Jump to content

Buitenlanders in Nederland

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Ze zijn beter voor de werkgevers, ze leveren meer geld op voor de werkgevers, daarom hebben werkgevers meer geld, kunnen ze meer mensen aannemen, hebben die mensen meer geld, dan kunnen ze meer kopen en verbeterd de economie. Polen zijn dus wel degelijk goed voor Nederland.

Ohja, ook die zwartwerkers?

Is dat zo? Ik vind dat alle getinte heel slecht hun best doen om hun reputatie op te krikken en daarmee vind ik alle getinte erg laks.

Jeuhjj, jij kent niet eens alle getinte, laat staan dat je daar dan je mening over kunt geven, lang leve de vooroordelen en over een kam scheren.

Is het bullshit om een groep mensen een naam, in dit geval zwarten, te geven? En waarin Discrimineer ik dan?

Heel simpel, de term 'zwarten' voor getinte mensen, dit komt namelijk nogal grof over.

En het is bullshit ja, vooral omdat je mensen erbij blijft betrekken die wel hun best doen, maar omdat jij ze kent, bestaan ze niet ofzo?

Nou dan nog, als jij ze zo blijft vooroordelen omdat je ze zelf nog nooit gezien hebt, waarom zou ik me dan nog die moeite nemen?

Misschien eens wat rond snuffelen in bedrijven, en tellen hoeveel getinte/buitenlanders mensen ziet werken, misschien geeft je dat een ander perspectief op getinte/buitenlanders.

Ik zeg toch ook niet dat je je eigen tijd verspilt als je mij meer laat lezen? :7

Van mij apart.

Volgens mij ken jij de defenitie van het woord populisme niet helemaal:
po·pu·lis·me het; o (min) neiging zich te richten naar de massa vd bevolking

Want je argumenten slaan nergens op.

Why not, Wilders hoeft geeneens te kijken naar de elite van onze land, die wonen toch in landhuizen en geen last hebben van andere mensen.

De massa zou er last van hebben ja, aangezien de massa er tussen woont en leeft.

Wat kan mij het schelen of Wilders gelijk heeft of niet? Dat is volslagen irrelevant voor deze discussie.

Waarom komt hij dan telkens hier in dit topic voor, hij staat hier als sinds het begin, en daaruit is een grote discussie gekomen.

En waar is dit een poging tot? Zelfvernedering? Ga ergens serieus op in of ga er niet op in.

Waarom, misschien neem ik jou niet serieus?

Bewerkt: door FerryN
  • Reacties 267
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nissan

30

• FerryN

26

• Yanick95

23

• Mocrosahbi

22

Geplaatst:

Ik wil ook even mijn reactie kwijt.

Ik vind niet dat je alle Marrokanen over één kant moet gaan scheren. Er zitten vervelende, irritante noem maar op op Marrokaanse jongeren bij. Ik denk dat het vaak met de leefomgeving te maken heeft hoe ze zich gedragen. Vaak leven ze bij elkaar in een mindere wijk en daar groeien ze samen op. Later vormen zij de hanggroep van hun wijk.

Ik heb bij een Marrokaanse jongen in de klas gezeten. Aardige knul, werkt hard op school en haalt goeie cijfers, maar kan soms ook erg irritant zijn, maar dat waren de meeste daar uit mijn klas. Ook woont hij bij mij in de wijk een paar straten verderop, waar weinig allochtonen wonen. Zo heb je er meer van dat soort jongens. Ik ken meer van dat soort mensen en ik kan er aardig mee opschieten.

Geplaatst:
Ik wil ook even mijn reactie kwijt.

Ik vind niet dat je alle Marrokanen over één kant moet gaan scheren. Er zitten vervelende, irritante noem maar op op Marrokaanse jongeren bij. Ik denk dat het vaak met de leefomgeving te maken heeft hoe ze zich gedragen. Vaak leven ze bij elkaar in een mindere wijk en daar groeien ze samen op. Later vormen zij de hanggroep van hun wijk.

Ik heb bij een Marrokaanse jongen in de klas gezeten. Aardige knul, werkt hard op school en haalt goeie cijfers, maar kan soms ook erg irritant zijn, maar dat waren de meeste daar uit mijn klas. Ook woont hij bij mij in de wijk een paar straten verderop, waar weinig allochtonen wonen. Zo heb je er meer van dat soort jongens. Ik ken meer van dat soort mensen en ik kan er aardig mee opschieten.

Inderdaad. Dat is wat ik ook altijd bedoel. Alleen ik kan er niet tegen om iets te lezen van iemand die zomaar iets zegt, zonder zijn uitleg erbij te geven. Een beetje argumenten geven, behalve ''Het is een vervelend volk. Uitzetten maar''.

Dat soort dingen, daar geef ik over het algemeen altijd een reactie op, want ik wil gewoon kijken waarom mensen dat zeggen. Het is wel duidelijk dat mensen wel veel overlast hebben in de grotere steden, maar dat is natuurlijk geen reden om ze allemaal uit te zetten.

Geplaatst:
Inderdaad. Dat is wat ik ook altijd bedoel. Alleen ik kan er niet tegen om iets te lezen van iemand die zomaar iets zegt, zonder zijn uitleg erbij te geven. Een beetje argumenten geven, behalve ''Het is een vervelend volk. Uitzetten maar''.

Dat soort dingen, daar geef ik over het algemeen altijd een reactie op, want ik wil gewoon kijken waarom mensen dat zeggen. Het is wel duidelijk dat mensen wel veel overlast hebben in de grotere steden, maar dat is natuurlijk geen reden om ze allemaal uit te zetten.

