Spacecraft Geplaatst: 30 mei 2005 Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 Ik zit met een probleempje. Ik ben een proefverslag voor Scheikunde aan het maken, alleen nou lukt het me niet om de scheikundige symbolen goed te krijgen. Zie bijlage.. dat wil ik hebben. Maar als je het in Word maakt wordt het CH3COO-. Alleen nou moet die 3 na de 'H' schuin onder de 'H' komen te staan en de - op het laatst moet helemaal bovenaan. Hoe doe ik dat? Reageren
The Outlaw Geplaatst: 30 mei 2005 Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 heeft het niets iets te maken met superscript en sub script? Reageren
Spacecraft Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 heeft het niets iets te maken met superscript en sub script? Wat is dat :blink: Reageren
The Outlaw Geplaatst: 30 mei 2005 Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 Subscript Deze tag laat de gemarkeerde tekst "een halve regel zakken". De syntax is <SUB>dit is lager</SUB>. In veel gevallen zult u dit willen combineren met een wat kleiner lettertje, omdat de "2" in "H2O" wat kleiner geschreven pleegt te worden. Dat kunt u doen met de tag <FONT SIZE="-1">klein lettertje</FONT>. U gebruikt hier dus een relatieve aanduiding: het te hanteren font moet één maatje kleiner worden dan het hiervoor gebruikte font. Superscript Op ongeveer dezelfde manier kunt u tekst ook een halve regel omhoog schuiven. Dat gaat met de tag <SUP>dit gaat omhoog</SUP>, een afkorting van "superscript". En ook daar kunt u de lettergrootte gelijk meenemen: <SUP><FONT SIZE="-1">klein lettertje, omhoog</FONT><SUP>. Het effect van deze tags is dus dat H20 kookt bij 1000. Die 2 zou dan dus beneden moeten staan Ik wil je wel de link geven maar is dat dan reclame? Subscript en Suberscript Reageren
Joriz Geplaatst: 30 mei 2005 Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 Subscript en superscript zet je aan met: CTRL = en CTRL + Hierdoor krijg je kleine lettertjes laag of hoog die handig zijn bij scheikundige formules. H2O wordt dan iets als H2O maar dan mooier in Word. Reageren
Spacecraft Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 Bedankt The Outlaw en Joriz, het is gelukt! Inderdaad met CTRL = en CTRL +. Dan ziet het er toch een stuk netter en duidelijker uit. Bedankt! Probleem opgelost.. Reageren
-Niels- Geplaatst: 30 mei 2005 Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 Telkens als ik een plaatje bij word plak. Komen er allemaal rare letters enzo te staan. hoe kan ik het echte plaatje krijgen? Ik heb hem als .jpg opgeslagen. Alvast bedankt! Reageren
Slimm Geplaatst: 30 mei 2005 Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 (bewerkt) Kunnen we hier niet beter een Word FAQ van maken? :rolleyes: Badman, je moet niet opslaan maar gewoon rechtermuisknop op je plaatje > Kopieren > Plakken Bewerkt: 30 mei 2005 door Slimm Reageren
-Niels- Geplaatst: 30 mei 2005 Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 Badman, je moet niet opslaan maar gewoon rechtermuisknop op je plaatje > Kopieren > Plakken Ja, maar heb het plaatje met Photoshop gedaan. Kan je ik dan nog gewoon, plaatje > Kopieren > Plakken? Reageren
Slimm Geplaatst: 30 mei 2005 Rapport Geplaatst: 30 mei 2005 Nee, host hem dan eerst via imageshack Reageren
Spacecraft Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 En als je nou eens probeert: Invoegen > Figuur > Uit bestand.. Krijg je dan nog veel lettertjes? Reageren
T@rget Geplaatst: 3 juni 2005 Rapport Geplaatst: 3 juni 2005 ik zou het niet weeten ik ben niet zo'n word held (of moet ik dan gewoon niks zeggen?) Reageren
Mania-92 Geplaatst: 3 juni 2005 Rapport Geplaatst: 3 juni 2005 T@rget nu ben ik het echt zat ga ergens anders postboosten je vern*kt vele topics. <_< Praat ook abn! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.