TaartJJ~! Geplaatst: 23 juli 2009 Rapport Geplaatst: 23 juli 2009 Ach ja, Ik ken enkele turken waar ik erg goed mee kan opschieten, maar nog vaker irriteer ik me aan het macho gedrag van andere turken en marokkanen. Ik zit nu in Frankrijk, en luister 's ochtends naar de Nederlandse radio op de korte golf. Op de radio hadden ze het over dat er weer enkele Turkse luchtvaartmaatschappijen bankroet waren gegaan, en er zouden "veel Nederlanders en Turkse mensen gestrand zijn". Nu dacht ik bij mezelf; Turkse mensen? kunnen die niet gewoon worden aangeduid als "Turken" ?? Wij worden toch ook geen Nederlandse mensen genoemd, en ook de mensen die hier op straat lopenn noem ik toch geen Franse mensen, maar toch gewoon Fransen? Maar nee, in Nederland zijn we zo bang dat we ze discrimineren, en als ze iets uitvreten krijgen ze alleen een tik op de vingers: "foei niet meer doen". Mijn mening is dus; wanneer Turken, Marokkanen of andere allochtonen hier de boel moeten verzieken, mogen ze hard worden aangepakt, zeker niet de hele bevolkingsgroep aanpakken, want er zijn zeker wel allochtonen die zich gewoon inzetten voor de maatschappij. Reageren
FireFighter Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 (bewerkt) *verwijdert* Bewerkt: 27 juli 2009 door FireFighter Reageren
.NightFlower Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 @ FireFighter, dat van die PB wat 'diegene' naar jou toe kenbaar maakt, is toch ook gewoon een mening? Ik zie er niet zoveel kwaads in eigenlijk. Hij scheld je niet uit en hij discrimineert niet naar jou toe, terwijl jij meteen het hele ''volk'' Marokkanen benoemd in de zin ''Typisch Marokkaans dit''... Je kent ze lang niet allemáál neem ik aan? Reageren
FireFighter Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 @ FireFighter, dat van die PB wat 'diegene' naar jou toe kenbaar maakt, is toch ook gewoon een mening? Ik zie er niet zoveel kwaads in eigenlijk. Hij scheld je niet uit en hij discrimineert niet naar jou toe, terwijl jij meteen het hele ''volk'' Marokkanen benoemd in de zin ''Typisch Marokkaans dit''... Je kent ze lang niet allemáál neem ik aan? Nee oké, dat is waar. Je heb wel gelijk Ik haal het ff weg. Reageren
Mocrosahbi Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Ik vind dat ze de moskee's moeten afbreken,Als wij GEEN kerk in hun land mogen bouwen, Dan vind ik dat hun geen recht hebben om ene moskee in ons land te bouwen. IMO Mogen jullie wel. Alleen in een klein land als dit lijkt het net of er veel moskeeen staan. Meestal zijn het ook kleine hier... Er zijn ook enkele grote. In palestina vind je zelf kerken en synagoges. Reageren
Ferre Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 De Westerse wereld oefent veel invloed uit op niet-Westerse landen. Dit zorgt voor ontevredenheid en daar komt onrust van. Reageren
Nissan Geplaatst: 27 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Ik vind dat ze de moskee's moeten afbreken,Als wij GEEN kerk in hun land mogen bouwen, Dan vind ik dat hun geen recht hebben om ene moskee in ons land te bouwen. IMO Mogen jullie wel. Alleen in een klein land als dit lijkt het net of er veel moskeeen staan. Meestal zijn het ook kleine hier... Er zijn ook enkele grote. In palestina vind je zelf kerken en synagoges. In de Middeleeuwen lag Palestina in de handen van de Europeanen. Dat ligt wat anders . Reageren
Mocrosahbi Geplaatst: 28 juli 2009 Rapport Geplaatst: 28 juli 2009 Ik vind dat ze de moskee's moeten afbreken,Als wij GEEN kerk in hun land mogen bouwen, Dan vind ik dat hun geen recht hebben om ene moskee in ons land te bouwen. IMO Mogen jullie wel. Alleen in een klein land als dit lijkt het net of er veel moskeeen staan. Meestal zijn het ook kleine hier... Er zijn ook enkele grote. In palestina vind je zelf kerken en synagoges. In de Middeleeuwen lag Palestina in de handen van de Europeanen. Dat ligt wat anders . Die synagoges zijn pas in deze eeuw of vorige eeuw terug gebouwd kerken staan daar wel iets langer, palestina en israel zijn al duizenden jaren in conflict. Het begon weer toen de joden kwamen. In 1948 ( zoiets) Er zijn genoeg kerken in turkije ook, alleen de grootste godsdienst van het land overheerst daarom kom je daar natuurlijk veel meer van tegen Reageren
