Jump to content

Is darten een sport?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ikzelf speel darts al ruim 6 jaar. In die tijd zijn er wel eens discussies geweest of darten een sport is. Ikzelf vind van wel natuurlijk. Je moet hard trainen om de top te bereiken. En als je uiteindelijk voor het bord staat zie je dat het nog niet zo gemakkelijk is.

Dus vinden jullie darten een sport?

• Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FireFighter

5

• Jord582

4

• FerryN

3

• LangeDraak

3

Geplaatst:

ik vind het een beetje dubbel want bij sport denk ik meestal meteen aan lichamelijke inspanning en dat heb je weer niet zo erg bij darten, maar schaken is dan ook weer een sport en daar doe je nog minder inspannen. Dus het is eigenlijk wel een sport maar zoals timske als zij voor de meeste een saaie sport

Geplaatst:

jawel, ik bedoel golf is ook een sport, en wat doe je daar qua lichamelijke inspanning ?

niet veel...

Geplaatst:

Zeer zeker een sport... Ik speel al jaren competitie darten.

Het is inderdaad niet zo heel eenvoudig. Wil je constante scores gooien zal je veel moeten trainen.

Voor mensen zeggen dat het een saaie sport is. Daar ben ik het niet mee eens. Ik kan heel gespannen naar de lakeside competitie op tv kijken.

Of een sport saai is of niet heeft te maken met hoe goed je bekend bent met de sport en of je het een leuke sport vind of niet.

Puur een eigen mening... Zelf vind ik het alles behalve saai!!! :tu:

Geplaatst:

Ja, dat is het. Ik vind het wel leuk om naar te kijken, alleen zelf kan ik het niet. Mijn Oom, neef en neefje zitten met darten in één team en darten tegen andere teams uit heel Nederland. Er was hier laatst een dart toernooi en daar werden ze 3e, van de 15 teams.

Geplaatst:

Ik vind darten wel een sport. Zelf bak ik er niks van en ik heb respect voor mensen die echt goed kunnen darten. Ik kijk er alleen niet graag naar. Maar ik kijk over het algemeen niet zo graag naar sport.

Geplaatst: (bewerkt)

Het is inderdaad niet zo heel eenvoudig. Wil je constante scores gooien zal je veel moeten trainen.

Voor mensen zeggen dat het een saaie sport is. Daar ben ik het niet mee eens. Ik kan heel gespannen naar de lakeside competitie op tv kijken.

Of een sport saai is of niet heeft te maken met hoe goed je bekend bent met de sport en of je het een leuke sport vind of niet.

Ieder zijn mening! Ik vind het niks ;)

Een sport is veel bewegen, rennen of actief zijn bijvoorbeeld, darten is alleen maar pijltjes gooien. Je heb alleen maar conentratie nodig...

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:

Ieder zijn mening! Ik vind het niks ;)

Een sport is veel bewegen, rennen of actief zijn bijvoorbeeld, darten is alleen maar pijltjes gooien. Je heb alleen maar conentratie nodig...

Dan ben je ook actief bezig, maar dan niet met het rennen, maar met het concentreren en focussen, dus met je hersenen.

Geplaatst:
jawel, ik bedoel golf is ook een sport, en wat doe je daar qua lichamelijke inspanning ?

OMG :7 Golf jij? Nee? Houd dan alsjeblieft dat commentaar voor je. Ik golf namelijk wel, en je hebt sowieso een hele zware tas. Daarnaast loop je ongeveer 5 kilometer over het veld heen (als je 9 holes doet, anders het dubbele), mét een zware tas die je moet trekken, en het is geen vlak landschap maar heuvel op en heuvel af (wat dan weer erg onhandig is met die zware tas). En zelfs al heb je een caddy en zo'n golfwagentje (wat eigenlijk alleen de ECHTE toppers hebben, of mensen die ONTZETTEND rijk zijn), dan nog moet je veel concentreren. Ik doe 3 sporten: fitness, korfbal en golf. Golf is het meest intensief, daarna korfbal, en tot slot pas fitness (en nee, dat laatste is niet zo dat ik daar maar een beetje loop te doen, ik doe het behoorlijk intensief). Al die vooroordelen: in mijn ogen mag je niet oordelen als je het zelf niet speelt.

