hippiebus Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Hallo, ik heb een google sketchup bestand, die heb ik geexporteerd naar 3ds, en toen geimporteerd in ZModeler, maar dan zie ik niks (ik heb al inzoomen en uitzoomen geprobeerd ) Help aljeblieft! Reageren
Mythbuster Geplaatst: 18 juli 2009 Rapport Geplaatst: 18 juli 2009 (bewerkt) Wat het probleem nog kan zijn, is dat jouw Zmodeler niet geregistreerd is. Als je je model importeerd zul je onderin in de messaging bar(linksonderin) een melding krijgen dat je alleen kan importeren met de geregistreerde versie. Je zult Zmodeler daarvoor moeten kopen(zie de officiële website van Zmodeler: www.zmodeler2.com). Er zijn wel andere (illegale) manieren, maar daar mogen we je dus niet mee helpen. Wat anders nog het probleem kan zijn: Veel geimporteerde .3ds models zijn verkeerd(veel te klein, 100 keer kleiner dan zou moeten) gescaled in Zmodeler. Dit kan dus het probleem zijn hier. Als je goed kijkt en heeeel ver inzoomed zul je wel wat zien staan, alle objecten zullen waarschijnlijk kilometers uit elkaar staan op je schermpjes. Probeer eerst dit eens: Select all, dan met spatiebalk 'selection mode' aan zetten, en dan modify>scale en klikken op een van je views met control ingedrukt. Nu zet je al die waarden van 100 naar 10000, als het goed is is je model nu in ieder geval de goede grootte... Soms zijn .3ds models in de lengte anders gescaled dan in de breedte of de hoogte, dat zul je dus handmatig met scale moeten corrigeren, maar meestal zal gewoon met 10000% scalen weer de normale grootte geven. Nu zul je simpelweg alle delen van je model moeten gaan zoeken in je viewports, en alles met modify>move op de goede plek gaan zetten. Bewerkt: 18 juli 2009 door Mythbuster Reageren
hippiebus Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2009 Ik heb de full versie, maar als ik inzoom zie ik gewoon niks (na een tijdje gaat zelfs dat vierkantje weg, maar zie ik nog niks ) Kan je niet gewoon goed importeren ofzo? Reageren
.Senne Geplaatst: 18 juli 2009 Rapport Geplaatst: 18 juli 2009 Je Key is blacklisted dan. Dat je de full versie hebt betekent niets, heb je Zmodeler legaal gedownload? Want Oleg zoekt zelf naar illegale exemplaren van Zmodeler en blacklist dan de key, zodat je niet meer kan importeren. Reageren
hippiebus Geplaatst: 19 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 heb je Zmodeler legaal gedownload? Nee, (wel illigaal) Maar ik krijg geen foutmelding bij het importeren (kreeg ik met een andere versie wel) Dus dat kan het niet zijn Reageren
danny18 Geplaatst: 19 juli 2009 Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 heb je Zmodeler legaal gedownload? Nee, (wel illigaal) Maar ik krijg geen foutmelding bij het importeren (kreeg ik met een andere versie wel) Dus dat kan het niet zijn Als jou zmodeler illigaal is moge we niet verder helpen. Reageren
.Senne Geplaatst: 19 juli 2009 Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 Dat is 't hem nou net, je hebt een illegale zmodeler gedownload waarbij een illegale key zat, en de maker heeft die key geblacklisted. Dat wil zeggen dat je met die key wel nog de geregistreerde versie hebt, maar dat je er niet meer mee kunt importeren. Er gebeurt inderdaad niets, en er komt geen foutmelding fzo. Reageren
danny18 Geplaatst: 19 juli 2009 Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 Dat is 't hem nou net, je hebt een illegale zmodeler gedownload waarbij een illegale key zat, en de maker heeft die key geblacklisted. Dat wil zeggen dat je met die key wel nog de geregistreerde versie hebt, maar dat je er niet meer mee kunt importeren. Er gebeurt inderdaad niets, en er komt geen foutmelding fzo. Dan is de maker(s) van zmodeler wel erg slim geweest. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.