Forumrunner Geplaatst: 14 juli 2009 Rapport Geplaatst: 14 juli 2009 Hey allemaal. Ik heb een eerste mission gecoded. Dit is 'm { use macro (Ctrl+J) "headsa" to insert a file header } {$VERSION 3.0.0000} var $PLAYER_CHAR: Player end // var 03A4: name_thread 'MAIN' 01F0: set_max_wanted_level_to 6 0111: toggle_wasted_busted_check 0 00C0: set_current_time_hours_to 8 minutes_to 0 04E4: unknown_refresh_game_renderer_at 2488.56 -1666.84 03CB: set_rendering_origin_at 2488.56 -1666.84 13.38 0053: $PLAYER_CHAR = create_player #NULL at 2488.56 -1666.84 13.38 01F5: $PLAYER_ACTOR = create_player_actor $PLAYER_CHAR 07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 0373: set_camera_directly_behind_player 01B6: set_weather 0 0001: wait 0 ms 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "PLAYER_FACE" model "HEAD" body_part 1 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "JEANSDENIM" model "JEANS" body_part 2 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "SNEAKERBINCBLK" model "SNEAKER" body_part 3 087B: set_player $PLAYER_CHAR clothes_texture "VEST" model "VEST" body_part 0 070D: rebuild_player $PLAYER_CHAR 01B4: toggle_player $PLAYER_CHAR can_move 1 016A: fade 1 time 0 04BB: select_interior 0 0629: change_integer_stat 181 to 4 016C: restart_if_wasted_at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 town_number 0 016D: restart_if_busted_at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 town_number 0 0180: set_on_mission_flag_to $ONMISSION // Note: your missions have to use the variable defined here 0004: $DEFAULT_WAIT_TIME = 250 03E6: remove_text_box // put your create_thread commands here :MAIN_LOOP 0001: wait $DEFAULT_WAIT_TIME ms 00BF: $TIME_HOURS = current_time_hours, $TIME_MINS = current_time_minutes 0002: jump @MAIN_LOOP // put your mods (threads) here //-------------Mission 0--------------- // put your missions here //-------------External script 0--------------- // put your external scripts here //Load models 0247: load_model #OCEANIC 0247: load_model #bat 0247: load_model #VWMYCR 038B: load_requested_models :MODEL_LOAD 00D6: if or 8248: not model #OCEANIC available 8248: not model #bat available 8248: not model #VWMYCR available 004D: jump_if_false @MODEL_SPAWN 0001: wait 0 ms 0002: jump @MODEL_LOAD :MODEL_SPAWN 0674: set_car_model #OCEANIC numberplate ''ASSHOLE'' 00A5: $oceanic = create_car #OCEANIC at 2458.2483 -1659.0264 13.3047 Car.Angle($oceanic)= 270.0 0224: set_car $oceanic health_to 250 0186: $m1 = create_marker_above_car $oceanic 01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 5 ammo 10 //Load the weapon model before using this 01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 5 reapeat wait 0 until Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $oceanic) Marker.Disable($m1) 0004: $coordinaat_x = 2100.9604 0004: $coordinaat_y = -1366.8369 004: $coordinaat_z = 23.9844 $coordinaat = Marker.CreateIconAndSphere(0, $coordinaat_x, $coordinaat_y, $coordinaat_z) :MODEL_WRECKED wait 0 ms if 0119: car $oceanic wrecked 004D: jump_if_false @MODEL_END wait 0 ms jump @MODEL :MODEL_END if 01AE car $oceanic sphere 0 near_point $coordinaat_x $coordinaat_y radius 5.0 5.0 stopped 004D: jump_if_false @MODEL_WRECKED wait 0 ms 10@ = Actor.Create(CRIMINAL, #VWMYCR, 2094.3499, -1342.9515, 23.9844) Marker.Disable($coordinaat) Actor.Angle(10@) = 88.44 0187: $marker = create_marker_above_actor 10@ actor.WeaponAccuracy(10@)= 100 actor.Health(10@) = 250 01B2: give_actor 10@ weapon 5 ammo 1000 //Load the weapon model before using this 01B9: set_actor 10@ armed_weapon_to 5 05E2: AS-actor 10@ kill_actor $PLAYER_ACTOR repeat wait 0 ms until actor.Dead(10@) 0394: play_music 1 01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 //MISSION PASSED!~n~~w~$~1~ Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000 0249: release_model #OCEANIC 0249: release_model #bat 0249: release_model #VWMYCR Marker.Disable($marker) end_thread Ik weet het, het is bijna dezelfde als in deze tutorial. Maar het is ook nog maar mijn eerste. Nu heb ik een vraag. Kan ik hem spelen? En zoja, hoe? Bij voorbaat dank.... Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 14 juli 2009 Rapport Geplaatst: 14 juli 2009 Ja, je kan hem spelen. Je hoeft de scm alleen maar te compilen zodat jouw scm (met de missie) over de originele scm heen gaat. Dan kan je gewoon je missie spelen. Reageren
Forumrunner Geplaatst: 14 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juli 2009 maar het is gewoon een txt bestand. Hoe kan ik die nu over een .scm bestand opslaan? en welke .scm bedoel je? Reageren
Bayside Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 (bewerkt) Om het als .scm bestand te krijgen, gewoon de extensie .scm erachter zetten. Dus bijvoorbeeld wat nu eerstemissie.txt is, bij Kladblok opslaan als eerstemissie.scm . EDIT @Hieronder: :$ Bewerkt: 15 juli 2009 door Bayside Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Om het als .scm bestand te krijgen, gewoon de extensie .scm erachter zetten. Dus bijvoorbeeld wat nu eerstemissie.txt is, bij Kladblok opslaan als eerstemissie.scm . Uhm, nee. Dat werkt niet. Lees aub wat tutorials. (de tweede is voor je vraag het meest van belang) Reageren
Forumrunner Geplaatst: 15 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Nu heb ik nog een vraagje. Een nieuw topic hiervoor aanmaken vond ik niet nodig. En sorry Dutchy dat ik zo'n drammerd ben, maar dit is mijn vraag : Nu laadt de missie goed (ik heb hem in een MPACK gezet). Maar als ik rond kan lopen kan ik niks. Alleen wat je met de stripped code ook kan. De eigenlijke missie die ik heb gemaakt start niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.