Jump to content

geheugen reepjes doen het niet meer.


F1Master007

Recommended Posts

De TS heeft een computer van Acer en dus gaat dat niet zo makkelijk, hij kan het beste terug vallen op de garantie van z'n computer.

oja vergeten dom van mij ja dan krijg je weer heel wat gezeik

Link to comment
Delen op andere websites

hmm futeremark herkent nu opeens m'n reepjes wel maar m'n geheugen blijft nogsteeds 2gb

kijk maar:

[afbeelding]

Heb je al geprobeer om Vista in veilige mode op te starten en dan kijken of ie werkt? Je hebt tog niet aan je BIOS lopen kloten, omdat je laatst zei dat je, je i7 wouw overklokken. Als dat niet werkt verwissel je reepjes dan ff, of vraag heeel aardig aan je broertje of je 2 reepjes uit zn comp mag lenen, om te kijken of t niet aan je mobo ligt :puh:

Bewerkt: door Thundercover
Afbeelding uit quote gehaald. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

als je niet veel weet van bios moet je er niet inklooien :puh:

maar dan nog core i7 heeft een functie dat hij zich zelf overklokt als het nodig is.

maar core i7 is zo snel man waarom zou je hem overklokken :puh:

ik laat mijn i7 lekker met rust ook al heb ik geen verstand van klokkken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

als je niet veel weet van bios moet je er niet inklooien :puh:

maar dan nog core i7 heeft een functie dat hij zich zelf overklokt als het nodig is.

maar core i7 is zo snel man waarom zou je hem overklokken :puh:

ik laat mijn i7 lekker met rust ook al heb ik geen verstand van klokkken :puh:

Nou, er zit een hele simpele reden achter maar ik denk dat jij daar niet gauw last van krijgt. Ik het nut van de Turbo functie uitleggen met een simpel voorbeeld:

Ik monteerde tot voor kort in Vegas Pro 8.0. Allemaal prima, maar ik zat nog steeds met een probleem als ik de filmpjes uiteindelijk wilde renderen: de codec was double threaded, terwijl mijn processor in totaal 8 threads tegelijk kan uitvoeren. Het voordeel van hyperthreading wordt dan compleet weggevaagt, want het maakt nu geen verschil. Door Turbo modus in te schakelen schakelt de i7 1 of 2 inactieve cores uit en verhoogt hij de multiplier van 20 naar 21. Dit resulteert in een kloksnelheid van 2,8Ghz, in plaats van 2,67Ghz. Het zorgt dus gewoon voor een extra stukje performance als de andere cores toch niks doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nou ik al een paar keer gebeld naar acer, maar elke keer las je 4 min w8 kan je je nummer inspreken maar ze bellen nooit terug :duh:

En dan moet ik ook nog eerst me kast open maken en de reepjes checken, dan ff gegevens verzamelen met een of andere tool dan nog ff een bios update en daarna wou hij ook nog ff een chipset update. Nu ga ik morgen weer bellen want vandaag namen ze alweer niet op. Als ze hem nu niet gewoon willen ophalen word ik heel boos :@

Bewerkt: door F1Master007
Link to comment
Delen op andere websites

stuur een mail dan.

Ophalen doen ze sowieso niet.

Verder is alles updaten sowieso niet verstandig, bij een bios update vervalt je garantie, bij het openmaken van d ekast vervalt de garantie, alleen bij de chipset driver upgrade niet.

Link to comment
Delen op andere websites

stuur een mail dan.

Ophalen doen ze sowieso niet.

Verder is alles updaten sowieso niet verstandig, bij een bios update vervalt je garantie, bij het openmaken van d ekast vervalt de garantie, alleen bij de chipset driver upgrade niet.

Sinds wanneer vervalt je garantie wanneer je BIOS update doet? Misschien is dat alleen zo bij acer, maar ik heb dat zeker weten niet. Ik mag zelfs mn kast openmaken (zit geen zegel op ook) en er een nieuwe videokaart in proppen en nog heb ik garantie op de rest van mn comp. Iemand anders die ik ken heeft ook een pc van dezelfde fabrikant (medion) en hij had problemen met zn RAM geheugen en toen hij naar medion belde zeiden ze dat hij zn BIOS moest updaten, dat deed hij en toen werkte zn geheugen weer. dus hoe kan het dan dat je garantie dan vervalt? Dus tim misschien is het wel verstandig als je, je BIOS update, want het lijkt me raar als dan je garantie vervalt.