Nissan Geplaatst: 29 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2009 Waarom ben ik ze dan nooit tegengekomen . Reageren
Mocrosahbi Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Waarom ben ik ze dan nooit tegengekomen . Omdat je niet goed uit je ogen kijk, tuurlijk staan er veel meer moskeeen. De islam daar is het grootste geloof dus verwacht je ook veel meer moskeeen dan kerken maar ze zijn er wel. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Ohja, ook die zwartwerkers? Ja. Niet voor de belastingdienst, maar hé uiteindelijk komt het geld weer wit aan de grond en dan wordt er weer keurig belasting voor betaald. Jeuhjj, jij kent niet eens alle getinte, laat staan dat je daar dan je mening over kunt geven, lang leve de vooroordelen en over een kam scheren. Zoals ik al heb gezegd ik ga uit van wat ik zie en dat is de meerderheid, ze zouden toch een uitgebreide demonstratie kunnen houden waarin ze diegenen die de boel verzieken aanspreken? Dat zou dan op het nieuws komen en zo zou ik ze meer gaan mogen. Helaas heb ik nog nooit iets dergelijks gemerkt. Heel simpel, de term 'zwarten' voor getinte mensen, dit komt namelijk nogal grof over.En het is bullshit ja, vooral omdat je mensen erbij blijft betrekken die wel hun best doen, maar omdat jij ze kent, bestaan ze niet ofzo? Nou dan nog, als jij ze zo blijft vooroordelen omdat je ze zelf nog nooit gezien hebt, waarom zou ik me dan nog die moeite nemen? Misschien eens wat rond snuffelen in bedrijven, en tellen hoeveel getinte/buitenlanders mensen ziet werken, misschien geeft je dat een ander perspectief op getinte/buitenlanders. Waarom zitten die mensen er dan mee om "Zwarten" genoemd te worden? Als jij Jan genoemd wordt, discrimineert jou moeder je dan omdat de overbuurman die ook Jan heet een seriemoordenaar is? Ik werk zelf in een behoorlijk groot bedrijf (Ziekenhuis) daar werkt voor zo ver ik weet één zwarte en die is ongeveer de luiste die we daar hebben. Ik weet dat één zwaluw geen zomer maakt, maar dit verbeterd mijn indrukken niet. Van mij apart. ? De massa zou er last van hebben ja, aangezien de massa er tussen woont en leeft. Nee, jongen de massa zou er juist géén last van hebben want op zijn mening richt Wilders zich juist. Waarom komt hij dan telkens hier in dit topic voor, hij staat hier als sinds het begin, en daaruit is een grote discussie gekomen. Misschien. Feit blijft dat deze discussie er niet over gaat of Wilders gelijk heeft of niet maar over "buitenlanders in Nederland". Waarom, misschien neem ik jou niet serieus? Als je dat wel doet laat je dat uit dit soort zinnen niet bepaald blijken. Reageren
FireFighter Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 (bewerkt) Waarom ben ik ze dan nooit tegengekomen . Omdat je niet goed uit je ogen kijk, tuurlijk staan er veel meer moskeeen. De islam daar is het grootste geloof dus verwacht je ook veel meer moskeeen dan kerken maar ze zijn er wel. In vergelijking met Nederland staan er in Marrokko twee kerken, en in Nederland 75 Moskeeën. Bewerkt: 6 augustus 2009 door FireFighter Reageren
FerryN Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Ja. Niet voor de belastingdienst, maar hé uiteindelijk komt het geld weer wit aan de grond en dan wordt er weer keurig belasting voor betaald. Pas bij de bank ja, maar voor de belastingdienst is dat niet zat, die moeten de zakken vol hebben Zoals ik al heb gezegd ik ga uit van wat ik zie en dat is de meerderheid, ze zouden toch een uitgebreide demonstratie kunnen houden waarin ze diegenen die de boel verzieken aanspreken? Dat zou dan op het nieuws komen en zo zou ik ze meer gaan mogen. Helaas heb ik nog nooit iets dergelijks gemerkt. Mhaww, meerderheid, ik ging laatst nog naar mijn oude stageplek, wat zag ik rechts werken? 