Jump to content

Linux update

Recommended Posts

Geplaatst:

Op linux ubuntu heb ik geen voldoende werkgeheugen voor update.

me laptop heeft 1.2.Gig werkgeugen

Niet genoeg vrije schijfruimte

De update vereist 366M vrije ruimte op schijf '/'. Maak tenminste 366M ruimte vrij op '/'. leeg uw prullenbak, en verwijder tijdelijke pakketbestanden van vorige installaties met 'sudo apt-get clean'.

wat bedoelen ze

Geplaatst:

Er staat schijfruimte, dat is iets anders dan je werkgeheugen. Je harde schijf zit gewoon te vol dus je moet ff wat verwijderen.

Geplaatst:
Er staat schijfruimte, dat is iets anders dan je werkgeheugen. Je harde schijf zit gewoon te vol dus je moet ff wat verwijderen.

en dan lijkt "verwijder tijdelijke pakketbestanden van vorige installaties met 'sudo apt-get clean' het beste om mee te beginnen. :)

Geplaatst:

en dan lijkt "verwijder tijdelijke pakketbestanden van vorige installaties met 'sudo apt-get clean' het beste om mee te beginnen. :)

waar saat die schijfopruiming

Geplaatst: (bewerkt)
Start-> Control panel-> Programs.

Start-> Configuratiescherm-> Programma's.

ik heb geen windows maar linux ubuntu

Bewerkt: door cavorpa
Geplaatst:
Dat programma is te vinden via root@ubuntu:/home/gebruikersnaam# sudo apt-get clean.

Dat vond ik op http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-con...8a20eeb7a3f9f7c.

Ik heb zelf geen Linux, voor deskundige adviezen moet je misschien even in je Help-documentatie kijken en/of naar een Ubuntu-site gaan, googelen naar "sudo apt-get clean" geeft meerdere resultaten.

Succes!

thanks man hij doet het.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...