Jump to content

Buitenlanders in Nederland

Recommended Posts

Geplaatst:
De meeste mensen hier die ook duidelijk aangeven te discrimineren hebben meestal ook problemen gehad met dit soort mensen, en ja. Dan sta je gewoon niet meer open voor het positieve, dan kijk je ze alleen maar negatief aan en zo gaat het serieus. Gemerkt in mijn omgeving onder andere.
Waarheid als een koe. Maar toch best stom als je er over na gaat denken. Natuurlijk kijk je ergens erg negatief tegen aan als je daarmee een slechte ervaring hebt gehad, maar juist door je vast te houden aan die slechte ervaring(en) sta je niet open voor goede ervaringen. Waardoor je deze goede ervaringen niet zult ervaren en daardoor altijd negatief tegen hetgeen aan blijft kijken waarmee je een slechte ervaring hebt gehad. Te lastig? Voorbeeldje:

Je eet een appel, die smaakt vreselijk. Nu kun je twee dingen doen. Je eet nooit meer een appel en je blijft erbij dat appels vreselijk smaken. OF je kiest ervoor om later nog een appel te eten en komt er dan achter dat het helemaal niet zo slecht is. Er zitten altijd rotte appels tussen, en het is moeilijk om het positieve te zien als je er een negatieve ervaring mee hebt. Maar het volledig uitsluiten is ook niet goed. Denk daar maar eens over na.. ^^

• Reacties 267
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nissan

30

• FerryN

26

• Yanick95

23

• Mocrosahbi

22

Geplaatst: (bewerkt)
De meeste mensen hier die ook duidelijk aangeven te discrimineren hebben meestal ook problemen gehad met dit soort mensen, en ja. Dan sta je gewoon niet meer open voor het positieve, dan kijk je ze alleen maar negatief aan en zo gaat het serieus. Gemerkt in mijn omgeving onder andere.
Waarheid als een koe. Maar toch best stom als je er over na gaat denken. Natuurlijk kijk je ergens erg negatief tegen aan als je daarmee een slechte ervaring hebt gehad, maar juist door je vast te houden aan die slechte ervaring(en) sta je niet open voor goede ervaringen. Waardoor je deze goede ervaringen niet zult ervaren en daardoor altijd negatief tegen hetgeen aan blijft kijken waarmee je een slechte ervaring hebt gehad. Te lastig? Voorbeeldje:

Je eet een appel, die smaakt vreselijk. Nu kun je twee dingen doen. Je eet nooit meer een appel en je blijft erbij dat appels vreselijk smaken. OF je kiest ervoor om later nog een appel te eten en komt er dan achter dat het helemaal niet zo slecht is. Er zitten altijd rotte appels tussen, en het is moeilijk om het positieve te zien als je er een negatieve ervaring mee hebt. Maar het volledig uitsluiten is ook niet goed. Denk daar maar eens over na.. ^^

OF je kiest ervoor om later nog een appel te eten en komt er dan achter dat het helemaal niet zo slecht is.

haha... :D of je komt er achter dat die appel nog steeds zo vies is en je vind et ongelovelijk stupid van jezelf dat je die 2de appel ervan hebt gegeten, terwijl je al wist dat die appels niet te vreten waren :tu:^_^

Bewerkt: door commando
Mhaww, meerderheid, ik ging laatst nog naar mijn oude stageplek, wat zag ik rechts werken?

3 Negroïde mannen en 1 Pool en 1 Nederlander, en laatst aan was ik bij mijn zus, kwam er een Neger aan de deur, en was beleefd, aardig, en een energieleverancier die een ander bedrijf die energie levert aanbood/aan probeerde te smeren, ook kende ik een Irakees of een Iranees, weet ik veel wat het was, maar die werkte al vanaf zijn 14de in een autoschadeherstel bedrijf, ook werkte daar een Turk van in de 30 die ook zijn werk gewoon deed, ook kende ik een Marokkaan die al in de 50 was, die chefmonteur was, en ook zijn werk gewoon deed en aardig was, ook ken ik een Marokkaan, die nu 18 is als ik het goed heb, en die heeft meer gewerkt dan de meeste hier, ook hij deed zijn best gewoon en was vriendelijk.

