Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

vaak als ik voertuigen download moet ik ook de col aanpassen maar wat is col ?

waar is dat goed voor ? :huh:

Geplaatst:

En col bestand zorg ervoor dat het object solide is.

Als je dus een andere auto in Vice zet, heeft die nieuwe auto ook een andere vorm en moet hij op andere plekke solide zijn. Vaandaar dus die nieuwe .col ;)

Geplaatst: (bewerkt)

wat is solide ? :unsure:

en de vorm word dan aangepast maar dat doet de .dff tog ? :blink:

Bewerkt: door Only_Gino
Geplaatst: (bewerkt)

Als een voorwerp niet solide is kan je erdoor heen lopen en als het wel solide is kan je er niet doorheen lopen.

Bewerkt: door Little Mister
Geplaatst:

en col was geloof ik ook voor het geluid en zo dus dat het spel weet dat hij er tegen aan komt en dan een speciaal geluid moet afspelen.

dus als een voorwerp uit meerderen matialen bestaat BV steen en hout dan moet hij die 2 geluiden wel weten waar die zitten en daar is ook de col voor d8 ik

Geplaatst:
en col was geloof ik ook voor het geluid en zo dus dat het spel weet dat hij er tegen aan komt en dan een speciaal geluid moet afspelen.

dus als een voorwerp uit meerderen matialen bestaat BV steen en hout dan moet hij die 2 geluiden wel weten waar die zitten en daar is ook de col voor d8 ik

ja ongeveer wel ja...

De coll om het fff makkelijker uit te leggen is wat je "voelt" in VC, als je de coll van een auto weg zou halen (wat overgens niet mogenlijk is), dan zou je door je auto heen lopen.

de DFF is slechts voor de textures, waarschijnlijk moet je die col erindoen zodat je niet door de textures heen loopt wat immers een raar gezicht is.,..

Geplaatst:

Korte uitleg, een soort van aanvulling op Bradleys post:

COL: Onzichtbare muren die meestal hetzelfde liggen als de 3d model van de DFF

DFF: Het 3d object waarop de texturen worden gelegt

TXD: De plaatjes die nodig zijn bij een DFF

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...