Daarom kan ik ook niet oordelen over de inspanning van darten. Vaak is het zo dat je beter lichamelijk kunt bewegen, dan dat je heel geconcentreerd moet zijn.

Ik vind mensen die zeggen "je moet lichamelijk bewegen voor een sport" echt heel kortzichtig. Als ik een lange college les heb van 3 uur, ben ik vermoeider dan wanneer ik een tijd sport. Dat zegt toch genoeg.

In mijn ogen is darten dus zeker een sport, net als schaken. Concentratie en focus put je vaak meer uit dan lichamelijke beweging.

Geplaatst:

OMG :7 Golf jij? Nee? Houd dan alsjeblieft dat commentaar voor je. Ik golf namelijk wel, en je hebt sowieso een hele zware tas. Daarnaast loop je ongeveer 5 kilometer over het veld heen (als je 9 holes doet, anders het dubbele), mét een zware tas die je moet trekken, en het is geen vlak landschap maar heuvel op en heuvel af (wat dan weer erg onhandig is met die zware tas).

Lol een zware tas. Ja in the eye of the beholder.

En zelfs al heb je een caddy en zo'n golfwagentje (wat eigenlijk alleen de ECHTE toppers hebben, of mensen die ONTZETTEND rijk zijn), dan nog moet je veel concentreren. Ik doe 3 sporten: fitness, korfbal en golf. Golf is het meest intensief, daarna korfbal, en tot slot pas fitness (en nee, dat laatste is niet zo dat ik daar maar een beetje loop te doen, ik doe het behoorlijk intensief). Al die vooroordelen: in mijn ogen mag je niet oordelen als je het zelf niet speelt.

Ik speel zelf ook golf dus ik kan erover meepraten. En je moet inderdaad af en toe wat lopen maar echt zwaar fysiek intensieve sport kun je het toch niet noemen.

En als je zo'n recreatieve fitnesser bent zoals de meeste luiaards (beetje hangen op apparaat hier, beetje kletsen daar) kan ik je inderdaad geen ongelijk geven in fitness fysiek niet zo vermoeiend.

Daarom kan ik ook niet oordelen over de inspanning van darten. Vaak is het zo dat je beter lichamelijk kunt bewegen, dan dat je heel geconcentreerd moet zijn.

Ik vind mensen die zeggen "je moet lichamelijk bewegen voor een sport" echt heel kortzichtig. Als ik een lange college les heb van 3 uur, ben ik vermoeider dan wanneer ik een tijd sport. Dat zegt toch genoeg.

In mijn ogen is darten dus zeker een sport, net als schaken. Concentratie en focus put je vaak meer uit dan lichamelijke beweging.

Lol dan ben je mentaal vemoeid ja, omdat je brein keiveel werk verricht. Maar als je denkt dat je voldoende calorieën gaat verbranden met elke dag een flink pak denkwerk ben je wel erg verkeerd bezig.

Volgens mij ben jij zo iemand die liever lui dan moe is en op de bureaustoel achter de computer extra hyperactief gaat lopen doen (tikken met pennen en zo) en bilspieren samenknijpt paar keer achter elkaar omdat je daar volgens msn-lifestyle een extra 100 kcal verbrand per dag. Ga eens echt wat hardcore sporten en je zult wel anders piepen dan met je ''golfen is vermoeiend! OMG!''

Just my 2 cents.

Geplaatst:
Ja, dat is het. Ik vind het wel leuk om naar te kijken, alleen zelf kan ik het niet. Mijn Oom, neef en neefje zitten met darten in één team en darten tegen andere teams uit heel Nederland. Er was hier laatst een dart toernooi en daar werden ze 3e, van de 15 teams.

