Jump to content

Welke procesor moet ik hebben

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi hoi, Ik was eens aan het kijken voor een nieuwe computer.

Vroeger, als ik een snelle wou, keek ik naar het ram geheugen, en naar de processor snelheid (die GHZ, je weet wel)

maar, ik denk dat dat tegenwoordig een klein beetje veranderd is. want ik was op een website aan het rondsnuffelen, en ik snap er gewoon niets meer van.

vandaar dat ik even aan jullie kom vragen welke van de volgende processoren de beste is, als je kan, mag je ze in volgorde plaatsen :)

hier is een overzicht.

INTEL CORE i7 940 - 2.800 Mhz

INTEL CORE 2 Duo - 2.500Hhz

INTEL QUAD CORE Q9550 - 2.800 Mhz

INTEL CORE i7 920 Nehalem OC - 4.000 Mhz

AMD AM2+ PHENOM II x4 940 - 2.800 Mhz

AMD Athlon 64 X2 - 2.600 Mhz

Alvast bedankt voor de hulp, ik hoop dat jullie mij bomen kunnen laten zien in het bos :)

groetjes

Geplaatst:

Natuurlijk is de i7 het beste, maar ook het duurste. De PHENOM is volgens mij een stuk goedkoper maar toch bijna even goed :)

Geplaatst: (bewerkt)
Natuurlijk is de i7 het beste, maar ook het duurste. De PHENOM is volgens mij een stuk goedkoper maar toch bijna even goed :)

Bedankt voor het snelle antwoord, het prijsverschil was mij ook al opgevallen ja :)

Bewerkt: door Telhma
Geplaatst:

Wat wil je gaan doen met je PC? Voor de meeste toepassingen voldoet die Core 2 Duo wel. Een i7 is eigenlijk alleen aan te raden als je echt gaat renderen e.d.

Geplaatst:

Dit is de juiste volgorde.

Het ligt er heel erg aan wat je van plan bent te gaan doen met je computer, zoals Sprunk al zei. Als je voor simpel tekstverwerken een monster van een computer koopt, kan je net zo goed je geld in een put gooien :bonk:

Voor 3D rendering: Core i7

Gamen: Core 2 Quad of AMD Phenom II X4/Snelle Core 2 Duo, zoals de E8400, E8500 of E8600.

Overige taken: Dual Core Intel/AMD

Geplaatst:

Dit is de juiste volgorde.

Het ligt er heel erg aan wat je van plan bent te gaan doen met je computer, zoals Sprunk al zei. Als je voor simpel tekstverwerken een monster van een computer koopt, kan je net zo goed je geld in een put gooien :bonk:

Voor 3D rendering: Core i7

Gamen: Core 2 Quad of AMD Phenom II X4/Snelle Core 2 Duo, zoals de E8400, E8500 of E8600.

Overige taken: Dual Core Intel/AMD

Even een vraagje tussendoor.

Dus een i7 is onnodig als je een pc wilt die alleen GTA IV aan moet kunnen?

Geplaatst:

@Dieko.

Als je een spel zoals GTA IV op High wilt spelen is een i7 eigelijk weggegooid geld, want een Q9550,Q9650, of Phenom II 955 presteert hetzelfde in games (Afgezien van GTA IV natuurlijk)

En een PC kopen voor alleen GTA IV is dom, aangezien dat spel pas goed werkt op een monster computer, en daar krijg je waardeloze graphics voor terug.

En na een maand of 2 GTA IV spelen begint dat ook weer te vervelen IMO.

Geplaatst:
@Dieko.

Als je een spel zoals GTA IV op High wilt spelen is een i7 eigelijk weggegooid geld, want een Q9550,Q9650, of Phenom II 955 presteert hetzelfde in games (Afgezien van GTA IV natuurlijk)

En een PC kopen voor alleen GTA IV is dom, aangezien dat spel pas goed werkt op een monster computer, en daar krijg je waardeloze graphics voor terug.

Ik speel het elke dag nog :7 Vanaf de release.

Dus een i7 is een beetje geld verspilling als je een game pc nodig hebt.

Geplaatst:
@Dieko.

Ik speel het elke dag nog :7 Vanaf de release.

Dus een i7 is een beetje geld verspilling als je een game pc nodig hebt.

Nou, geldverspilling niet, maar je kunt netzogoed een Phenom II kopen of een snelle C2Q daarvoor kopen, daarnaast, de I7's prijs vallen nog mee, maar een fatsoenlijk moederbord is weer heel erg prijzig.

En de games van nu gebruiken geen quadjes, behalve op bout gta 4 omdat ie slecht geport is.

Geplaatst:
Wat heeft slecht geport zijn en een quadje met elkaar te maken?

Omdat gta4 slecht geport is is hij slecht geoptimaliseerd, daardoor heb je veel meer processorkracht nodig dan eigenlijk nodig zou zijn, een quad core levert die extra processor kracht.

Geplaatst:

Omdat zo'n spel eigelijk prima op een Core 2 Duo zou moeten lopen, maar ze moesten het spel zo nodig klaar hebben voor kerstmis, en dan krijg je dit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...