En de negen mensen die jij hier noemt zouden wel de meerderheid zijn?

Zoals je hier ziet, er zijn ook zat buitenlanders die wel werken en beleefd doen, en ook daar moet je mening over geven, wil je ze over een kam scheren.

Dat gaat dus nooit, maar ik word toch geacht een mening te vormen, dus besluit ik die te baseren op wat ik zie. En daar zit niet veel goeds tussen.

En tja, opsporing verzocht, daar zal ik je een ding over vertellen, dat zijn mensen die juist buitenlanders in de min willen zetten, er komen niet voor niks alleen maar buitenlanders daar op de buis, of ze prijzen hun eigen volk in de lucht ermee, maar niet iedere Nederlander is een lieverdje .

Argumenten? Of is het gewoon dat jij niet kan accepteren dat de criminaliteitscijfers onder zwarten hoger liggen dan onder blanken?

Omdat het misschien een negatieve betrekking heeft op iemands huidskleur?

Dus jij noemt zwart hier letterlijk een negatieve huidskleur?

Maar tuurlijk, ken je ook luie Nederlanders?

Ik wel hoor, dus dat boekje kan ik ook open klappen.

Natuurlijk ken ik wel luie Nederlands. Maar dit topic ging over buitenlanders in Nederland, toch?

Waar woont de massa?

Juist, in de steden.

Waar wonen zo ongeveer veel tot alle buitenlanders met andere culturen en gewoontes?

Juist in de steden.

Wie wonen er dus samen in de steden?

Juist, de massa,

Waar bestaat de massa dus uit?

Juist, uit Nederlanders en buitenlanders.

Dus wie hebben er last van?

Juist, de massa.

Dus wat heeft meer zin om je mening op te richten?

Juist, de massa.

Dus het antwoord is ja.

De Massa heeft dus wel last van de rotte eieren, aangezien de elite juist in grote huizen wonen die ver van steden afliggen en er verder geen last van hebben.

Dus de kans dat zij een vreemde in huis hebben staan omdat ze hun flatscreen willen stelen is een stuk kleiner als diegene tussen de massa zou hebben gewoond.

En dat Wilders er zich nu op richt, betekend nog niet dat de zorgen weg zijn of kunt zeggen dat de massa er geen last meer van heeft.

Als ik het zo even mag stellen: jou beredenering zuigt. Als je zoals jij trekt betekend dat, dat de massa een stompzinnige idioot is omdat Wilders doet wat de massa niet wil en toch stemt de massa daar nogal massaal op.

"De massa" is de grootste groep van de bevolking. En die wonen niet in "de steden" die wonen in "Nederland".

Tuurlijk, maar ik weet nog, dat als er een discussie uit een topic bloeit, dat er gerust over verder gepraat mag worden, en in deze situatie zou het dus nog steeds ontopic zijn aangezien Wilders zich voor een groot gedeelte erop richt.

Ik heb nooit aangegeven dat ik vind dat deze man gelijk heeft, alles wat ik heb gezegd is dat er toch een reden moet zijn dat de massa hem volgt. Dus waarom de discussie met mij aangaan over een onderwerp waart we het toch al over eens zijn?

Als het slechts één appel was geweest die ik had gegeten (om maar even in je metafoor te blijven) had ik nogal naïef geweest. Helaas zijn het in mijn geval al bijna 50 rotte appels en zou jij dan nog heel veel lust hebben om nog een hap uit de volgende appel te nemen?

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:

Wacht even. Ik quote nu je hele post niet ofzo, maar dan wil ik wel wat zeggen. De Media is smerig. Echt waar. Als je goed oplet zie je dat de media altijd de afkomst benadrukt. Dat wekt ook wat op, want dan beginnen mensen weer van

''Altijd weer die...'' ''Toch niet weer die...''

Zo gaat het dan. En dat komt door de media, en met name de Telegraaf.

