Jump to content

Is darten een sport?

Recommended Posts

Geplaatst:

ik dart zelf ook en ik vid het een sport :Y en als je zegt dat een sport meer lichaamlijk dan geestelijk moet zijn dan moet je eens naar schaken kijken(ja dat is een sport hoe onbegrijpelijk dat ook is,ik snap het zelf ook niet)

• Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• FireFighter

5

• Jord582

4

• FerryN

3

• LangeDraak

3

Geplaatst: (bewerkt)

Ik snap de verwarring wel een beetje.. Als iemand aan je vraagt of je sport doet, zeg je natuurlijk niet gauw iets als "ja, ik dart" of "ja, ik schaak" (om de reactie bovenaan deze pagina er bij te betrekken). Dan praat je natuurlijk al een stuk sneller over sporten met meer lichamelijke inspanning, zoals voetbal. Maar voor mij is 't een sport, want er is concentratie en training voor nodig om 't goed te kunnen naar mijn mening. Je moet een natuurtalent zijn om de eerste 3 pijlen die je in 't echie gooit meteen 180 te smijten. Daarvoor moet je oefenen, veel oefenen.

Ik zelf dart niet, maar wil het wel gaan doen.

@ Barcelona: al eens gedacht aan zangers? Die zweten zich ook kapot tijdens concerten. Dat heeft vaak niet eens zoveel te maken met de inspanning (vaak, ik zeg niet dat 't nooit iets ermee te maken heeft), maar wel veel met de lichtinstallaties die alleen op die plek gericht staan. Zoveel lampen en (bij zangers) harde geluiden zorgen voor veel warmte, waardoor iemand gaat zweten :)

Bewerkt: door Wienish
Geplaatst:

Sport is een bezigheid waar men zijn spieren en vaardigheden

gebruikt op compettitief gebied(komt niet van WikiPedia!).

Dan kan je zeggen dat Darts een sport is,

waarom zou het geen sport zijn?

Omdat ze niet TE veel bewegen? Wel ik wil je dan wel

is zien Darten, echt makkelijk is het niet :7 .

Geplaatst:

Hmmm, ik zou het niet alleen maar geloven omdat Wikipedia het zegt.

Maar wat mij betreft is het een sport, want elke sport is eigenlijk een spelletje. Dat is wel heel absoluut gezien, want de "sporters" zien er vaak allesbehalve sportief uit :D

nee Wikipedia is niet altijd betrouwbaar maar dit is op elke andere site ook terug te vinden vandaar dat ik even de makkelijkste link pakte.

Geplaatst:

Darten is volgens mij wel een sport zoals schaken je beweegt misschien weinig maar het is wel een sport omdat je nadenkt. En dan is het een hersens sport. :Y

Geplaatst:
Sport is een bezigheid waar men zijn spieren en vaardigheden

gebruikt op compettitief gebied(komt niet van WikiPedia!).

Dan kan je zeggen dat Darts een sport is,

waarom zou het geen sport zijn?

Omdat ze niet TE veel bewegen? Wel ik wil je dan wel

is zien Darten, echt makkelijk is het niet :7 .

Je zou kunnen zeggen dat darten geen sport is juist vanwege die spieren. Een mens die geen zak om darten geeft zou zonder moeite zeggen "Ja, hoeveel spieren heb je nodig om 3 dartpijlen op te tillen en weg te gooien? Een kind van 4 tilt zijn fiets van een paar kilo zonder moeite op."

Maar het is toch echt een sport, een echte vaardigheidssport. Je moet vaardigheden hebben in inschatten, richten en gooien. Je moet weten waarop je moet richten, je moet weten waar je precies op richt en je moet 'm niet te langzaam gooien zodat ie te laag valt, en niet te hard (want daar verneuk je de richting mee)

• 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...