Vind jij het leuk om naar Darten te kijken :schater: Dan krijg je vast een hart aanval als je de nieuwe Transformers met Pathe Imax kijkt xD

Geplaatst: (bewerkt)

OMG :7 Golf jij? Nee? Houd dan alsjeblieft dat commentaar voor je. Ik golf namelijk wel, en je hebt sowieso een hele zware tas. Daarnaast loop je ongeveer 5 kilometer over het veld heen (als je 9 holes doet, anders het dubbele), mét een zware tas die je moet trekken, en het is geen vlak landschap maar heuvel op en heuvel af (wat dan weer erg onhandig is met die zware tas).

Lol een zware tas. Ja in the eye of the beholder.

En zelfs al heb je een caddy en zo'n golfwagentje (wat eigenlijk alleen de ECHTE toppers hebben, of mensen die ONTZETTEND rijk zijn), dan nog moet je veel concentreren. Ik doe 3 sporten: fitness, korfbal en golf. Golf is het meest intensief, daarna korfbal, en tot slot pas fitness (en nee, dat laatste is niet zo dat ik daar maar een beetje loop te doen, ik doe het behoorlijk intensief). Al die vooroordelen: in mijn ogen mag je niet oordelen als je het zelf niet speelt.

Ik speel zelf ook golf dus ik kan erover meepraten. En je moet inderdaad af en toe wat lopen maar echt zwaar fysiek intensieve sport kun je het toch niet noemen.

En als je zo'n recreatieve fitnesser bent zoals de meeste luiaards (beetje hangen op apparaat hier, beetje kletsen daar) kan ik je inderdaad geen ongelijk geven in fitness fysiek niet zo vermoeiend.

Lol dan ben je mentaal vemoeid ja, omdat je brein keiveel werk verricht. Maar als je denkt dat je voldoende calorieën gaat verbranden met elke dag een flink pak denkwerk ben je wel erg verkeerd bezig.

Volgens mij ben jij zo iemand die liever lui dan moe is en op de bureaustoel achter de computer extra hyperactief gaat lopen doen (tikken met pennen en zo) en bilspieren samenknijpt paar keer achter elkaar omdat je daar volgens msn-lifestyle een extra 100 kcal verbrand per dag. Ga eens echt wat hardcore sporten en je zult wel anders piepen dan met je ''golfen is vermoeiend! OMG!''

Just my 2 cents.

OMG doe niet zo triest. :duh: Jij weet duidelijk echt niet waar je over praat. Als jij zelf op golfen gezeten zou hebben, zou je best weten dat dat super vermoeiend is. Vooral omdat je veel verschillende spiergroepen aanspreekt. Bij de slag wordt natuurlijk de explosieve kracht van je armspieren op de proef gesteld. Daarnaast, als je gaat lopen (want nee 't is echt niet zo dat je altijd in caddy's gaat rondrijden :duh: ) verbruik je ook heel wat caloriën. Met het lopen alleen al, dan nog te bedenken dat je ook een zware tas hebt die je mee moet sjouwen. Als je dan ook nog eens een heuvel opmoet, nou dat voel je echt wel in je beenspieren hoor. Dus je kunt daar wel allemaal over doen alsof het niks is, maar ik vertrouw jouw verhaaltje voor geen cent. Volgens mij heb jij nog nooit in jouw hele leven gegolfd en heb jij iets te veel dat beeld van golfers die wat rondrijden in zo'n golfkarretje. Maar nee, in werkelijkheid gaat het er anders aantoe. ;)

Het zijn kilometers waar je over praat vriend, geen kleine stukjes lekker eventjes wandelen.

Bewerkt: door BaasB
Geplaatst:

Ik heb eens gegolfd met school (twee uur lang ballen slaan zo ver je kunt, tweehonderd meter :puh: ) en de dag erna had ik spierpijn. :Y Niet dat ik niet getraind ben en geen spieren heb 8) Maar je gebruikt spieren die je anders niet gebruikt. Dus ja, golf is intensief.

Maar goed: ontopic.

Darten is een sport, net als schaken een sport is. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...