blokzeil1 Geplaatst: 19 juli 2009 Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 Beste forum mensen Ik heb een vraag i.n.v met mijn nieuwe pc ik krijg er een 1tb hardenschijf in maar ik wil windows xp en windows 7 er op zetten windows xp 32-bit windows 7 64-bit maar stel he als ik 3 partities maak. Op een partitie zet ik mijn spellen maar zou het mogelijk bv dat ik op windows xp een spel op die partie zet en dan met windows 7 kan spelen? Reageren
Sprunk Geplaatst: 19 juli 2009 Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 Nee, want de meeste spellen zetten een X aantal sleutels in het register. Als je een spel dus via Windows XP op partitie 3 installeerd, worden alleen in het register van XP de sleutels toegevoegd. Als je dan het spel wilt spelen via Windows 7, zal het spel 9 van de 10 keer niet starten omdat er geen register sleutels worden gevonden in het register. GTA SA zal overigens wel werken zonder registersleutels, maar de meeste andere games zullen niet (of niet goed) draaien. Reageren
Crypteq Geplaatst: 19 juli 2009 Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 (bewerkt) Dat ligt eraan, sommige spellen kan je gewoon bijvoorbeeld op een usb installeren en op een andere pc spelen, die kijken er niet naar of het spel op de pc geinstalleerd is. Maar andere spellen zoals GTA IV die kijken daar wel naar. Of het spel geinstalleerd is ligt vast in het register. Omdat als je het in XP installeert zal het in het register van XP komen te staan. En omdat Windows 7 weer een apart register heeft, zal hij bijvoorbeeld GTA IV niet kunnen draaien, omdat die niet in het register staat. Conclusie: Sommige spellen werken dan wel in 7, maar andere ook weer niet (vaak de nieuwere). Edit: Sprunk was me voor Bewerkt: 19 juli 2009 door BC7 Reageren
FerryN Geplaatst: 19 juli 2009 Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 Nee, want de meeste spellen zetten een X aantal sleutels in het register. Als je een spel dus via Windows XP op partitie 3 installeerd, worden alleen in het register van XP de sleutels toegevoegd. Als je dan het spel wilt spelen via Windows 7, zal het spel 9 van de 10 keer niet starten omdat er geen register sleutels worden gevonden in het register. GTA SA zal overigens wel werken zonder registersleutels, maar de meeste andere games zullen niet (of niet goed) draaien. Best veel spellen draaien gewoon zonder registerkeys, ik weet ook nog dat ik mijn XP opnieuw installeerde, en games op een andere pratitie, en de meeste games gewoon kon spelen terwijl ze niet geinstalleerd waren. Maar je kan een probleem krijgen met 32/64 bit gedoe, met bv. bepaalde .exe's etc. Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 19 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2009 Nee, want de meeste spellen zetten een X aantal sleutels in het register. Als je een spel dus via Windows XP op partitie 3 installeerd, worden alleen in het register van XP de sleutels toegevoegd. Als je dan het spel wilt spelen via Windows 7, zal het spel 9 van de 10 keer niet starten omdat er geen register sleutels worden gevonden in het register. GTA SA zal overigens wel werken zonder registersleutels, maar de meeste andere games zullen niet (of niet goed) draaien. ik dacht al dat het met register sleutels problemen zou worden en ook met 32/64 bit naja dan maar dubbel installatie maar ja ik denk toch dat ik het meeste op windows 7 zit inv met 64bit Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.