6,42 GB (C:) + 6,97 GB (D:) + 51,92 GB (E:) + 13,14 GB (F:) )

drives.gifStations

  • Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Lokale vaste schijf, F: Lokale vaste schijf, G: CD- of DVD-ROM station, H: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): A: Onbekend, C: ST340014A IDE, D: HDS728080PLAT20 IDE, G: JLMS XJ-HD166S, H: FQPWH TMBG9UR85674 SCSI CdRom Device

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek AC'97 Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 6200
  • Beeldprocessor: GeForce 6200
  • Geheugengrootte: 256 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.8618

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: Philips Consumer Electronics Co.
  • Model: Philips 107S (107S2)
  • Schermresolutie: 1024x768
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 75 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: HID-compliant muis
  • Aantal knoppen: 5
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: USB-HID
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): ADMtek AN983-gebaseerde ethernet-adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.1.70, MAC: 00:30:05:36:E9:D2, DHCP: 192.168.1.254

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 2

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23)

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee hoor, minimum voor 7 is 512MB geheugen, en dat is voor een schone installatie, je bent na eht installeren al minimaal 800MB kwijt aan geheugen. Ik heb mijn windows 7 nu redelijk schoon gehouden, 3 maal ie8 opstaan, windows media player 12 en AV, hij gebruikt nu 40% van het geheugen, als ik die dingen uit heb(behalve AV) gebruikt hij slechts 27%, wat neer komt op iets meer als 512MB, ik heb daarbij ook sidebar disabled.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...