Honkbal95 Geplaatst: 15 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 als ik voor die laatste phenom ga dan moet ik toch ook een moederbord nemen die Am3 ondersteunt? Reageren
Honkbal95 Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2009 (bewerkt) Wat is eigenlijk een controller? want er staat dat je die nodig hebt om verschillende schijven te installeren? EDIT:kun je bij een onboard videokaart ook een losse videokaart doen zoals de HD4870? en ik ben gegaan voor een X4 processor en ik heb gelezen bij info dat je met een bios update op je X2+ moederboord je processor kan laten werken? Bewerkt: 16 juli 2009 door Honkbal95[NL] Reageren
Galiorix Geplaatst: 16 juli 2009 Rapport Geplaatst: 16 juli 2009 (bewerkt) Neem nou maar een AM3 moederbord, die zijn een stuk moderner en daar zul je langer mee door kunnen. Daarnaast heb je niet percee een controller nodig om meerdere hardeschijven te draaien in je systeem, ik heb er nu 4 in mijn computer en die zitten gewoon allemaal op het moederbord en dat werkt prima. Maar, als je bijvoorbeeld in RAID0 of RAID1 wil gaan werken, zou je een externe controller kunnen nemen, die dan in een PCI slot gaat. Maar yet again, dat is niet vereist, de onboard RAID controller op het moederbord zou goed genoeg moeten werken. Daarnaast kan je met een onboard videokaart ook prima een losse erbij nemen, je moet er dan wel op letten dat je dus niet de drivers van de onboard kaart installeerd, maar die van je losse. En dan zou alles feiloos moeten werken. Bewerkt: 16 juli 2009 door Galiorix Reageren
Honkbal95 Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2009 Ok,want bij alternate kan ik geen AM3 moederbord vinden. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 16 juli 2009 Rapport Geplaatst: 16 juli 2009 Alternate.nl->Hardware->Moederborden->AMD-> Socket AM3. Reageren
Sprunk Geplaatst: 16 juli 2009 Rapport Geplaatst: 16 juli 2009 Je kan ook gewoon een AM2+ bord nemen hoor, laat je geen dingen aanpraten die niet kloppen. Je moet er alleen wel op lekken dat de Phenom II word ondersteund. Dat staat altijd in de uitgebreide omschrijving. Je moet dan ook wel DDR2 geheugen nemen, DDR3 past weer alleen op AM3. Het verschil tussen DDR2 en DDR3 is slechts een paar procenten, dus je kunt gewoon voor AM2+ gaan als je een AM3 bord te duur vind. Reageren
Honkbal95 Geplaatst: 17 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2009 zou DDR2 ook werken op een AM3 moederboord? Reageren
Sprunk Geplaatst: 17 juli 2009 Rapport Geplaatst: 17 juli 2009 zou DDR2 ook werken op een AM3 moederboord? Nee, op een AM3 bord zitten alleen DDR3 geheugensloten, en op een AM2+ bord zitten alleen DDR2 geheugensloten. Bij AM3 moet je dus echt DDR3 geheugen kopen. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 17 juli 2009 Rapport Geplaatst: 17 juli 2009 Met een AM3 moederbord ben je meer futureproof, aangezien de processoren die na Phenom II komen alleen nog DDR3 en dus AM3 ondersteunen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.