Jump to content

Upgraden van pc

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben van plan om mijn pc wat te gaan upgraden, (nieuwe kopen is niet echt haalbaar aangezien het ding amper een jaar oud is.)

Mijn doel is om GTA IV wat beter te kunnen spelen, en dan gaat het vooral om online spelen. Nu word ik vrij regelmatig gekickt met de melden "your pc is running too slow", en daar word ik (en de andere clanleden :puh: ) niet echt vrolijk van.

Het liefst wil ik naast GTA IV nog fraps kunnen draaien zodat ik tijdens het spelen wat plaatjes kan schieten, maar of dat haalbaar is weet ik niet.

Ik heb alleen niet echt een idee wat ik het beste kan gaan vervangen, en ook heb ik geen flauw idee wat voor onderdelen ik zou moeten kopen. Hieronder staan de specificatie's van mijn pc, kunnen jullie aan de hand daarvan misschien advies geven wat ik het beste kan verbeteren / vervangen?

computer.gifComputer

• Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
  • Computermodel: MS-7392
  • Computernaam: ZAHER-EF321E9A3
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
  • Model: MS-7392
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: Default System BIOS, versie V1.1
  • Aansluitingen:
  • Poorten:

processor.gifProcessor

• Model: Intel® Core2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz
  • Kloksnelheid: 2327 MHz
  • Socket: CPU 1

memory.gifGeheugen

• Grootte: 2047 MB RAM
  • Type(s): 1024 MB RAM (SDRAM, DIMM), 1024 MB RAM (SDRAM, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:)
  • Grootte: 298.09 GB (298.09 GB (C:) )
  • Vrije ruimte: 232.13 GB (232.13 GB (C:) )

drives.gifStations

• Type(s): C: Local Fixed Disk, D: CD- of DVD-ROM station, E: Removable Disk, F: Removable Disk, G: Removable Disk, H: Removable Disk, J: CD- of DVD-ROM station, K: Removable Disk
  • Model(len): C: SAMSUNG HD321KJ IDE, D: ATAPI DVD A DH20A4P, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, J: UI1004T IID153O SCSI CdRom Device, K: Onbekend

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

• Model: NVIDIA GeForce 8500 GT
  • Beeldprocessor: GeForce 8500 GT
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.8250

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standard monitor types)
  • Model: Plug and Play Monitor
  • Schermresolutie: 1440x900
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 75 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: (Standard system devices)
  • Model: USB Human Interface Device
  • Aantal knoppen: 16
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

• Model: PS/2 Keyboard
  • Type: Enhanced (101- or 102-key)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC (), Compact Wireless-G USB Adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.2.101, MAC: 00:22:6B:A3:BF:B4, DHCP: 192.168.2.1

directx.gifDirectX

• Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23)

Bvd voor de moeite!

Ymosky

Geplaatst:

Met de goedkoopste Quad core en een lekkere game kaart kom je al een heel eind, en misschien nog een nieuwe voeding als de oude te zwak is.

Q8200 @ 2.33 ghz (Quad Core) - 126 euro

http://www.azerty.nl/0-913-91501/processor...l-core-2-q.html

Asus ENGTS250 - 106 euro

http://www.azerty.nl/0-971-204562/asus-eng...di-512md3-.html

Voeding Antec 500 Watt (denk dat dat genoeg moet zijn, niet?) - 70 euro.

http://www.azerty.nl/0-1073-13825/antec-ea...a500-ec-vo.html

Misschien nog een extra ram latje, maar echt nodig is dat niet.

Voor om en bij de 300 euro heb je dus een mooie upgrade waarmee je GTA IV op high kan spelen. :Y

Geplaatst:

als je hier wilt updaten doe het dan gelijk goed, want van een core 2 duo naar een core 2 quad gaan maakt vrij weinig uit volgend jaar. Je kunt het nog wel ff uit zingen met deze en ga dna volgend jaar een echte update doen.

Core 2 Duo's gaan nog wel ff mee hoor, dat hij het bij gta4 niet goed doet komt omdat hij waardeloos geoptimaliseerd is.

Geplaatst:

dan meteen hd4870 halen idd, verder zul je met met zo'n budget quadcore niet veel verder komen op gta IV na dan, omdat die wel quadcores goed ondersteund, veel andere games nog niet.

Geplaatst:
dan meteen hd4870 halen idd, verder zul je met met zo'n budget quadcore niet veel verder komen op gta IV na dan, omdat die wel quadcores goed ondersteund, veel andere games nog niet.

Nog niet. Maar als je nu een Quad koopt ben je lekker futureproof tegen de aankomende games. En ik denk wel dat je verschil merkt in andere games als je speelt met een 4870 en C2D of een 4870 C2Q, of ze nou Quad Core ondersteunen of niet.

Geplaatst:

en tegen die tijd is een core 2 quad al weer sterk veroudert.

