Jump to content

geheugen reepjes doen het niet meer.


F1Master007

Recommended Posts

Zins een week geleden begon gta4 erg sloom te draaien. Ik ben er nu achter dat een deel van m'n geheugen reepjes zijn uitgevallen. Nu is het zo dat ik 6gb had( ja erg veel) en nu kan windows er nog maar 2 vinden. ik heb ddr3 in triple channel dus zijn er 2 reepjes uitgevallen. Waar kan het probleem liggen? Ik maak nu ff m'n kast open om te kijken of ze er wel goed in zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

welke windows heb je? want windows XP kan maar tot 3G tenzij je een 64 bit windows xp hebt of vista.

In z'n sig staat dat hij Vista Home Premium heeft :) , dus hij ondersteund niet eens 6 GB, Hij dacht al die tijd dat hij 6 GB gebruikte, maar gebruikte maar 4 GB :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

lol

@ F1Master: kijk es om al je reepjes eruit te halen, maar laat er eentje inzitten en kijk of je pc kan starten (als de pc niet start is dat ram plaatje kapot), als je gevonden hebt welke kapot is/zijn, steek ze dan ook eens in een ander geheugenslot, want het kan ook aan het mobo liggen (dat je bv niet een goed plaatje weggooit terwijl het gewoon je mobo is dat al aan het kapotgaan is)

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb 64 bits vista dus kan wel 6gb

edit: alles werkt, alle reepjes en alle slots. Maar ik heb nog steeds maar 2 GB. Ik heb wel een error in apparaatbeheer gevonden.

post-78805-1248174236_thumb.jpg

ik kon hier geen update voor vinden.

Bewerkt: door F1Master007
Link to comment
Delen op andere websites

welke windows heb je? want windows XP kan maar tot 3G tenzij je een 64 bit windows xp hebt of vista.

fout, XP kan met de Professional Service Pack 3 tot 4 gig

fout.

Je kan nog steeds maar 3.25gb gebruiken, moet ik het uitelggen? doe maar eens 2^32 daar komt 3.25gb uit en dat is meten de max dat 32 bits kan gebruiken, hij geeft dan mss wel 4gb weer maar hij kan er nog steeds maar 3.25gb van gebruiken.

@TSer; haal de bankjes er eens 1 voor 1 uit, dus met 1 opstarten, als hij bij een bepaalde neit boot weet je dat die kapot is.

Link to comment
Delen op andere websites

welke windows heb je? want windows XP kan maar tot 3G tenzij je een 64 bit windows xp hebt of vista.

fout, XP kan met de Professional Service Pack 3 tot 4 gig

fout.

Je kan nog steeds maar 3.25gb gebruiken, moet ik het uitelggen? doe maar eens 2^32 daar komt 3.25gb uit en dat is meten de max dat 32 bits kan gebruiken, hij geeft dan mss wel 4gb weer maar hij kan er nog steeds maar 3.25gb van gebruiken.

@TSer; haal de bankjes er eens 1 voor 1 uit, dus met 1 opstarten, als hij bij een bepaalde neit boot weet je dat die kapot is.

ik heb al gezegd dat alles het nog doet.

Link to comment
Delen op andere websites

als alles het nog doet, wat is dan het probleem?

ik bedoel alle hardware doet het , maar nu zie ik maar 2gb in windows en ik heb 6gb. ik heb de pc al zins maart en nu gebeurt dit.

Link to comment
Delen op andere websites

Draai eens MemTest86 en kijk hiermee of je geheugenbankjes misschien beschadigd zijn. ;)

Mvg,

Flitskikker

ik snap daar niks van is een tut?

edit: hij zegt dat hij niet kan draaien emt 64 bits -.-

Bewerkt: door F1Master007
Link to comment
Delen op andere websites

Probeer de reepjes eens om te wisselen.... En je kan het beste Memtest branden op een DVD en dan opnieuw opstarten of het op een USB stick zetten en daar vanaf booten, dan kan je memtest ff laten pruttelen als je aan het slapen bent ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer de reepjes eens om te wisselen.... En je kan het beste Memtest branden op een DVD en dan opnieuw opstarten of het op een USB stick zetten en daar vanaf booten, dan kan je memtest ff laten pruttelen als je aan het slapen bent ofzo.

dus memtest duurt lang? In ieder geval is dat wel irritant want me pc staat naast m'n bed :S

Maar ik zal het proberen

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb de ervaring,

geheugenbalkje niet gevonden verklaar ik officeel dood meteen volges mij omdat je meestal

levenslange gerantie heb dus dan haal ik ze uit mijn pc pak het bonnetje me fiets

en ga ze in ruilen :puh: ik heb 1 jaar gehad dat ik 3 balkjes dood had. in die winkel deden ze er niet zo moeilijk over.

Dus pak je bon rij naar je pc boer en haal je nieuwe balkjes

voor het aanraken van je balkjes even ontladen voor de zeker heid bv verwaming

veel succes@

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...