Jump to content

Is darten een sport?

Recommended Posts

• Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FireFighter

5

• Jord582

4

• FerryN

3

• LangeDraak

3

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb nog nooit spierpijn gekregen van golf hoor :N volgens mij zijn jullie harstikke slap of zo.

Denk dat dat wel kan als je lang genoeg golft. Hbe zelf nog nooit gegolft dus verbeter me als ik het fout heb. Maar als ik met darts een toernooi speel waar ik soms 4 uur dart heb ik de volgende dag behoorlijk last van mijn arm.

Bewerkt: door Reinier93
Geplaatst:
Ik heb nog nooit spierpijn gekregen van golf hoor :N volgens mij zijn jullie harstikke slap of zo.

Speel jij juist geen midgetgolf ofzo?

Geplaatst:
Zeer zeker een sport... Ik speel al jaren competitie darten.

Het is inderdaad niet zo heel eenvoudig. Wil je constante scores gooien zal je veel moeten trainen.

Voor mensen zeggen dat het een saaie sport is. Daar ben ik het niet mee eens. Ik kan heel gespannen naar de lakeside competitie op tv kijken.

Of een sport saai is of niet heeft te maken met hoe goed je bekend bent met de sport en of je het een leuke sport vind of niet.

Puur een eigen mening... Zelf vind ik het alles behalve saai!!! :tu:

Ieder zijn mening! Ik vind het niks ;)

Een sport is veel bewegen, rennen of actief zijn bijvoorbeeld, darten is alleen maar pijltjes gooien. Je heb alleen maar conentratie nodig...

Dan ben je ook actief bezig, maar dan niet met het rennen, maar met het concentreren en focussen, dus met je hersenen.

Ja, maar sporten, vind ik, is lichaamelijke inspanning, geen Fysieke inspanning.

Of nee ik zeg het verkeerd, ik vind dat bij sporten de lichaamelijke inspanning hoger moet zijn dan de Fysieke inspanning.

Geplaatst:

Het is inderdaad niet zo heel eenvoudig. Wil je constante scores gooien zal je veel moeten trainen.

Voor mensen zeggen dat het een saaie sport is. Daar ben ik het niet mee eens. Ik kan heel gespannen naar de lakeside competitie op tv kijken.

Of een sport saai is of niet heeft te maken met hoe goed je bekend bent met de sport en of je het een leuke sport vind of niet.

Een sport is veel bewegen, rennen of actief zijn bijvoorbeeld, darten is alleen maar pijltjes gooien. Je heb alleen maar conentratie nodig...

Dan ben je ook actief bezig, maar dan niet met het rennen, maar met het concentreren en focussen, dus met je hersenen.

Ja, maar sporten, vind ik, is lichaamelijke inspanning, geen Fysieke inspanning.

Of nee ik zeg het verkeerd, ik vind dat bij sporten de lichaamelijke inspanning hoger moet zijn dan de Fysieke inspanning.

Waarom?

je hersenen valt ook onder dingetjes van je lichaam :clown:

Voetbal kun je ook zonder hersenen spelen, maar of dat opschiet is de vraag.

Nee, ga jij maar eens een uur of twee uur lang pijltjes gooien, dat ga je ook merken, het in misschien niet zo intensief als andere sporten, maar het is zeker wel een sport.

Geplaatst: (bewerkt)

Waarom?

je hersenen valt ook onder dingetjes van je lichaam :clown:

Voetbal kun je ook zonder hersenen spelen, maar of dat opschiet is de vraag.

Nee, ga jij maar eens een uur of twee uur lang pijltjes gooien, dat ga je ook merken, het in misschien niet zo intensief als andere sporten, maar het is zeker wel een sport.

Ik zeg niet dat je helemaal geen Geestelijke inspanning nodig heb bij sport, ik zeg alleen maar dat de Lichaamelijke inspanning iets hogere moet zijn dan de Geestelijke inspanning.

Voetbal is een goed voorbeeld hiervoor. Inderdaad zoals jij zegt, voetballen zonder na te denken help niet echt bij het scoren, maar als je goed voetbalt met je hoofd, gebruik je alsnog hogere Lichaamelijke inspanning dan Geestelijke inspanningen. Je hoofd zegt zegmaar tegen je spieren wat ze moeten doen, om het maar makkelijk uit te leggen, en je spieren moeten alles voor elkaar krijgen. Dat wil ik juist duidelijkmaken.

