Jump to content

Eerste missie, hoe te spelen.


Recommended Posts

Geplaatst:

Hey allemaal.

Ik heb een eerste mission gecoded. Dit is 'm

{
 use macro (Ctrl+J) "headsa"
 to insert a file header	  
}
{$VERSION 3.0.0000}
var
$PLAYER_CHAR: Player
end // var 
03A4: name_thread 'MAIN' 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 
0111: toggle_wasted_busted_check 0 
00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 
04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 
03CB: set_rendering_origin_at 2488.56 -1666.84 13.38 
0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 2488.56 -1666.84 13.38 
01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 
07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
0373: set_camera_directly_behind_player 
01B6: set_weather 0 
0001: wait 0 ms 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "JEANSDENIM" model "JEANS" body_part 2 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERBINCBLK" model "SNEAKER" body_part 3 
087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "VEST" model "VEST" body_part 0 
070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 
01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 
016A: fade 1 time 0 
04BB: select_interior 0 
0629: change_integer_stat 181 to 4 
016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 
016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 
0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 
0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250
03E6: remove_text_box 

// put your create_thread commands here



:MAIN_LOOP
0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms
00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes
0002: jump @MAIN_LOOP 


// put your mods (threads) here


//-------------Mission 0---------------
// put your missions here



//-------------External script 0---------------
// put your external scripts here

//Load models
0247: load_model #OCEANIC
0247: load_model #bat
0247: load_model #VWMYCR
038B: load_requested_models

:MODEL_LOAD
00D6: if or
8248:  not model #OCEANIC available
8248:  not model #bat available
8248:  not model #VWMYCR available
004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN
0001: wait 0 ms
0002: jump @MODEL_LOAD

:MODEL_SPAWN
0674: set_car_model #OCEANIC numberplate ''ASSHOLE''
00A5: $oceanic = create_car #OCEANIC at 2458.2483 -1659.0264 13.3047
Car.Angle($oceanic)= 270.0
0224: set_car $oceanic health_to 250

0186: $m1 = create_marker_above_car $oceanic
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 5 ammo 10 //Load the weapon model before using this
01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 5

reapeat
wait 0
until Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $oceanic)
Marker.Disable($m1)

0004: $coordinaat_x = 2100.9604
0004: $coordinaat_y = -1366.8369
004: $coordinaat_z = 23.9844

$coordinaat = Marker.CreateIconAndSphere(0, $coordinaat_x, $coordinaat_y, $coordinaat_z)
:MODEL_WRECKED
wait 0 ms
if
 0119:  car $oceanic wrecked
 004D: jump_if_false @MODEL_END
wait 0 ms
jump @MODEL

:MODEL_END
if
01AE  car $oceanic sphere 0 near_point $coordinaat_x $coordinaat_y radius 5.0 5.0 stopped
004D: jump_if_false @MODEL_WRECKED
wait 0 ms
10@ = Actor.Create(CRIMINAL, #VWMYCR, 2094.3499, -1342.9515, 23.9844)
Marker.Disable($coordinaat)
Actor.Angle(10@) = 88.44
0187: $marker = create_marker_above_actor 10@
actor.WeaponAccuracy(10@)= 100
actor.Health(10@) = 250
01B2: give_actor 10@ weapon 5 ammo 1000 //Load the weapon model before using this
01B9: set_actor 10@ armed_weapon_to 5
05E2: AS-actor 10@ kill_actor $PLAYER_ACTOR

repeat
wait 0 ms
until actor.Dead(10@)

0394: play_music 1
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 //MISSION PASSED!~n~~w~$~1~
Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000
0249: release_model #OCEANIC
0249: release_model #bat
0249: release_model #VWMYCR
Marker.Disable($marker)
end_thread

Ik weet het, het is bijna dezelfde als in deze tutorial. Maar het is ook nog maar mijn eerste.

Nu heb ik een vraag. Kan ik hem spelen? En zoja, hoe?

Bij voorbaat dank....

Geplaatst:

Ja, je kan hem spelen. Je hoeft de scm alleen maar te compilen zodat jouw scm (met de missie) over de originele scm heen gaat. Dan kan je gewoon je missie spelen.

Geplaatst:

maar het is gewoon een txt bestand. Hoe kan ik die nu over een .scm bestand opslaan? en welke .scm bedoel je?

Geplaatst: (bewerkt)

Om het als .scm bestand te krijgen, gewoon de extensie .scm erachter zetten. Dus bijvoorbeeld wat nu eerstemissie.txt is, bij Kladblok opslaan als eerstemissie.scm .

EDIT @Hieronder: :$

Bewerkt: door Bayside
Geplaatst:
Om het als .scm bestand te krijgen, gewoon de extensie .scm erachter zetten. Dus bijvoorbeeld wat nu eerstemissie.txt is, bij Kladblok opslaan als eerstemissie.scm .

Uhm, nee. Dat werkt niet.

Lees aub wat tutorials.

(de tweede is voor je vraag het meest van belang)

Geplaatst:

Nu heb ik nog een vraagje. Een nieuw topic hiervoor aanmaken vond ik niet nodig. En sorry Dutchy dat ik zo'n drammerd ben, maar dit is mijn vraag :

Nu laadt de missie goed (ik heb hem in een MPACK gezet). Maar als ik rond kan lopen kan ik niks. Alleen wat je met de stripped code ook kan. De eigenlijke missie die ik heb gemaakt start niet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...