AMD en Intel komen over ongeveer een half jaar met een cpu met 6 cores en dan is bijvoorbeeld een PII al drastisch in prijs verlaagt dat hij goedkoper is dan nu ene Core 2 Quad. Als je dan per se nu wilt updaten meot je het meteen goed doen met een i7 of een PII, die gaan nog een tijdje mee, de Core 2's zijn nu gewoon voorbij en zijn dus volgend jaar al enorm veroudert, terwijl de PII en de i7 dat neit zijn, dat is immers een nieuwe generatie, ove rene jaar ook nog.

moraal vna het verhaal: naar een Core 2 Quad upgraden is zonde van je geld.

Geplaatst:

Nog niet. Maar als je nu een Quad koopt ben je lekker futureproof tegen de aankomende games. En ik denk wel dat je verschil merkt in andere games als je speelt met een 4870 en C2D of een 4870 C2Q, of ze nou Quad Core ondersteunen of niet.

met een Q8200 ben je niet echt futureproof, mijn E8400 core2duo presteert al stukken beter.

Verder zou je eens wat minder moeten vertrouwen op de naam core2quad, alleen om die reden denk jij al dat iets "futureproof"is, begin eens met benchmarks op te zoeken ofzo?

als je een beetje futureproof wilt zijn zul je toch moeten beginnen met een Q9550, of een i7/Phenom II, dan ben je zeker de komende 2 jaar "futureproof"

Geplaatst:

en met een i7 nog wel langer denk ik, dat is een nieuwe generatie, ik dnek persoonlijk dat de i3-i9 nog wel een jaar of 5 mee zullen gaan, het is net zoals de P4 in zijn tijd compleet nieuwe technologie en een compleet nieuwe architectuur dat momenteel zijn tijd behoorlijk vppruit is, de i series gana nog wel ff mee denk ik zelf.

Geplaatst:

Ik zou gewoon wachten op de i3 processors die voor volgend jaar op de planning staat. De i3 is eigenlijk een Core 2 quad zover ik heb begrepen, maar dan weer wat beter. (Intel kijkt teveel af bij nVidia). Of koop anders een nieuw AM2+/AM3 moederbord met een Phenom II X3/X4. Of wacht op de i5.

Geplaatst:

Hellup!!! krijg ik hier even een barre hoop getalletjes, en voorspellingen naar me toe geslingerd.. punt is dat ik de helft ervan niet eens begrijp. :$

Maargoed, het is niet mijn bedoeling om van mn pc een supergoede game-pc te maken, ik ben niet zo'n ontzettende game-fanaat.

Als ik 2 avonden per week een poosje kan spelen is het veel voor mijn doen. Vandaar dat ik er niet al te veel geld in wil steken, gaat er mij om dat als ik dan eens een avondje wil gamen (gta IV) dat het wel gewoon kan zonder iedere keer uit de multiplayer geknikkerd te worden. het zgn "future-proof" is wat mij betreft dus niet erg belangrijk.

Weet eigenlijk niet waar ik verstandig aan doe, ik begin het idee te krijgen dat ik ook met een "kleine upgrade" toch nogal wat geld kwijt ben, de kleinste upgrade die ik op het moment weet is om bijvoorbeeld van de E6550 die ik nu heb over te stappen naar een E7400 en dan ben ik ook nog 109 euro kwijt.

En dan weet ik nog niet eens zeker of het daarna wel gaat werken, dan zou ik voor de zekerheid een flink stukje hoger moeten gaan zitten in die E-serie, maar dan kom ik erop uit dat ik minimaal 160 a 170 euro kwijt ben.. (voor 1 avond per week met KiWi's spelen wel wat veel vrees ik.. :puh: )

Als laaste denk ik het volgende, ik heb het idee dat ik toch wel de maximale prestatie haal uit mn pc op dit moment, staat amper software op, goed opgeschoont, GTA IV staat alles op low, dus wat dat betreft kan ik (volgens mij) weinig meer eruit halen.

Die prestatiewinst die ik nodig heb moet ik zien te halen uit mn processer (volgens mij, correct me if im wrong?) is het bijvoorbeeld een optie om mn processor te overklokken? (of is dat beetje extra wat ik (misschien..) krijg niet echt de moeite?)

Geplaatst:

Videokaart zou een stuk goedkoper zijn, ligt er een beetje aan. Zou het bijvoorbeeld voldoende zijn als ik in die GeForce 9 serie blijf en dan bijvoorbeeld naar een 9500 GT, 1024 MB, 128 Bit?

Of moet ik dan echt naar GTS of GTX toe?

ps.. verrek, ik begin al die getalletjes nog een (klein) beetje te begrijpen ook :puh:

Geplaatst:

Een 9500GT is een 8600GT = bagger.

Je kan beter een 9800GT kopen, of inderdaad naar de GTS 250 kijken.

Geplaatst:

Als je budget het toestaat zou ik een HD4850 of een HD4870 nemen, de NVIDIA tegenhangers van deze kaarten zijn over het algemeen een stuk duurder.

Als je budget het toestaat om een Core 2 Quad te nemen, dan zou ik dat zeker doen.

Dat gelul dat je nu beter geen Core 2 Quad meer kan nemen omdat Intel en AMD binnenkort met 6 core cpu's komen lijkt me zeer sterk, aangezien ik niet geloof dat alle nieuwe games straks direct 6 core ondersteuning hebben.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...