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:

Rofl... Dan vind je dus helemaal niets sport?

Aangezien fysiek hetzelfde is als lichamelijk.

Geplaatst:

Geestelijk dan XD

Geplaatst:

Geestelijk dan XD

FF,

Darten is weldegelijk ook een fysieke sport.

Misschien niet zo inspannend als voetbal of Karate (Beide ook gedaan).

Maar een flink groot toernooi duurt meestal een hele dag.

Een hele dag staan, lopen en pijlen gooien is best een aanslag op je lichaam.

Ga maar eens 3 uur achter elkaar een pijltje gooien. Ik durf nu al te wedden dat je je spieren de volgende dag voelt. Sterker nog je arm wordt binnen de 2 uur al moe.

P.S. Daarbij zijn al die pullen bier ook zwaar op een gegeven moment... :D

Geplaatst:

Ik vindt dat een sport pas intensief te noemen valt als spieren hard moeten werken. zodat ze zich aan moeten passen (hart of andere spieren) aan de volgende 'klap'. anaroob of aeroob gezien. en dus niet dat je hersenen hard moeten werken want daar maak je echt geen nieuwe haarvaten in de spieren mee aan.

Maar dat maakt niet uit als je iets voor de lol wil doen. Maar je moet jezelf niet een zwoegende sporter noemen als je fysiek gezien geen drol uitvoert. vandaar dat die darters daarom dan ook allemaal zo'n mooi gestroomlijnd lichaam hebben natuurlijk :Y :Y

Geplaatst:
Ik vindt dat een sport pas intensief te noemen valt als spieren hard moeten werken. zodat ze zich aan moeten passen (hart of andere spieren) aan de volgende 'klap'. anaroob of aeroob gezien. en dus niet dat je hersenen hard moeten werken want daar maak je echt geen nieuwe haarvaten in de spieren mee aan.

Maar dat maakt niet uit als je iets voor de lol wil doen. Maar je moet jezelf niet een zwoegende sporter noemen als je fysiek gezien geen drol uitvoert. vandaar dat die darters daarom dan ook allemaal zo'n mooi gestroomlijnd lichaam hebben natuurlijk :Y :Y

Inderdaad, en daaronder, lol!

Geplaatst:

Als je mijn post gelezen hebt..... Dan heb je ook gelezen dat darten zeker minder fysiek belastend is dan bijvoorbeeld voetbal.

Echter kan ik jou al melden dat je darten geen twee uur volhoudt zonder dat je arm moe wordt.

Tevens hoor je niemand zeggen dat darters zwoegende sporters zijn. Dat zijn jouw woorden.

Maar je mag je mening hebben hoor....

Zo heb ik mijn mening en is die van mij gebasseerd op het feit dat ik zelf al 9 jaar cometitie dart en dus de nodige toernooien heb afgelopen...

Dus ik weet in ieder geval waar ik over praat..... :tu:

Geplaatst:
Als je mijn post gelezen hebt..... Dan heb je ook gelezen dat darten zeker minder fysiek belastend is dan bijvoorbeeld voetbal.

Echter kan ik jou al melden dat je darten geen twee uur volhoudt zonder dat je arm moe wordt.

Tevens hoor je niemand zeggen dat darters zwoegende sporters zijn. Dat zijn jouw woorden.

Maar je mag je mening hebben hoor....

Zo heb ik mijn mening en is die van mij gebasseerd op het feit dat ik zelf al 9 jaar cometitie dart en dus de nodige toernooien heb afgelopen...

Dus ik weet in ieder geval waar ik over praat..... :tu:

Je hebt helemaal gelijk!

Na 2 uur darten ben ik blij als ik even zit.

Geplaatst:

Meneer LangeDraak,

ik bedoelde het niet zo :$ :$ Maar iemand anders beweerde zichzelf lichamelijk te slopen door alleen maar een potje golf te spelen, en daar bedoelde ik mee dat je dat je dan eigenlijk best wel een softie bent :$ of een Pussy zoals mijn grote broer altijd zegt :D

Geplaatst:

kijk naar barney die houd zijn hoofd niet droog kan ik je wel vertellen na welke partij dan ook:P

Ramond van Barneveld :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...