Jump to content

Nieuwe pc: Daron

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo beste forumers,

ik val maar met de deur in huis, op het gevaar af dat ik (on)geschreven regels overtreed.

Ik speel al een aantal jaren gta san andreas op mijn pc'tje, meestal gewoon wat klooien: met vier sterren naar San Fierro om raketten te jatten dat soort dingen.

Nu wil ik ook san andreas wel eens op beter beeldniveau spelen en ook GTA iv

Mijn computer is een relatief ouwetje, dus wordt het tijd voor wat nieuws.

Ik ben al een tijdje bezig iets bij elkaar te zetten. Mijn laatste configuratie ziet er zo uit. Heel betaalbaar bij Alternate maar ver boven budget bij mijn standaard pc-verkoper Norrod. En de berichten die ik over Alternate lees, zijn niet hoopgevend en weerhouden me er nogal van het systeem daar te bestellen

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-1063599737

clipboard02fzj.jpg

Ik zou er ook wel een AMD versie van willen maken om te zorgen dat ik binnen budget blijf, maar daarvoor is mijn kennis toch te beperkt.

Kan iemand er zijn licht op laten schijnen?

alvast veel dank

groeten

Daron

Bewerkt: door Daron
Geplaatst: (bewerkt)

Als ik je aan mag raden, Doe je samenstelling eens bij Azerty invoeren. Die is in het algemeen wat goedkoper. Wil je graag dat het heel snel bezorgt is, kan je voor Alternate gaan.

Edit: Welkom op Gtaforum! :)

Bewerkt: door Fedmas
Geplaatst:

Ik heb heel goede ervaringen met Alternate(.be) :Y Als je iets bestelt dat op voorraad is, heb je het de volgende dag al meteen in huis. Alleen jammer dat er zo veel mensen bij DPD werken die maar amper Nederlands kunnen ..

Geplaatst:

Alternate is meerdere malen uitgeroepen tot de beste online hardware shop, daar kun je echt met een goed gevoel een bestelling plaatsen.

Je PC is ook goed voor GTA IV op high ong.

Geplaatst:

ben nog bezig met de azerty lijst maar...

is alternate duur????? MG. bij de winkel waar ik tot nu al mijn computerspul kocht (Norrod) is het boven voorgelegde systeem zeker 800 euro.

Ik had over alternate wat zure verhalen gelezen en ben een beetje huiverig voor internetkoop van zoiets maar goed..

willen jullie ook even kijken of het toch niet nog anders kan het systeem wat ik voorlegde?

dank opnieuw

ga nu even verder met die azerty lijst

gr

daron

---------------

clipboard01yct.jpg

het verschil zie ik zo niet. Azerty is excl. montage maar 5 euro goedkoper geloof ik (als ik alle elementen goed heb samengevoegd)

Ik begrijp nu dat Alternate wat jullie betreft helemaal geen slechte winkel is. Maar

1 - is bovenstaand systeem goed, of behoeft dat binnen het budget nog een aanpassing links of rechts.

Ik wil graag een stille computer, het ding staat in de huiskamer

2-hoe zou op alternate of norrod een AMD equivalent van deze computer eruit zien?

ik hoor het graag,

hartelijke groet,

Daron

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik gaan voor een AMD setup. Ik zou dan gaan voor een Phenom II X4 955 en een ATI HD4850/70. Maar deze Intel PC is ook prima geschikt en zal ong. gelijk presteren als die AMD variant.

Geplaatst:

De Q9550 staat gelijk aan AMD's huidige vlaggenschip; de Phenom II 955.

Of je nu voor een Intel of AMD systeem gaat maakt niet uit, behalve de prijs dan.

@Sprunk; Dus als ik mijn bestellingen voortaan bij Alternate plaats in plaats van bij Azerty krijg ik een beter gevoel? :bonk:

Geplaatst:
@Sprunk; Dus als ik mijn bestellingen voortaan bij Alternate plaats in plaats van bij Azerty krijg ik een beter gevoel? :bonk:

Je hoeft geen 6 weken te wachten op je laptop iig. :7

Geplaatst:

Dank voor de reacties tot nu toe. Ik begrijp dat AMD (bijna) net zo goed is als Intel maar elders zag ik een staatje met toch wel betere prestaties voor de Intel.

Voor de prijs hoef ik het ook niet te doen. Bij Norrod kost mijn Intel ongeveer 800 tegen 750 minimaal voor een AMD kast. Zolangzamerhand vermoed ik dat ik de gok toch maar waag en bij Alternate bestel voor 650 euro (excl. assemblage?)

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-1311780565

Wel vraag ik me nog af:

-is het niet wat groot allemaal? Ik heb maar 1 HD erin (wel een externe schijf) en 1 DVD

-over de koeling in de stille Sileo kast lees ik weinig maar ik kan me voorstellen dat isolatieplaten meer warmte vasthouden of in elk geval minder luchtstromen laten passeren.

-kan er nog ergens goed bezuinigd worden? zonder veel in te leveren op geluidarmheid of prestatie?

of zijn er nog andere dingen die aanpassing behoeven?

ik hoor het graag

dank en groeten

Daron

Geplaatst:

zal ik je eens vertellen dat las je een AM3 of AM2+ moederbord neemt en een Phenom II 9xx je even duur uit bent en ook nog eens meer futureproof?

Geplaatst:

bij norrod ben ik nauwelijks goedkoper uit (800 euro Intel tegen 760 oid euro AmD)

elders ook niet volgens mij. Of weet jij een vergelijkbare configuratie voor zeg 100 euro minder?

en hoezoe ben ik dan meer futureproof? Wordt AMD in de toekomst beter?

bij een ander forum toonden ze een staatje met prestaties. Daarin lagen die van de intel een stukje hoger..

Geplaatst:

Je bent meer futureproof omdat het socket nieuwer is, voor 775 word niks meer gemaakt(iig niks nieuws) dus upgraden kan niet, voor AM3(En daarmee ook AM2+, AM3 cpu's kunnen op AM2+, heb je wel een mobo/bios update nodig die dat ondersteund)komt nog een hoop nieuws uit, wat voor oudere sockets niet meer gebeurt.

En prestaties verschillen nogal qua applicatie/spel

Geplaatst:

Over een jaartje ofzo komt de Core i3 naar LGA775, dus helemaal EOL is het socket nog niet. Echter heeft AMD inderdaad een hoger upgrade potentieel, want de i3 is niet sneller dan de Core 2 serie. Dus dan heeft upgraden ook geen zin.

Geplaatst:

getver, het leek allemaal zo simpel... AMD is goed, Intel is beter (en duurder)...

Ik hoef ook geen top of the bill computer maar wil wel eindelijk eens wat snelheid erin (oa. voor goed SA en redelijk IV) Daarnaast wordt de pc vooral ook voor andere minder zware dingen gebruikt.

Zou best graag wat goedkoper uitzijn en dan een AMD pc kopen bij Norrod (voor mij vertrouwde verkoper) maar ja...da's allemaal veel te duur toch daar (met Phenom II 4 processors)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...