Sublime Geplaatst: 17 juli 2009 Rapport Geplaatst: 17 juli 2009 (bewerkt) hey, hier ben ik weer. Ik heb eindelijk meer te weten gekomen sinds ik flash objecten moet gebruiken, deze komt dus in de browser verkeert in het scherm, ik weet eindelijk waarom. het is 10 bij 10 als flash maar het oorspronkelijke plaatje is 130 bij 150 of zoiets... Mijn vraag is dus dat een flash aplicatie een andere flash (die link) dus kan openen en helemaal laat zien in de eerste flash aplicatie.. ik zou dus niet weten hoe ik dit moet doen maar ik ben er bijna zeker van dat het kan want in het spel zelf is de main een flash aplicatie die dus andere flash objecten oproept en in de game plaatst.. dus zou maar zeggen, een html document met daarin een iframe naar een ander html document alleen dan met flash.. Bewerkt: 1 maart 2010 door Maikle Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 18 juli 2009 Rapport Geplaatst: 18 juli 2009 (bewerkt) Om dit te doen hoef je iFrames te gebruiken e.d. want alles kan je namelijk in Flash doen. Wat je ten eerste nodig hebt is je main.swf. Dit is dus je bestand die een andere swf laad zeg maar. Naast je main.swf moet je nog een aparte swf hebben (de swf die wordt geladen). Die noemen we bijvoorbeeld content.swf. Wat je nu doet is op het punt in je flash waar je de swf wilt laden een vlak maakt (zonder rand) ter grote van je swf die je gaat laden. Dus als content.swf 500x500 pxels is, moet je je vlak ook 500x500 pixels maken. Wanneer je dat gedaan hebt doe je rechtermuis op dat vlak en maak je er een Movieclip van (Convert to symbol). Wat er nu gaat komen is een stukje actionscript om je content.swf te laden. Wat je nu doet is weer op je vlak klikken en de instancename een naam geven. Wij noemen hem even "holder". Zie hieronder: Nu ga je naar je "handelingen" (Actions) venster toe. Maak nu een nieuwe frame aan (boven of onder de frame waar je vlak in staat) en voeg de volgende code toe: holder.loadMovie("content.swf"); In de code staat ook weer het woord "holder" die dus weer linkt naar je vlak. Waar content.swf in je code staat moet je dus vervangen naar de locatie van je swf die je wilt laden. Nu kan je hem testen en als goed is laad hij je swf Zorg er btw wel voor dat wanner je ergens anders in je flash je nog iets wilt laden, je niet nog een keer het woord "holder" gebruikt, maar dan bijvoorbeeld "holder". Er is ook nog een mogelijkheid om zonder externe swf's te werken. Dan kan je gewoon in je eigen flashbestand de movieclips maken en die laten laden door een code. Bewerkt: 18 juli 2009 door Kai-ShockWave Reageren
Sublime Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2009 wauw! bedankt, met die iframes was een voorbeeld en ik bedoelde ook in flash, als ik tijd heb ga ik het meteen proberen bedankt! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.