Jump to content

Nieuwe pc/laptop: Youp

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik wil graag een nieuwe desktop of een nieuwe laptop. Ik wil ze graag gebruiken voor WoW, schoolbezigheidjes, internetten etc. Niet de allernieuwste games, want dan koop ik wel een PS3.

Als ik een computer zou kopen, waar zou ik 'm dan het beste kunnen samenstellen? Ik zag op Azerty dit systeempje Mieeeeh en dat leek me wel wat. Alleen het lelijke kutscherm weg, maar volgens mij zijn de processor en videokaart aardig in orde. Maar zetten hun dat dan in elkaar, of moet ik dat doen? (^^) Waar zou ik 'm anders het beste kunnen bestellen waar ik rond de 500 euro kwijt ben, aangezien ik sowieso een los scherm derbij koop van 200 euro ofzo en dan kom je ook ongeveer op een redelijke prijs uit. Zou iemand anders er anders eentje in elkaar kunnen zetten für mir. En nog een vraagje; zit hier vista/xp bij? Ik wil liever niet al dat gerotzooi met illegale vista en kak, want dat vind ik sowieso al irritant. Ik heb sowieso al het gerotzooi dat ik mijn schijfjes in partities wil; dan moet ik dan allemaal ff hosselen. Als ik dat heb gehosseld, ben ik wel klaar met het hosselen, dus ik wil niet eerst vista hosselen.

Ik vond deze ook wel wat: http://tweakers.net/reviews/1308/3/tweaker...9-pagina-3.html. Alleen dan haal ik dus vanalles uit het internet en helpt voor ook geen zak. Ik maak 'm dan wel iets anders door een 520 gig harde schijf er in te zetten, geluidsboxen weg, webcam weg, en de brander mag iets goedkoper aangezien ik neit van plan ben blu-ray af te spelen. Maar zoiets zou dus ook 500 donnies kosten.

Het hoef niet perse dat ik 'm zelf in elkaar zet, mag ook al wel gedaan zijn. Welke is dan wel goed?

Duss ff op een rijtje:

1) Waar zou ik goed een desktop in elkaar kunnen zetten voor ungefahr 500 donnies?

2) Zou jij dat mss voor mij kunnen doen?

3) Zit hier automatisch vista of xp bij?

4) Zijn die ik heb gegeven goed?

5) Overig vraagje: Vista of XP? Wat is de beste keuze bij mijn computertje?

Als laptop had ik deze eerst uitgekozen: MIeeeeh . Die vind ik erg goed voor mijn doenetje, en ik wou 'm net bestellen. Gister waren er nog 28, vandaag 0. Wel ontzettend balen, want ik heb geen zin om nog eens 2 weken te wachten voor een laptop wat nog een hele tijd kan uitlopen. Opflikkeren dus. Welke andere laptop is dan nog ungefahr eben güt voor deze prijsklasse? Ik wil wel rond de 17 inch hebben, vind ik chill. Wil geen klein kutschermpje.

Dus ff op een rijtje

1) Welke laptop lijkt een beetje op de gegeven laptop voor dezelfde prijsklasse?

Danku danku voor mensen met verstand die mij willen helpen :). Liever dat je me met een lang bericht waarin alle vraagjes worden beantwoord goed helpt, dan met een kort kak bericht om even op te schieten.

Youp

Bewerkt: door Youp
Geplaatst:

uhmm juit ja die van tweakers.net is wel wat duur maar dat komt door de dignen die er bij zitten

maar als je het bij tweakers.net kijk moetje het zelf kopen en de pc zelf bouwen ze geven alleen een tip

die laptop is een leuk ding maar het is net wat voor jouw makkelijk is...

Geplaatst:

als het echt puur voor wow en schoolbezigheden is, ga naar de lokale mediamarkt en pak de laptop eruit die in de aanbieding is, meestal wel redelijke dingen, en WoW draait op elke laptop/pc dus daar hoef je je zowat al geen zorgen over te maken.

Denk er wel goed over na,en niet dat je ineens binnen een half jaar wel nieuwere games wilt spelen want dan zit je met je budget pc/laptop en kun je nog niks.

