Jump to content

USB Virus

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb sinds kort een irritant probleem: Als ik een USB stick in mijn computer stop, krijg ik de volgende error:

Ik kan het weg klikken zo vaak ik wil, hij komt telkens na een paar seconden weer terug. Ik krijg het bij zowel mijn MP3 speler, meerdere USB sticks en nog een paar andere accesoires met USB aansluiting. Ik heb mn virusscan al laten scannen, weinig resultaat.

Mijn vraag is, is 'autorun.exe' een mogelijk virus en zo ja, hoe kan ik hem het beste wegkrijgen? Alleen gratis virusscans aanraden aub, kopen is geen optie en illegaal downloaden lijkt me in deze situatie ook niet zo gepast..

Verder wil ik graag weten of dat schadelijk kan zijn voor het USB product / mijn PC, behalve constante irritatie als ik iets met een USB probeer te doen..

Bij voorbaat dank. _O_

Bewerkt: door Bayside

Probeer deze is anders.

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Of run je pc in safe boot, en scan je USB sticks, stuk voor stuk.

En als dat niet helpt heb je deze nog;

Klik 1

Klik 2

Klik 2

Succes

Je hebt hem waarschijnlijk gedownload door middel van P2P/MSN. Daar komen de meeste klachten vandaan wanneer men zoiets heeft.

Door dat je steeds andere USB-sticks er in hebt gedaan, heb je dus waarschijnlijk al je USB-apparaten (met opslag) geïnfecteerd.. Enige oplossing is dus alles scannen :).

Bewerkt: door Nemean^inf
Probeer deze is anders.

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Of run je pc in safe boot, en scan je USB sticks, stuk voor stuk.

En als dat niet helpt heb je deze nog;

Klik 1

Klik 2

Klik 2

Succes

Je hebt hem waarschijnlijk gedownload door middel van P2P/MSN. Daar komen de meeste klachten vandaan wanneer men zoiets heeft.

Door dat je steeds andere USB-sticks er in hebt gedaan, heb je dus waarschijnlijk al je USB-apparaten (met opslag) geïnfecteerd.. Enige oplossing is dus alles scannen :).

Ik zal die bovenste eens proberen.

Ik heb precies hetzelfde :-(

:-(

EDIT: Die bovenste anti-virus wil dat ik mijn Systeem Herstel uitschakel, waarna de controlepunten dus verwijderd worden. Voordat ik dit doe, wil ik graag weten, zou een Systeem Herstel iets kunnen fixen?

@Dieko, heb jij de laatste tijd iets gedownload/iets anders wat 't zou kunnen veroorzaken?

---------

Hier heb ik iets gevonden:

http://www.scribd.com/doc/2353773/Step-By-...e-Autorun-Virus

Nemean^Inf / iemand anders met verstand van computers, is dit een verstandige, veilige en goede oplossing?

EDIT: Dubbeltje, sorry.

EDIT II: Ik draai nu dat 'Stinger', hopen dat het werkt.. word hier echt een beetje depressief van.

>>> Door Thundercover: Dubbelposts samengevoegd, gebruik voortaan de Bewerk- of Edit-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Mijn vader zijn usb stick heeft dat virus geval.

Hij download al die reclame zooi op het internet op zijn pc.

Geplaatst:

Ik ben erachter gekomen dat dit een virus is dat overspringt van USB/computer naar andere USB's en computers. Ik gebruik nu dat 'Stinger' dat Nemean aanraadde om al mijn USB's en C schijf tegelijk te scannen, hopen dat het werkt..

Dus alle actieve besmette schijven tegelijk scannen is een optie? Eentje die kan werken bedoel ik dan.. :7

EDIT: Heeft niet gewerkt :-(

EDIT II: Malwarebytes aan 't installeren..

--------

Virus probleem verholpen, Malwarebytes FTW! Voor iedereen die hetzelfde probleem heeft:

-Download en installeren Malwarebyte

-Laat hem AL je schijven scannen, ook je USB sticks enzo, alles wat mogelijk geinfecteerd is.

-Bij mij was er een bestandje 'recycler' wat de oorzaak was. Verwijder en.. virusvrij! :dans:

Nou maar hopen dat het goed blijft gaan..

>>> Door Thundercover: Dubbelposts samengevoegd, gebruik voortaan de Bewerk- of Edit-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

ga ook andere schijven af die je ooit in je pc hebt gestopt, die kunnen net zo hard geinfecteerd zijn.

Geplaatst:

Dat was het eerste wat ik probeerde.. :clown:

Doordat het ook op mijn PC stond en dus telkens weer oversprong werkte dat niet. Maargoed, het probleem is al verholpen. :)

Geplaatst:
Dat was het eerste wat ik probeerde.. :clown:

Doordat het ook op mijn PC stond en dus telkens weer oversprong werkte dat niet. Maargoed, het probleem is al verholpen. :)

Hoe heb je het probleem verholpen?

Virus probleem verholpen, Malwarebytes FTW! Voor iedereen die hetzelfde probleem heeft:

-Download en installeren Malwarebyte

-Laat hem AL je schijven tegelijk scannen, ook je USB sticks enzo, alles wat mogelijk geinfecteerd is.

-Bij mij was er een bestandje 'recycler' wat de oorzaak was. Verwijder en.. virusvrij! :dans:

Nou maar hopen dat het goed blijft gaan..

Lezen..

Heb jij hier ook last van dan?

Bewerkt: door Bayside

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...