Jump to content

Computer op hd scherm

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste mensen ik heb een vraagje!

Ik ga binnenkort een hd scherm kopen voor op me kamer, hier wil ik graag me ps3 op aansluiten maar ook heel graag mijn computer! ik heb een behoorlijk oude computer met xp erop wat gewoon lekker loopt (gamen doe ik er toch niet op meer gewoon voor muziek en msn) maar deze wil ik er ook op aansluiten zodat ik op groot scherm kan computeren. Mijn vraag is: kan je elke pc op een hd scherm aansluiten en dat het er dan ook hd uit ziet of moet je een speciale grafische kaart hebben? ik heb het moment een NIVDEA GEFORCE 2 MX/MX 400

Zou graag antwoord hebben!

Geplaatst: (bewerkt)

Als het goed is heeft jouw pc deze kabel.

vga15.jpg

Deze kabel kan je makkelijk op je LCD tv doen.

Maar als je echt HD wilt, moet je een nieuwe videokaart kopen met een HDMI Out.

Bewerkt: door Dieko
Geplaatst:
van die kaart is de revolutie erg klein dus dat word niks.....

Wat lul je nou? Het is resolutie en die kan je gewoon groter zetten hoor. Heeft idd wel te maken met het aantal VRAM van een videokaart, maar als je niks anders doet dan internetten en MSN-en kun je met een 256MB VRAM kaart toch echt wel op vrij grote resoluties draaien.

Geplaatst:
van die kaart is de revolutie erg klein dus dat word niks.....

Een videokaart kan elke resolutie draaien (in principe dan), dus wat jij zegt is natuurlijk gewoon onzin. De maximale resolutie wordt bepaald door het scherm zelf. Zelfs met deze kaart uit de steentijd zou je fatsoenlijk beeld moeten hebben op je TV.

Geplaatst:

Ik had eerst ook zo'n kaart en het is idd niet een gamerskaart. Je kan natuurlijk wel je lcdje er op zetten, maar denk niet dat alles mooier word.

Geplaatst: (bewerkt)
Een videokaart kan elke resolutie draaien (in principe dan), dus wat jij zegt is natuurlijk gewoon onzin. De maximale resolutie wordt bepaald door het scherm zelf. Zelfs met deze kaart uit de steentijd zou je fatsoenlijk beeld moeten hebben op je TV.

Nou, een videokaart heeft ook een beperking. Die van tegenwoordig kunnen een resolutie aan ergens in de 2500. Maar VGA is idd niet zo goed geschikt voor HD (1920x1080 of 1920x1200). Heb je idd HDMI of DVI-D voor nodig (wat tegenwoordig standaard is bij videokaarten). Ik zou je voor HD (games en video) een Geforce 9 of ATI Radeon HD4800 aanraden.

Bewerkt: door RHochstenbach
Geplaatst:

Hoho, niet zomaar een nieuwe grafische kaart aanraden.

Als hij een GeForce2 heeft, heeft hij zoiezo AGP, en misschien een Athlon XP/Pentium III of Duron processor.

Om er dan een HD4890 of iets dergelijks in (proberen) te proppen :bonk:

Geplaatst:
Hoho, niet zomaar een nieuwe grafische kaart aanraden.

Als hij een GeForce2 heeft, heeft hij zoiezo AGP, en misschien een Athlon XP/Pentium III of Duron processor.

Om er dan een HD4890 of iets dergelijks in (proberen) te proppen :bonk:

Jah idd. Lezen is niet zo mijn sterkste kant :bonk:

Dan kan je beter een nieuwe PC kopen, want je hebt dan naast de videokaart nog een moederbord nodig die PCI-E ondersteunt, en een nieuwe voeding.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...