Jump to content

Wat vraagjes! ;)

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey iedereen,

Ik ben gister begonnen met het leren van scripten, de simpele dingen heb ik al maar ik heb toch een paar vraagjes, vooral over de kleuren.

1. Ik heb al wat standaards in mijn server, maar de kleuren zijn nog niet goed. Ik wil dan graag dat je met de kleur wit spawnt, en niet met die standaard kleuren van samp. Maar ook dat een admin je team kan veranderen naar team blauw. Dat is nodig voor de volgende vraag. Dit kan vast wel hoop ik, alvast bedankt!

2. Ik wil in mijn server veel commands in de kleur zetten, dus als je politie wil zijn, kan je niets zonder je kleur!

Dus netzoals dat je als admin bijvoorbeeld iemand kan kicken dat je dan als team kleur blauw iemand kan cuffen en jailen (al weet ik ook nog niet hoe dat moet, maar daar ben ik naar aan het zoeken :D) Naja, hoe kan je dat scripten? Bij admins is het zoiets van ifplayerisadmin en dan ifplayeristeam1 (het blauwe team dan), hehe zal wel niet zijn. Ik hoop dat dit kan, alvast bedankt!

3. als ik ingelogd heb dan moet ik nog mijn skin zoeken, maar kan het niet zo zijn dat je na het inloggen gelijk je skin hebt? Alvast Bedankt!

4. Ik heb de intriors van 24/7 enzo eruit gehaald, maar ook die van het politiebureau in LS dus. Alleen als admin kan je mensen jailen, maar dan kom je er natuurlijk nooit meer uit!

Ik heb wel mijn adminscript gedownload :( Ik heb dit adminscript gedownload http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=40940.0 . In dat script zit ook een account systeem. Ik dacht dat jullie hier mischien wel wat aan hebben voor het helpen :) Natuurlijk is een eigen adminscript veel leuker om te maken, maar zo goed ben ik nog niet.

Ok dit was het, alvast bedankt!

Bewerkt: door Yannick(NL)
Geplaatst: (bewerkt)

veel vragen in een keer.

Ik weet niet overal het antwoord op maar met teams en kleuren al wel:

Om je begin kleur en andere dingen te veranderen moet je in je gamemode dit zetten:

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)// als je skkin kiest gebuirt er dit
{
SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFFF);// de beginkleur word nu wit

SetPlayerPos(playerid, 4480.9756,-2510.5552,3.6747);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 4480.9756,-2510.5552,3.6747);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 91.9195);
return 1;
}

met kleur dat je dan iets kan is niet mogenlijk,

dat is namenlijk met teams,

bij mij word je politie in TEAM_COP0 en krijg je lichtblauwe kleur.

bovenaan moet dan wel:

#define TEAM_COP0 1
static gTeam[MAX_PLAYERS];

en bij commands:

if(strcmp(cmd, "/takejobcop", true) == 0) {
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED1, "You are now an offcial police member");
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED1, "Your Cmd's Are: /pu /copcmds /cc (cop chat)");
	gTeam[playerid] = TEAM_COP0;// je word nu in team TEAM_COP0 gezet dan kun je commands speciaal voor dat team maken
	SetPlayerColor(playerid, 0xCAEBFFFF);
	SetPlayerPos(playerid, 1553.2588,-1676.1017,16.1953);
	GivePlayerWeapon(playerid, 41, 200);
	GivePlayerWeapon(playerid, 3, 1);
	SetPlayerSkin(playerid, 280);
	return 1;
	}

een commando speciaal voor politie is dan:

if(strcmp(cmd, "/pu", true) == 0)
		{
if(gTeam[playerid] == TEAM_COP0)
{
SendClientMessageToAll(COLOR_BLUE, "This Is The SAPD, Pull Over Now or You will Be Jailed!!");
}
return 1;
}

dat waren de eerste vragen volgensmij.

Bewerkt: door mosweg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...