Dit is wel een goede desktop voor jou applicaties: klik

Ik zit nu 33 euro over de 500 maar dan heb je wel een c2q en een 9600GT en met Vista. Maar ik snapte niet helemaal of je er nou nog een beeldscherm bij wou? :?

EDIT: De harddisk is opeens weg. :7

geupdate.

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Lol, voor WoW en schoolwerk neem jij een Core 2 Quad. :7

Als ik het goed begrepen heb, wilde je 500 voor de PC en 200 voor het scherm. Nou, dat hoeft niet meer, want voor 600 euro heb je een complete PC met scherm. Een AMD Dual core, een 9600GT videokaart, en het is allemaal snel genoeg voor WoW op very high. En je kunt ook lekker MSN'en, Internetten en huiswerk maken. Als je het systeem niet zelf in elkaar wilt zetten, maar het door Alternate wilt laten doen, kost het zo'n 50 euro extra.

post-35628-1247596786_thumb.png

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor de reacties!

Uit de reacties heb ik dit systeempje als conclusie getrokken:

woekie.png w625.png

1) Kan dit systeem?

2) Kan ik beter iets veranderen? (Bv. 4g geheugen is te veel ofzoietss vaugeus)

Boxjes gaan btw weg.

Ff de linkjes voor de stats erbij pakken voor jullie :).

Ik hoop dat ik het iets makkelijker voor je heb gemaakt :)!

dus alsjeblieft ff een goed antwoord voordat ik een fout maak. Dank u ten zeerste

En waar is dan je scherm + OS? :7

OS hossel ik. En theoretisch gezien het scherm ook maar die staat hier wss al thuis.

Oja nog een paar frage:

3) Iemand zet voor mij de computer in elkaar, maar krijg ik alle benodige kabels er al bij of moet ik die er ff apart bij bestellen? Welke moet ik er dan bijbestellen? En ik wil graag TV en Computer op 1 televisie, welke kabhel heb ik dan nodig?

Andere frage ben ik alweer vergeten. Die komen wel weer!

Bewerkt: door Youp
Geplaatst:

In principe krijg je alle kabels erbij om het spul in elkaar te zetten, maak je daar dus maar geen zorgen over. Als er bij je TV nog geen DVI kabel zit, moet je die er nog even los bij kopen. Een VGA kabel werkt overigens ook.

Ik zou wel bij een zwarte kast ook een zwarte DVD-drive nemen. ;) Anders ziet het er nogal vaag uit. Oh, en neem bij Azerty nooit producten die 14 dagen levertijd hebben. Of het duurt een eeuwigheid (een paar maanden) of je krijgt laterna een bericht dat het niet meer leverbaar is.

Bewerkt: door ArticLight
Geplaatst:
In principe krijg je alle kabels erbij om het spul in elkaar te zetten, maak je daar dus maar geen zorgen over. Als er bij je TV nog geen DVI kabel zit, moet je die er nog even los bij kopen. Een VGA kabel werkt overigens ook.

Danku danku mijnheertje. Hou ik daar ook rekening mee.

Ik zou wel bij een zwarte kast ook een zwarte DVD-drive nemen. ;) Anders ziet het er nogal vaag uit. Oh, en neem bij Azerty nooit producten die 14 dagen levertijd hebben. Of het duurt een eeuwigheid (een paar maanden) of je krijgt laterna een bericht dat het niet meer leverbaar is.

Welke DVD-Drive kan ik het dan het beste kopen?

Op aanraden van iemand werd deze aangeraden:

Videokaart

& CPU

Allebei zzeeeer goede kwaliteit/prijs verhouding maar ik twijfel of ik ze nodig heb. Betaal zo'n 40 eurootjes meer, dus eigenlijk zou ik het wel moeten doen. Aangezien ik nu een oude, onzuinige Kuma als CPU heb en een best langzame Videokaart.

Tjaaaaaaaaaaah.

Alvast bedankt,

Youp

PS: BaasB, rustig aan. Blijven ademen!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...