Geplaatst:
Waarom ben ik ze dan nooit tegengekomen :bonk: .

Omdat je niet goed uit je ogen kijk, tuurlijk staan er veel meer moskeeen. De islam daar is het grootste geloof dus verwacht je ook veel meer moskeeen dan kerken maar ze zijn er wel.

In vergelijking met Nederland staan er in Marrokko twee kerken, en in Nederland 75 Moskeeën.

Ja en? Geloofsvrijheid en dus ook Moskeeën horen bij Nederland.

Geplaatst:
Wacht even. Ik quote nu je hele post niet ofzo, maar dan wil ik wel wat zeggen. De Media is smerig. Echt waar. Als je goed oplet zie je dat de media altijd de afkomst benadrukt. Dat wekt ook wat op, want dan beginnen mensen weer van

''Altijd weer die...'' ''Toch niet weer die...''

Zo gaat het dan. En dat komt door de media, en met name de Telegraaf.

De massa beïnvloed de media in eerste instantie. Dus het feit dat de media zich zo gedraagt komt doordat de massa eerst iets tegen zwarten had. Alle schuld op de media laden is dus ongegrond.

Geplaatst:
Ik blijf bij mijn standpunt die ik 3 pagina's terug heb geplaatst. ^_^

Als je standpunt niet verandert moet je toch niet nog eens reageren?

Maar, ik woon in België dus kan de situatie in Nederland niet zo goed inschatten.

Ik heb zelf soms wel problemen met buitenlanders. Niet dat ik ze allemaal 'slecht' vindt, er zijn bij mij op het werk genoeg buitenlanders die harder werken dan de gemiddelde Belg.

Even als voorbeeld wat ik bedoel met 'problemen met buitenlanders'.

Onze klas had een uurtje vroeger gedaan met school, en dan praten we altijd nog wat voor school.

Niet ver van onze school, 15 meter verder, staat een bushokje. Aan dat bushokje stonden een paar buitenlanders.

We waren rustig aan het praten toen er een stok net naast onze hoofden vloog. Die buitenlanders hadden een stok opgeraapt en die naar ons gegooid. Wij dachten: 'geen probleem, er ons niets van aan trekken, gewoon rustig verder praten'. 3 minuten later zien we dat 1 van die buitenlanders terug naar een boom loopt, daar een tak opraapt, die toch redelijk groot en dik was. Hij gooit hem naar ons maar het is terug naast ons. Een vriend van mij raapt de 1ste stok die ze gooiden op en gooit hem terug. Hun bus komt er net aan dus stappen ze op. Als ze voorbij rijden kijken we allemaal eens vies naar hen. We praten verder, en 10 minuten later zien we in de verte dat die buitenlanders terug wandelen. We krijgen allemaal een beetje schrik maar blijven gewoon staan. Als ze bij ons komen beginnen ze uit te pakken en te zeggen dat we niet naar hen mogen kijken en als we dat toch doen zouden ze ons neersteken en blablabla.

Geplaatst:
En de negen mensen die jij hier noemt zouden wel de meerderheid zijn?

Ik heb nooit gezegd dat ze daarmee in de meerderheid zijn, ik zeg alleen dat er ook buitenlanders zijn die wel werken, die wel aanpassen aan Nederland, en die wel beleefd doen.

En die ken jij misschien nog niet, maar die zul je wel leren kennen wanneer je gaat werken, of stage gaat lopen ;)

Argumenten? Of is het gewoon dat jij niet kan accepteren dat de criminaliteitscijfers onder zwarten hoger liggen dan onder blanken?

Ja, de criminalteit cijfers van buitenlanders en nog het meeste verdachten Antillianen en Marokkanen zijn, zullen er niet om liegen, maar dat betekend niet dat ze allemaal zo zijn, en zo behandel je ze wel.

Daarnaast was ik juist diegene die met die cijfers aankwam, dus als ik het niet kon 'accepteren', had ik ze ook niet gepost he slimmerik.

Dus jij noemt zwart hier letterlijk een negatieve huidskleur?

