GTA_KillA Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Ik wil mijn pc formatteren met een Windows XP installatie cd. Bij het opstarten moet hij vanaf die cd booten. Maar dat lukt nou eenmaal niet Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Reageren
ArticLight Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Ik wil mijn pc formatteren met een Windows XP installatie cd. Bij het opstarten moet hij vanaf die cd booten.Maar dat lukt nou eenmaal niet Ik weet niet wat ik verkeerd doe. In je BIOS setup gaan. Dit doe je door tijdens het opstartent op F12 of F8 ofzo te drukken (dat komt er heel snel ff te staan). Dan kies je iets van Boot device priority. Daar zet je je CD/DVD-drive bovenaan. Save changes & exit, je PC start opnieuw op en als je je CD erin hebt zitten zal hij vragen om op te starten van de CD. Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 15 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Dat heb ik gedaan. Maar hij start gewoon op. Hij vraagt niet of ik op een knopje moet drukken ofzo. Ik weet zeker dat het een bootable cd is. Reageren
ArticLight Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Dat heb ik gedaan. Maar hij start gewoon op. Hij vraagt niet of ik op een knopje moet drukken ofzo. Ik weet zeker dat het een bootable cd is. Probeer je harddisk eens op Not installed of iets dergelijks te zetten, zodat je je CD ff dwingt om op te starten, dan weet je iig zeker dat het niet aan je CD ligt. Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 15 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Ik heb mijn Hard Disk uitgeschakeld en nog steeds wilt hij niet booten via mijn cd M'n pc is heel erg langzaam en er zitten veel virussen op dus ik probeer Windows XP opnieuw te installeren. Het rare is dat ook mijn muis niet kan gebruiken. Alleen m'n toetsenbord. Ik moet die pc echt gewoon weer laten werken. Reageren
ArticLight Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Ik heb mijn Hard Disk uitgeschakeld en nog steeds wilt hij niet booten via mijn cd M'n pc is heel erg langzaam en er zitten veel virussen op dus ik probeer Windows XP opnieuw te installeren. Het rare is dat ook mijn muis niet kan gebruiken. Alleen m'n toetsenbord. Ik moet die pc echt gewoon weer laten werken. Dan is mijn gok toch echt dat je CD niet werkt. Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 15 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Wat moet ik nu doen dan? Die cd is gedownload. Misschien dat het daar aan ligt. Ik wil echt geen windows xp installatie cd kopen want daar heb ik nou eenmaal geen geld voor. Reageren
FerryN Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 (Vooral niet rondbazuinen daarover) Druk je op F8 zodat je je opstart gedeuns kan kiezen, en kies dan je cd-speler, als hij zegt dat je een andere disk moet invoeren, is je cd geen bootcd. Reageren
ArticLight Geplaatst: 15 juli 2009 Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Wat moet ik nu doen dan? Die cd is gedownload. Misschien dat het daar aan ligt. Ik wil echt geen windows xp installatie cd kopen want daar heb ik nou eenmaal geen geld voor. Tja, dan mogen we je helaas niet helpen. Maar als je je oude XP-code nog weet kun je hem hoogst waarschijnlijk nog eens gebruiken en even een XP-CD van een kennis lenen. Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 15 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 (Vooral niet rondbazuinen daarover)Druk je op F8 zodat je je opstart gedeuns kan kiezen, en kies dan je cd-speler, als hij zegt dat je een andere disk moet invoeren, is je cd geen bootcd. Ik heb op F8 gedrukt en nu kan ik kiezen tussen dit: Geavanceerde opties voor Windows Selecteer een optie: Veilige Modus Veilige Modus met netwerkmogelijkheden Veilige Modus met opdrachtprompt Logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen VGA-modus inschakelen Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten) Active Directory terugzetten (alleen Windows-domeincontrollers) Foutopsporingsmodus Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen Windows normaal starten Opnieuw opstarten Gebruik de pijltjestoetsen om een besturingssysteem te selecteren. Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 15 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2009 Wat moet ik nu doen dan? Die cd is gedownload. Misschien dat het daar aan ligt. Ik wil echt geen windows xp installatie cd kopen want daar heb ik nou eenmaal geen geld voor. Tja, dan mogen we je helaas niet helpen. Maar als je je oude XP-code nog weet kun je hem hoogst waarschijnlijk nog eens gebruiken en even een XP-CD van een kennis lenen. Bedankt voor de tip. Ik heb m'n moeder gevraagd waar de Windows XP is en ze zegt dat die bij haar vriend is. Hij komt hem straks brengen Jullie horen nog van mij als het is gewerkt of niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.