3 Negroïde mannen en 1 Pool en 1 Nederlander, en laatst aan was ik bij mijn zus, kwam er een Neger aan de deur, en was beleefd, aardig, en een energieleverancier die een ander bedrijf die energie levert aanbood/aan probeerde te smeren, ook kende ik een Irakees of een Iranees, weet ik veel wat het was, maar die werkte al vanaf zijn 14de in een autoschadeherstel bedrijf, ook werkte daar een Turk van in de 30 die ook zijn werk gewoon deed, ook kende ik een Marokkaan die al in de 50 was, die chefmonteur was, en ook zijn werk gewoon deed en aardig was, ook ken ik een Marokkaan, die nu 18 is als ik het goed heb, en die heeft meer gewerkt dan de meeste hier, ook hij deed zijn best gewoon en was vriendelijk. Zoals je hier ziet, er zijn ook zat buitenlanders die wel werken en beleefd doen, en ook daar moet je mening over geven, wil je ze over een kam scheren. En tja, opsporing verzocht, daar zal ik je een ding over vertellen, dat zijn mensen die juist buitenlanders in de min willen zetten, er komen niet voor niks alleen maar buitenlanders daar op de buis, of ze prijzen hun eigen volk in de lucht ermee, maar niet iedere Nederlander is een lieverdje . Waarom zitten die mensen er dan mee om "Zwarten" genoemd te worden? Als jij Jan genoemd wordt, discrimineert jou moeder je dan omdat de overbuurman die ook Jan heet een seriemoordenaar is? Ik werk zelf in een behoorlijk groot bedrijf (Ziekenhuis) daar werkt voor zo ver ik weet één zwarte en die is ongeveer de luiste die we daar hebben. Ik weet dat één zwaluw geen zomer maakt, maar dit verbeterd mijn indrukken niet. Omdat het misschien een negatieve betrekking heeft op iemands huidskleur? Maar tuurlijk, ken je ook luie Nederlanders? Ik wel hoor, dus dat boekje kan ik ook open klappen. Nee, jongen de massa zou er juist géén last van hebben want op zijn mening richt Wilders zich juist. Waar woont de massa? Juist, in de steden. Waar wonen zo ongeveer veel tot alle buitenlanders met andere culturen en gewoontes? Juist in de steden. Wie wonen er dus samen in de steden? Juist, de massa, Waar bestaat de massa dus uit? Juist, uit Nederlanders en buitenlanders. Dus wie hebben er last van? Juist, de massa. Dus wat heeft meer zin om je mening op te richten? Juist, de massa. Dus het antwoord is ja. De Massa heeft dus wel last van de rotte eieren, aangezien de elite juist in grote huizen wonen die ver van steden afliggen en er verder geen last van hebben. Dus de kans dat zij een vreemde in huis hebben staan omdat ze hun flatscreen willen stelen is een stuk kleiner als diegene tussen de massa zou hebben gewoond. En dat Wilders er zich nu op richt, betekend nog niet dat de zorgen weg zijn of kunt zeggen dat de massa er geen last meer van heeft. Misschien. Feit blijft dat deze discussie er niet over gaat of Wilders gelijk heeft of niet maar over "buitenlanders in Nederland". Tuurlijk, maar ik weet nog, dat als er een discussie uit een topic bloeit, dat er gerust over verder gepraat mag worden, en in deze situatie zou het dus nog steeds ontopic zijn aangezien Wilders zich voor een groot gedeelte erop richt. (ps. kan zijn dat er rare woorden instaan of andere vage dingen, het is nog vroeg ) Reageren
Sdajafol Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 Het argument over onbeleefde allochtonen is het slapste argument ooit. Aan elke boom vind je rotte appels, alleen iemand die zijn haat of ongenoegen tegenover buitenlanders probeert te onderbouwen zal dan weer die rotte appels als voorbeelden gebruiken. Omdat Bobs bij mij in het dorp zit en het daar elk weekend stikt van de sjonnies ben ik toch ook niet van mening dat wij Nederlanders eigenlijk allemaal een IQ van 12 hebben? Het verhaaltje over 'maar 2 kerken in Marrokko en 75 moskeeën in Nederland" is in het verleden al vaker omhoog gebracht. Goed opletten kinders - Nederland is een VRIJ land. Daar zijn wij trots op en dat willen we ook zo houden. Marrokko en andere landen waar religie en politiek nog dikwijls samenvallen, zijn stukken minder vrij, wat het aantal kerken zou kunnen verklaren. Dat er hier meer Aziaten wonen dan Europeanen in Noord-Korea betekent toch ook niet dat wij té veel Aziaten in ons land hebben? Reageren
Yanick95 Geplaatst: 6 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2009 De meeste mensen hier die ook duidelijk aangeven te discrimineren hebben meestal ook problemen gehad met dit soort mensen, en ja. Dan sta je gewoon niet meer open voor het positieve, dan kijk je ze alleen maar negatief aan en zo gaat het serieus. Gemerkt in mijn omgeving onder andere. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.