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

op het moment dat je iets veranderd qua hardware is hij niet meer volgens de fabrieksinstellingen, dus niet meer origineel, o pdat moment is acer niet meer verantwoordelijk voor de pc omdat het technisch gezien niet meer hun merk pc is, hij zal als acer weergegeven worden etc. maar omdat het veranderingen heeft qua hardware is hij dus niet meer hetzelfde als het origineel, dus geen model meer van hen, heel raar verhaal allemaal.

en trouwens, bij een bios update, als dat fout gaat valt dat niet binnen de garantie omdat je zelf je pc schade hebt toegebracht, het is niet door een montagefout gebeurt oid.

Link to comment
Delen op andere websites

op het moment dat je iets veranderd qua hardware is hij niet meer volgens de fabrieksinstellingen, dus niet meer origineel, o pdat moment is acer niet meer verantwoordelijk voor de pc omdat het technisch gezien niet meer hun merk pc is, hij zal als acer weergegeven worden etc. maar omdat het veranderingen heeft qua hardware is hij dus niet meer hetzelfde als het origineel, dus geen model meer van hen, heel raar verhaal allemaal.

en trouwens, bij een bios update, als dat fout gaat valt dat niet binnen de garantie omdat je zelf je pc schade hebt toegebracht, het is niet door een montagefout gebeurt oid.

Ja als die gast van Acer mij een mail stuurt met de linkjes en hij zegt dat de garantie zo niet weg valt dan doe ik dat. En me kast mag ook gewoon open hoor. Want ik mag ook bv een nieuwe graka er inzetten.

ANYWAY, morgen haalt de ups hem op en dat is gratis.

Link to comment
Delen op andere websites

op het moment dat je iets veranderd qua hardware is hij niet meer volgens de fabrieksinstellingen, dus niet meer origineel, o pdat moment is acer niet meer verantwoordelijk voor de pc omdat het technisch gezien niet meer hun merk pc is, hij zal als acer weergegeven worden etc. maar omdat het veranderingen heeft qua hardware is hij dus niet meer hetzelfde als het origineel, dus geen model meer van hen, heel raar verhaal allemaal.

en trouwens, bij een bios update, als dat fout gaat valt dat niet binnen de garantie omdat je zelf je pc schade hebt toegebracht, het is niet door een montagefout gebeurt oid.

ja maar ho ff, als je door de fabrikant wordt aangeraden om een BIOS update te doen en je doet het precies zoals zei het uitleggen, dan zit je nog gewoon in je garantie hoor. Maar het is allemaal wel heel raar bij acer, je krijgt maar een jaar garantie en ze doen moeilijk over updates. WTF ik dacht dat acer een van de beste pc fabrikanten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

ja maar ho ff, als je door de fabrikant wordt aangeraden om een BIOS update te doen en je doet het precies zoals zei het uitleggen, dan zit je nog gewoon in je garantie hoor. Maar het is allemaal wel heel raar bij acer, je krijgt maar een jaar garantie en ze doen moeilijk over updates. WTF ik dacht dat acer een van de beste pc fabrikanten zijn.

Acer is alles behalve de beste PC fabrikant. Acer staat bekend om de slechte support en de matige betrouwbaarheid van hun PC's.

Link to comment
Delen op andere websites

ja maar ho ff, als je door de fabrikant wordt aangeraden om een BIOS update te doen en je doet het precies zoals zei het uitleggen, dan zit je nog gewoon in je garantie hoor. Maar het is allemaal wel heel raar bij acer, je krijgt maar een jaar garantie en ze doen moeilijk over updates. WTF ik dacht dat acer een van de beste pc fabrikanten zijn.

Acer is alles behalve de beste PC fabrikant. Acer staat bekend om de slechte support en de matige betrouwbaarheid van hun PC's.

Ok, dat weet ik dan ook weer. :puh: . Medion Power is veel beter 0_0

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

ja maar ho ff, als je door de fabrikant wordt aangeraden om een BIOS update te doen en je doet het precies zoals zei het uitleggen, dan zit je nog gewoon in je garantie hoor. Maar het is allemaal wel heel raar bij acer, je krijgt maar een jaar garantie en ze doen moeilijk over updates. WTF ik dacht dat acer een van de beste pc fabrikanten zijn.

Acer is alles behalve de beste PC fabrikant. Acer staat bekend om de slechte support en de matige betrouwbaarheid van hun PC's.

idd, wij hebben een Acer Aspire 1700. Het is een vreselijk slechte laptop, hij krijgt altijd veel te warm. Voor de verbeteringen door Acer viel hij zelfs uit tijdens het uitvoeren van een antivirusscan :bonk: . En we hebben eigenlijk al een boekje liggen met wanneer hij al naar de fabriek is geweest en wat er aan gedaan is :bonk: .

BV_1993

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...