Als iemand mij zwarte noemt, mij maakt het me vrij weinig uit, maar er zijn zat mensen die het negatief kunnen opvatten, omdat meestal 'zwarten' genoemd worden voor criminele of slechte buitenlanders.

Getinte klinkt bij de meeste al een heel stuk anders, in positieve zin.

Natuurlijk ken ik wel luie Nederlands. Maar dit topic ging over buitenlanders in Nederland, toch?

Jep, maar betekend dat gelijk dat ik geen woord mag zeggen over Nederlanders die zelf ook niet altijd het goeie 'voorbeeld' zijn?

Als ik het zo even mag stellen: jou beredenering zuigt. Als je zoals jij trekt betekend dat, dat de massa een stompzinnige idioot is omdat Wilders doet wat de massa niet wil en toch stemt de massa daar nogal massaal op.

"De massa" is de grootste groep van de bevolking. En die wonen niet in "de steden" die wonen in "Nederland".

Waar slaat jou beredenering op?

Grootste gedeelte van de massa, op boeren etc. na, wonen in steden of dorpen.

En Wilders doet juist wat de meeste aanspreken, namelijk het aanpakken van (slechte) buitenlanders, en daarom is hij zo populair, want de massa, heeft juist last van de slechte buitenlanders, en omdat Wilders zich juist daarop richt, krijgt ie veel stemmen omdat ze er wat aan gedaan willen hebben, en de rest van die politieke zooi beloven veel, maar doen niks.

En uit welke beredenering haal jij uit dat ik zeg/bedoel dat de massa stomzinning zijn?

Ik heb niet gezegd dat de mensen niet op hem stemmen, maar dan toch stemmen, dat jij het zo bekijkt.

En dude, mierenneuken is ook een vak zeg, wonen niet in de steden, maar in Nederland, zelfs je reet weet nog dat die steden in Nederland ligt, dus dat is dom praten.

Ik heb nooit aangegeven dat ik vind dat deze man gelijk heeft, alles wat ik heb gezegd is dat er toch een reden moet zijn dat de massa hem volgt. Dus waarom de discussie met mij aangaan over een onderwerp waart we het toch al over eens zijn?

Waarom blijf je dat herhalen?

Ik heb het er niet eens over maar je reageert op iets, maar je antwoord gaat over iets anders.

Ik blijf bij mijn standpunt die ik 3 pagina's terug heb geplaatst. ^_^

Als je standpunt niet verandert moet je toch niet nog eens reageren?

Tuurlijk mag ik dan reageren, voor de genen die willen weten hoe ik er over denk, kijk 3 pagina's terug. Het was wel een niet bepaald inhoudvolle post, maar ik heb er verder niets meer over te vertellen.

Bewerkt: door frankyyguy
Ik heb nooit gezegd dat ze daarmee in de meerderheid zijn, ik zeg alleen dat er ook buitenlanders zijn die wel werken, die wel aanpassen aan Nederland, en die wel beleefd doen.

En die ken jij misschien nog niet, maar die zul je wel leren kennen wanneer je gaat werken, of stage gaat lopen ;)

Ik werk en ik heb ook al stage gelopen.

Ja, de criminalteit cijfers van buitenlanders en nog het meeste verdachten Antillianen en Marokkanen zijn, zullen er niet om liegen, maar dat betekend niet dat ze allemaal zo zijn, en zo behandel je ze wel.

Jij stampt Opsporing Verzocht de grond in omdat ze zogenaamd iets tegen zwarten zouden hebben, ik verdedig Opsporing Verzocht en vervolgens val je mij maar aan? Kom nou zeg..

Daarnaast was ik juist diegene die met die cijfers aankwam, dus als ik het niet kon 'accepteren', had ik ze ook niet gepost he slimmerik.

Tsja, of je bent gewoon hypocriet. Kom op nou hé, de misdaadcijfers onder getinte liggen nu eenmaal hoger en dan val je Opsporing Verzocht aan die dat nota bene bevestigen?

