Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben vorige week naar Engeland geweest met school en ik heb toen ook film opnames gemaakt en die verkoop ik ook weer aan degene die er interesse in hebben. We hadden niet veel later een avond waarbij ook werd verteld over de reis en ze lieten ook foto's zien, dus om mijn film een beetje te promoten heb ik die middag snel een trailertje in elkaar gezet. Ik denk dat ik er ongeveer een half uurtje mee bezig ben geweest, daarna in enkele minuten in HD kwaliteit gerenderd.

Geplaatst: (bewerkt)
Mooi gedaan! :tu:

Heb je het met Vegas gedaan?

Mvg,

Flitskikker

Dit is inderdaad met Vegas gedaan, versie 9.0. Ik heb ook meteen wat nieuwe effecten uitgeprobeert om de opnames er net wat beter uit te laten zien qua kleur. Het is gerenderd in de nieuwe Windows Media Video 10 codec.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Ziet er netjes uit alleen de aspect ratio is volgens mijn niet helemaal goed. Dat reuzenrad zag er iig een beetje ovaal uit

Geplaatst:
Ziet er netjes uit alleen de aspect ratio is volgens mijn niet helemaal goed. Dat reuzenrad zag er iig een beetje ovaal uit

Ja klopt, ik heb het in 4,8Mbp/s HD gerendert, maar die heeft een aspect ratio van 16:9, terwijl de opnames in 4:3 zijn. En ik had geen tijd om het opnieuw te renderen in 4:3.

Geplaatst:
Mooi gedaan! :tu:

Heb je het met Vegas gedaan?

Mvg,

Flitskikker

Dit is inderdaad met Vegas gedaan, versie 9.0. Ik heb ook meteen wat nieuwe effecten uitgeprobeert om de opnames er net wat beter uit te laten zien qua kleur. Het is gerenderd in de nieuwe Windows Media Video 10 codec.

Zit er een kleureffect bij de shot van het reuzenrad? Zoja, welke? Ziet er namelijk goed uit, maar het kan ook door de donkere lucht komen. :puh:

Ja klopt, ik heb het in 4,8Mbp/s HD gerendert, maar die heeft een aspect ratio van 16:9, terwijl de opnames in 4:3 zijn. En ik had geen tijd om het opnieuw te renderen in 4:3.

Met Media Pan & Crop kun je je clips afsnijden, zo kun je een breedbeeldformaat krijgen. :Y

Mvg,

Flitskikker

Alle shots hebben het effect 'Soft Contrast', om het allemaal net iets warmer te maken en er toch wat meer en dieper contrast in te brengen. Dat kwam inderdaad heel mooi naar voren bij the London Eye. Dat met de aspect ratio is ook op te lossen door de instellingen van de codec aan te passen, dus als ik het nog een keer opnieuw render, pas ik dat ook meteen aan.

Iedereen verder bedankt voor de reacties!

Bewerkt: door Galiorix

Nice filmpjes Galiorix! Mooie kwaliteit, mooie kleuren en je hebt er goed aan gedaan om steeds hele korte shots aan elkaar te plakken. Ik baal er in ieder geval van dat Sony Vegas bij mij nog steeds echt het schijtste programma ooit is. :cry:

Bewerkt: door BaasB
  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...