Jump to content

Nieuwe PC

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,word wel eens tijd na 7 jaar om een nieuwe PC te laten bouwen ik heb tot nu toe dit:

Videokaart:AtI Radeon HD4890

Processor:AMD Phenom II X2 550 Black edition Boxed, OPGA, "Callisto"AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Moederbord:GigaByte GA-M720-US3 GigaByte GA-MA790XT-UD4P

Hardeschijf:1x Samsung HD103SI 1 TB

Geheugen 2X Corsair 4 GB DDR2-1066 Kit

Voedingbe quiet! Straight Power BQT E6-500W

BehuizingAntec Twelve Hundred

voor € 716,-

Alleen ik kan nog geen goede behuizing vinden die niet al te duur is.

En kan dit systeem Gta iv op high aan?

Bewerkt: door Honkbal95[NL]
Geplaatst:

Neem dan een Phenom II X3 i.p.v. een X2 en neem dan een HD4870 i.p.v. een HD4890 en dan kun je op High spelen. Nu waarschijnlijk niet. GTA IV moet echt meer als 2 Core's hebben wil het lekker lopen. En 8 GB geheugen is ook een beetje veel. 4 GB is meer dan genoeg.

Voor de rest: prima systeem. :tu:

wat is het verschil dan tussen een 4890 en een 4870?

en deze processor is 2x3100Mhz

tevens wil ik wel gaan voor een 64 bits systeem.

Bewerkt: door Honkbal95[NL]
Geplaatst:

De HD4870 is iets minder snel, en ook goedkoper zodat je geld overhoud voor een X3. Dat is 3x2800Mhz en sneller met GTA IV.

Geplaatst:

wat is het verschil dan tussen een 4890 en een 4870?

en deze processor is 2x3100Mhz

tevens wil ik wel gaan voor een 64 bits systeem.

De 4870 is goedkoper en minder goed dan de 4890, maar de 4870 is nog altijd een geweldige kaart. Met het geld wat je koopt kan je een Phenom X3 kopen en die presteerd aanzienlijk beter in games vanwege de 3 ipv. 2 cores. Ik zou niet voor een 64bits systeem gaan want daar zit in jouw geval nauwelijks winst in. Aan 8gb intern geheugen heb je geen reet, met 4gb zit je goed. In dat geval moet je voor 2x 2gb gaan, dat is sneller dan één reepje 4gb geheugen.

Geplaatst:
GTA IV moet echt meer als 2 Core's hebben wil het lekker lopen.

De Intel Core 2 Duo E8400 op 3 GHz is zeker nice om IV te draaien, als je'm dan op 4 GHz krijgt zoals Scrtz draait het zeker goed hoor..

Geplaatst:

De Intel Core 2 Duo E8400 op 3 GHz is zeker nice om IV te draaien, als je'm dan op 4 GHz krijgt zoals Scrtz draait het zeker goed hoor..

Hij heeft hem op 3,84Ghz. :7

Ontopic: Ik zou gewoon gaan voor een PII x3 of x4 samen met een HD 4870, Dan draai je nog steeds alles geweldig.

FAIL!

3dmark.jpg

Staat toch echt 4005.2Mhz hoor. :') Bron. Ik moet mijn E8400 ook nog 's omhoog gooien. xD

Ontopic: Ik zou ook gaan voor een X3 en een 4870, dan heb je wss wat langer plezier van je PC als met een X2. ;)

@ hieronder: Dan spreekt ie zichzelf een beetje tegen. :') (No offense Scrtz).

Bewerkt: door ArticLight

FAIL!

plaatje

Staat toch echt 4005.2Mhz hoor. :') Bron. Ik moet mijn E8400 ook nog 's omhoog gooien. xD

Ontopic: Ik zou ook gaan voor een X3 en een 4870, dan heb je wss wat langer plezier van je PC als met een X2. ;)

FAIL AGAIN!

Core2Duo E8400@3.84ghz | Asus P5Q Pro | 2x2gb OCZ 1066mhz | Samsung T200+Philips 107E CRT

ATi HD4770 GDDR5 512MB 865/1GHZ | Creative Soundblaster X-Fi Audio | Samsung 500gb

MS Intelli 3.0 | SteelSeries QcK Heavy | SteelSeries Siberia | Logitech Media Keyboard Elite

Hij zei op MSN dat hij niet stabiel was op 4ghz.

Laten we nu weer ontopic gaan. :)

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Niet iedereen is zo goed als Scrtz met overclocken

Bovendien is een E8400 helemaal niet zo "nice" met GTA IV. Een Q8200 is veel "nicer". En een Phenom II X3 is ook "nicer" dan een X2 dus haal gewoon die X3. ^_^

het was snel snel en vooral eigenlijk alleen ff voor 3dmark benchmark , maar hij was wel bijna helemaal stabiel, ben er u weer mee bezig, alleen heeft die zieke voltages nodig, zit nu op de 1.41 vcore, maar zelfs met 1.45vcore zou die nog tientallen jaren mee moeten gaan, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Q8200 vs E8400 valt ook wel mee.

Bewerkt: door Scrtz
Geplaatst:

Niet iedereen is zo goed als Scrtz met overclocken

Bovendien is een E8400 helemaal niet zo "nice" met GTA IV. Een Q8200 is veel "nicer". En een Phenom II X3 is ook "nicer" dan een X2 dus haal gewoon die X3. ^_^

En toch scoort Scrtz met de 3DMark benchmark een score die bijna hetzelfde is als mijn stock i7 en een 8800GT, dus zo slecht is hij nog niet. En de Q8200 is ook geen geweldige quad core, je kan beter wat meer geld uitgeven en dan meteen voor een Q9550 gaan.

Geplaatst:
En toch scoort Scrtz met de 3DMark benchmark een score die bijna hetzelfde is als mijn stock i7 en een 8800GT, dus zo slecht is hij nog niet. En de Q8200 is ook geen geweldige quad core, je kan beter wat meer geld uitgeven en dan meteen voor een Q9550 gaan.

Of voor een PII, want die heb je ook al voor niet te veel geld.

Q8200 zal waarschijnlijk iets beter presteren als een E8400 in gta IV, maar daar ben ik al niet zeker over, maar in genoeg andere dingen ( zelf speel ik al amper gta IV) presteert de E8400 stukken beter omdat die betere individuele cores heeft, en meer cache. Q8200 is echt een budget quadcore, en dat kun je al aflezen van de cache, de multiplier etc.

edit: heb me E8400 nu stabiel op 4.0ghz draaien, wacht op reactie op tweakers of me voltages beetje te doen zijn voor 24/7 gebruik maar denk van wel ;)

Bewerkt: door Scrtz

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...