Als iemand mij zwarte noemt, mij maakt het me vrij weinig uit, maar er zijn zat mensen die het negatief kunnen opvatten, omdat meestal 'zwarten' genoemd worden voor criminele of slechte buitenlanders.

Getinte klinkt bij de meeste al een heel stuk anders, in positieve zin.

Dat is jou mening. De mening van de volgende persoon is dat "getinte" wel erg discriminerend is en dat "zwarten" beter klinkt. Zo blijf je bezig natuurlijk.

Jep, maar betekend dat gelijk dat ik geen woord mag zeggen over Nederlanders die zelf ook niet altijd het goeie 'voorbeeld' zijn?

Mag je gerust zeggen. Is alleen off-topic.

Waar slaat jou beredenering op?

Grootste gedeelte van de massa, op boeren etc. na, wonen in steden of dorpen.

En Wilders doet juist wat de meeste aanspreken, namelijk het aanpakken van (slechte) buitenlanders, en daarom is hij zo populair, want de massa, heeft juist last van de slechte buitenlanders, en omdat Wilders zich juist daarop richt, krijgt ie veel stemmen omdat ze er wat aan gedaan willen hebben, en de rest van die politieke zooi beloven veel, maar doen niks.

En uit welke beredenering haal jij uit dat ik zeg/bedoel dat de massa stomzinning zijn?

Ik heb niet gezegd dat de mensen niet op hem stemmen, maar dan toch stemmen, dat jij het zo bekijkt.

En dude, mierenneuken is ook een vak zeg, wonen niet in de steden, maar in Nederland, zelfs je reet weet nog dat die steden in Nederland ligt, dus dat is dom praten.

"De massa" is de grootste groep van de bevolking. In Nederland zijn dat "De Blanken". Deze "Blanken" wonen in Nederland. Ze wonen natuurlijk in de steden, maar als je de steden pakt wonen daar ook zwarten en die behoren nu juist niet tot deze groep. Snappie?

Als je jou beredenering volgt, dat de massa in de steden woont, is de massa dus wel degelijk stompzinnig omdat Wilders kennelijk iets tegen de zwarten heeft en jij rekent het op deze manier zo dat de zwarten óók tot de massa behoren en deze massa stemt op Wilders. Snappie?

Waarom blijf je dat herhalen?

Ik heb het er niet eens over maar je reageert op iets, maar je antwoord gaat over iets anders.

Ik blijf dat herhalen omdat jij blijft herhalen waarom Wilders ongelijk heeft. Als jou argument hetzelfde blijft, blijft mijn tegenargument ook hetzelfde. En dan ga je door me de discussie over of wij hier wel of niet over zullen gaan discussieren. Waarom discussieren over iets waar we het toch al over eens zijn?

Bewerkt: door KillerZero86
Geplaatst:

Ik maak het even kort, ik wou eigenlijk slapen.

Ik werk en ik heb ook al stage gelopen.

Welke richting doe je je werk en school als ik vragen mag?

Dat is jou mening. De mening van de volgende persoon is dat "getinte" wel erg discriminerend is en dat "zwarten" beter klinkt. Zo blijf je bezig natuurlijk.

Nou, ikzelf denk het niet, ik neem aan dat je liever als 'blanke' aangesproken word dan 'bleekscheet' bij wijze van spreken :clown:

Mag je gerust zeggen. Is alleen off-topic.

Ligt eraan hoe je het bekijkt, als het eruit bloeit waarschijnlijk niet, als ik het in het masturbatie topic doe wss wel.

"De massa" is de grootste groep van de bevolking. In Nederland zijn dat "De Blanken". Deze "Blanken" wonen in Nederland. Ze wonen natuurlijk in de steden, maar als je de steden pakt wonen daar ook zwarten en die behoren nu juist niet tot deze groep. Snappie?

Als je jou beredenering volgt, dat de massa in de steden woont, is de massa dus wel degelijk stompzinnig omdat Wilders kennelijk iets tegen de zwarten heeft en jij rekent het op deze manier zo dat de zwarten óók tot de massa behoren en deze massa stemt op Wilders. Snappie?

