Jump to content

GTA IV loopt vast

Telhma

Recommended Posts

Hoi hoi, hier ben ik weer, wederom met een probleem.

Als je mijn vorige topics hebt gezien, dan weet je al dat ik een trainer wou instaleren, maar dat dat niet lukte op mijn windows vista. alles geprobeerd, maar niets werkte.

ik dacht, dan doe ik het maar onder windows XP

dus, ik maak een extra partietie aan (met gparted), neem de cd van mijn vorige computer, instaleer windows xp op deze computer (moet natuurlijk 3 uur zoeken achter de code voor xp, en merk dan dat die gewoon op mijn oude computer plakt :puh: ) en upgrade naar service pack 3.

nu wekt het spel wel, met de trainer.

maar, dan komt het, na een minut of 5 tot 10 spelen, loopt het spel vast (ook als ik de dsound.ddl file niet in de folder heb staan) offline gaat hij heel traag gaan lopen, om de 30 seconden versprint hij 1 frame. online krijg ik een zwart scherm waar op staat dat ik ben weg gestuurd omdat mijn computer te traag loopt. Deze problemen had ik niet onder vista. kan dat komen omdat mijn videokaart te slecht is, voor de rest denk ik dat mijn computer sterk genoeg moet zijn

PS: bij grafische instellingen heb ik het minimum opstaan (geheugen is groen gekleurd) gebruik zo een 220 MB staat er.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt

groetjes

Delen op andere websites

Hier heb ik wel eens van gehoord dat da bij Vista was, maar ook bij XP. Dit is vaak als je downloads of mods gebruikt. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk heel normaal is, want het gebeurt heel vaak! :7

Delen op andere websites

Hier heb ik wel eens van gehoord dat da bij Vista was, maar ook bij XP. Dit is vaak als je downloads of mods gebruikt. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk heel normaal is, want het gebeurt heel vaak! :7

ja, mods heb ik niet geinstaleerd, en de trainer had ik er uit gegooid, ik ga het eens proberen met die lijnen. en anders vrees ik dat het een nieuw video kaartje zal zijn. (of wel het spel verkopen :puh: )

Delen op andere websites

wat zijn verder je specs?

ja, dat met die lijn toevoegen, dat werkte al niet

dit zijn mijn andere specs.

processor: AMD atlon™ 64 x2 dual core processor 5000+ 2,60 GHz

Geheugen (RAM): 4,00 GB

Type computer: 32-bit besturingssysteem

wat moet je nog hebben? (ik ken wel wat van computers, maar een echte kenner ben ik niet hoor :puh: )

groetjes

Delen op andere websites

je ehbt ook niet gelezne zie ik, als het neit werkt moet je in de lijst een stapje omhoog gaan, totdat je bij de hoogste bent.

Verder is je processor erg krap, maa rwa tis je videokaart?

Delen op andere websites

je ehbt ook niet gelezne zie ik, als het neit werkt moet je in de lijst een stapje omhoog gaan, totdat je bij de hoogste bent.

Verder is je processor erg krap, maa rwa tis je videokaart?

Ik ben bij de hoogste begonnen :puh:

video kaart is: Nvidia GeForce NX8600GTS T2D256E

256MB DDR3

meen je dat, is mijn processor ook al niet meer goed, pfff, die computer is nog nieuw voor mij :(

Delen op andere websites

de athlons zijn sowieso zwaar verouderd, je videokaart is ook niet meer d ebeste, al met al haal je eht in feite net, maar dat verklaart niet de freezes.

Hoe heb je die line geplaatst?

Het zou kunnen helpen als je de settings lager zet of eventueel het spel herinstalleert.

Delen op andere websites

Ik heb GTA IV gespeeld op een Athlon X2 5000+ (dezelfde processor dus) en hij trok GTA IV makkelijk op low.

@ TS: Zet je settings in GTA IV op low. Het ziet er dan niet zo heel mooi meer uit, maar het spel zal dan wel beter lopen. Installeer ook de nieuwste drivers van je videokaart. Deze kun je downloaden op de website van nVidia. En heb je ook Wesley's advies al opgevolgd?

Delen op andere websites

Ik heb GTA IV gespeeld op een Athlon X2 5000+ (dezelfde processor dus) en hij trok GTA IV makkelijk op low.

@ TS: Zet je settings in GTA IV op low. Het ziet er dan niet zo heel mooi meer uit, maar het spel zal dan wel beter lopen. Installeer ook de nieuwste drivers van je videokaart. Deze kun je downloaden op de website van nVidia. En heb je ook Wesley's advies al opgevolgd?

Ik heb alles op het minimum staan, windows is pas opnieuw geinstalleerd, drivers van de videocard pas gedownload en geinstaleerd, GTA nog eens opnieuw geinstaleerd. maar het wil niet werken.

het meest rare vind ik, dat het heel goed werkt, zonder ook maar 1 hapering, maar dan ineens, boem, loopt alles vast.

Delen op andere websites

ach, weet je wat, ik instaleer het maar gewoon terug op vista, daar deed hij het nog behoorlijk.

en ja, als ik dan niet meer verder kan, dan ga ik maar gewoon terug de sims en second life spelen :)

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...