Dan moet je je oogkleppen afzetten. Er worden zat argumenten benoemt die jij gewoon niet wilt lezen. Ik zal een paar voorbeelden noemen. Criminaliteit, omgaan met anderen, enzovoort. Ik zeg: Als ze aardig zijn mogen ze blijven, maar bij een strafblad, gooi ze er maar uit. Dan kunnen ze hun land van afkomst maar gaan verpesten. Als de Marokkanen dan hier geboren zijn, boeit het niet. Hun roots liggen in Marokko, dus zal dat geen al te groot probleem worden.

Daarnaast, de Islam. Ik woon hier in Uden en daar staat slechts één Moskee. Tja, vind je het gek in een dorp. Maar ik weet zeker, dat zodra wij Kerken zouden bouwen in Marokko, zouden er door het hele land protesten worden afgekondigd omdat ''ongelovigen'' een vestiging willen plaatsen op hun ''heilige land''.

Geplaatst: (bewerkt)

Dan moet je je oogkleppen afzetten. Er worden zat argumenten benoemt die jij gewoon niet wilt lezen. Ik zal een paar voorbeelden noemen. Criminaliteit, omgaan met anderen, enzovoort. Ik zeg: Als ze aardig zijn mogen ze blijven, maar bij een strafblad, gooi ze er maar uit. Dan kunnen ze hun land van afkomst maar gaan verpesten. Als de Marokkanen dan hier geboren zijn, boeit het niet. Hun roots liggen in Marokko, dus zal dat geen al te groot probleem worden.

Daarnaast, de Islam. Ik woon hier in Uden en daar staat slechts één Moskee. Tja, vind je het gek in een dorp. Maar ik weet zeker, dat zodra wij Kerken zouden bouwen in Marokko, zouden er door het hele land protesten worden afgekondigd omdat ''ongelovigen'' een vestiging willen plaatsen op hun ''heilige land''.

Je hebt het fout. Ik lees wel degelijk wat je zegt, en ik geef je op bepaalde standpunten wel gelijk. En dan heb ik nog wel één ding op aan te merken: op het dikgedrukte.

Verklaar dat eens. Denk je dat? Weet je dat? Of wil je dat gewoon denken?

Ik wil best naar je luisteren en dergelijk, maar je moet wel verklaren waarom je zo denkt. Ik heb namelijk zo het idee dat je maar dingen loopt te roepen, en dan doel ik op het dikgedrukte...

Bewerkt: door Yanick95
Geplaatst:
Je hebt het fout. Ik lees wel degelijk wat je zegt, en ik geef je op bepaalde standpunten wel gelijk. En dan heb ik nog wel één ding op aan te merken: op het dikgedrukte.

Verklaar dat eens. Denk je dat? Weet je dat? Of wil je dat gewoon denken?

Ik wil best naar je luisteren en dergelijk, maar je moet wel verklaren waarom je zo denkt. Ik heb namelijk zo het idee dat je maar dingen loopt te roepen, en dan doel ik op het dikgedrukte...

Kijk, kijk, kijk, met zo'n goede reactie kan ik iets :). Dat is omdat ik het zelf heb gezien. Toen ik in Marokko op vakantie was, had mijn moeder (ze is Christen) de Bijbel meegenomen. Ze was buiten aan het lezen totdat er een paar gasten op ons afkwamen en die vroegen in 't Engels wat mijn mama aan het lezen was. Ons mam kan heel slecht Engels dus antwoorde ik terug: She is busy reading the Bible. Toen draaide die gast om, praatte tegen z'n maten en zei toen terug: If she doesn't stop reading that type of shit, we will pull you out of your city. Non-believers are not allowed here. Leave now.

Oke, wtf?? Als dat zo al gaat om een boekje, wil ik niet weten wat er zou zijn als er een kerk had gestaan :S.

Geplaatst:

Ja, dan nog strookt het niet met hetgeen wat jij gezegd hebt. :7 Dit is één persoon waar jij over praat, dus er komen protesten door het hele land? Is er ooit eens zoiets gebeurd dat ze een kerk wouden bouwen in Marokko en er landelijk protesten kwamen? Nieuwsartikel?

:D

Geplaatst:

Die is er wel. Als de regering dat niet wilt, zou dat vast ergens staan want dat is best indrukwekkend in een groot land als Marokko.

Tja, je spreekt de waarheid of je liegt. Ik denk het laatste, het is moeilijk te bevatten en dan geen bron???

Geplaatst:
Die is er wel. Als de regering dat niet wilt, zou dat vast ergens staan want dat is best indrukwekkend in een groot land als Marokko.

Tja, je spreekt de waarheid of je liegt. Ik denk het laatste, het is moeilijk te bevatten en dan geen bron???

Daar moet ik Cuban Gangster toch wel gelijk in geven, de kans dat er een kerk in Marokko of ander Islamitisch land komt is heel klein.

Die landen passen zich niet aan, aan andere culturen/religies, vopor hun is er een religie en cultuur, en Nederland, is op dat gebied te soft, en past zich weer te veel aan, en dat zie je aan sommige personen van een bepaald volk en de aantal moskeeën.

Geplaatst:

ik heb niks tegen buitenlanders die zich gewoon aanpassen aan hun land waar ze in leven (in dit geval nl dus) . Vaak werken sommige buitenlanders veel harder dan de Nederlanders die de vuile klusjes niet willen opknappen. Ik heb echt respect voor de hardwerkende buitenlanders hier in Nederland. Maar buitenlanders die hier alles komen vernielen en alleen maar rotzooi proberen te trappen, die mogen ze van mij het land uit zetten. Dingen vernielen kun je ook in je land van herkomst.

Geplaatst:

Ik vind dat ze de moskee's moeten afbreken,

Als wij GEEN kerk in hun land mogen bouwen,

Dan vind ik dat hun geen recht hebben om ene moskee in ons land te bouwen. :tu:

IMO

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...