Ja, als je het op die manier bekijkt klopt het idd, maar bv mijn moeder is allochtoon, en ze stemt voor Wilders, kan toch? :puh:

Alleen doet ze het voor wat andere redenen maargoed.

En dan zeg ik het anders, een (redelijk groot) gedeelte van de massa stemt dus op Wilders vanwege de bv. redenen van het aanpakken van buitenlanders maar ook zijn andere standpunten.

Ps. er zijn ook buitenlanders die zich schamen voor hun eigen volk, voor hun gedrag onder ander.

Ik blijf dat herhalen omdat jij blijft herhalen waarom Wilders ongelijk heeft. Als jou argument hetzelfde blijft, blijft mijn tegenargument ook hetzelfde. En dan ga je door me de discussie over of wij hier wel of niet over zullen gaan discussieren. Waarom discussieren over iets waar we het toch al over eens zijn?

Huh, ik heb niet gezegd dat Wilders eventueel ongelijk heeft?

Maargoed, ik ga pitten.

Geplaatst:

Mijn mening hierover is zeer kort eerlijk gezegd. Ik heb totaal geen problemen met buitenlanders in Nederland, een vriend van me komt bijvoorbeeld uit Congo en hij en heel zijn familie spreken vloeiend accentloos Nederlands, perfect geintegreerd.. Precies hetzelfde verhaal bij 2 Kroaatse vrienden van me. Maar dan zie ik de Marrokanen, die hier zijn geboren en getogen, die dan ineens 'de Marrokaan' uit moetten gaan hangen. Slecht Nederlands praten, niets beter dan hun eigen land (Wat eigenlijk gewoon Nederland is...). En juist dat zijn degene die het gewoon grofgezegd verneuken voor de ander. Maarja, hoe wil je ze aanpakken? Terugsturen naar hun eigen land? Dat is geen optie want in de meeste gevallen is dit hun land. Ik denk dat we hierover nog eeuwen kunnen discussieren, en in de kamer net zo goed, want ik denk dat het nog een flinke tijd duurt voordat ze het met elkaar eens zijn. En dan nog maar eens kijken of er een oplossing is gevonden!

dat allochtonen veel in de criminaliteit zitten, da's logisch... Logisch? ja, logisch.Over het algemeen hebben de allochtonen een economische reden om naar NL te komen. Deze mensen komen dus in de sociale lagere klasse te recht. Nu is et bekend, dat er in de lagere klasse de meeste criminaliteit in voorkomt.

Deze sociale lage klassen bestaat dus voor een deel uit allochtonen.Deze sociale klasse bestaat niet alleen uit allochtonen, maar ook uit lager op geleiden en werklozen ( dus ook autochtonen )

De reden waarom de meeste Nederlanders ( autochtonen ) allochtonen wel als bron van criminaliteit zien, ligt aan een paar feiten...

1. deze mensen hebben een andere cultuur en willen deze graag behouden

2. een groot deel van deze sociale lagere klasse is allochtoon

wat het beste is, is dus deze sociale lage klasse op te krikken of aan te pakken en niet alleen allochtonen.

tot zo ver de criminaliteit

==========

Nu wil ik het hebben over het weren van allochtonen uit Nederland...

opzich vind ik het geen probleem, dat allochtonen in NL komen , hoe er nu tegen opgetreden wordt vind ik prima...

mochten ze criminaliteit gedrag vertonen, dan vind ik dat ze gelijk moeten behandeld worden als autochtonen. En dat moet strenger, vind ik. ( niet meer maximaal 20 jaar voor een moord zitten waarvan een aantal jaar maar echt door gaat, maar moord = minimaal 20 jaar en maximaal de doodstraf ( bij moorden waarbij meerdere doden zijn gevallen ) )

maja nu ga ik een beetje teveel offtopic ^_^

ga maar ffies tukken :D ,

Commando

Edit: @daddypimp; daar ben ik et met je eens mee :puh:

Bewerkt: door commando

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...