Jump to content

Sprunks nieuwe rampenkaart


Sprunk

Recommended Posts

Deze screen en de titel van dit topic zullen vast wel een lichtje bij je laten branden:

crysis.png

Ik heb dus een nieuwe kaart gekocht (HD4850). Het begon allemaal zeer prachtig. Crysis draaide ik meteen op de kaart. Ik speel op High / Very High op 1280x1024, 40 FPS, zeer netjes dus. Tot dat ik Anti Alias aan zette, toen kreeg ik eerst vlekjes in mijn scherm, en niet veel later kreeg ik bovenstaande.

De kaart word niet warmer dan 55 Graden, en het metertje in Catalyst CC staat ook nog lang niet in het rood. De kaart draait op standaard snelheden (680/1050).

De rest van mijn PC is ook goed genoeg. De meesten weten het al, maar ik heb een Phenom II 720, 2 GB 1066, 500 Watt OCZ)

Wie helpt mij uit de brand rare fuguren?

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

hmmm, ik heb ook een hd4850 en geen problemen. Welk merk is het? miss helpt dat wat. Maar het ziet er toch als een driver probleem uit. Ik heb nu ook 9.6 en ga zo ook ff crysis testen.

Link to comment
Delen op andere websites

Met Driver Cleaner alle NVIDIA & ATi drivers eraf halen, en daarna een andere misschien oudere versie van Catalyst installeren.

Maar ATi staat er om bekend dat ze AA niet zo fijn vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Met Driver Cleaner alle NVIDIA & ATi drivers eraf halen, en daarna een andere misschien oudere versie van Catalyst installeren.

Maar ATi staat er om bekend dat ze AA niet zo fijn vinden.

Ik ga het probreren, dankje

Ik lees juist overal dat ATI kaarten het heel goed doen wanneer Anti Aliasing word ingeschakeld.

Ik heb wel een nVidia chipset maar daar kan het niet aan liggen neem ik aan? Tenminste, dat is mij verteld. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

een oudere driver installeren zou kunnen helpen, ik zelf heb ook constant problemen met ATI. Mijn drivers crashen constant, ik heb last vna net zulke rare verschijnselen als jij(ik kreeg bij Far Cry 2 Artifacts terwijl mijn kaart 30 graden was), ik zelf ben iig neit meer van plan om een ATI te kopen, of ze meoten het fixen.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb alles van nVidia en ATI van mijn systeem verwijderd, een "oude" driver vanaf de bijgeleverde CD geinstaleerd, maar het helpt niets. En ik dacht nog dat ATI juist goed was met Anti Aliasing. :7

Link to comment
Delen op andere websites

tja als je zo met alles high speelt en zo'n 40 fps haalt en dan ineens AA aanzet ( op welke X uberhaupt? ) kan je zoiets verwachten, AA is nu eenmaal ook weer een stuk zwaarder, probeer eens AA 2x ofzo en dan alles op low kijken wat je kaart dan doet

Link to comment
Delen op andere websites

Of ik nou X2, X4, of X8 aan zet maakt niets uit. Alleen op X8 krijg ik wat lagg, op X4 en X2 niet. En dan na 2 seconden vlekken op het scherm, en weer 5 seconden later zo'n scherm. Dat zou erop kunnen wijzen dat de kaart te warm word maar hij komt niet boven de 50 graden. Maar dan speel ik liever op High zonder AA dan op low met AA, want op de mooie randen na dan ziet het spel er ook niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Catalyst geeft die temperaturen? ik vraag me af of catalyst ze uberhuapt wel goed weergeeft, kan me neit voorstellen dat mijn kaart 13 graden idle is en max 30 graden word, wat hij bij mij weergeeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...