Mania-92 Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 Ik ga naar school nieuwe pc kopen. Nou ben ik aan het twijfelen tussen deze twee. Merk COMPAQ Behuizing Desktop Processor AMD Sempron 3000+ Geheugen 512 MB DDR SDRAM Harddisk 80 GB 7200 rpm CD-ROM/DVD 16x DVD+/-RW Double Layer Videokaart 128 MB shared SIS Mirage2 Modem High speed 56K Poorten 7 x USB 2.0, serieel, parallel, 3 x PCI, AGP Toetsenbord PS/2 Muis Scroll Netwerkkaart 10/100BT FireWire 2 x IEEE 1394 Kaartlezer 9-in-1 Cardreader Besturingssysteem Windows© XP Home Edition Garantie 12 Maanden garantie, haal en breng service Of deze Intel Celeron 2.40 ghz 256mb geheugen 80 gb harde schijf VGA & sound onboard AOpen dvd dual layer zooi de rest is niet belangrijk. Reageren
Ewoud Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 (bewerkt) Heb je een link van beide pc's? Mijn mening de bovenste. De specs zien er iets beter uit Bewerkt: 31 mei 2005 door Exabyte Reageren
Mania-92 Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=18522 En van de onderste pc hebk overgetypt uit een boekje. (Onderste is 50 euro goedkoper maar moeten we wel eerst bestellen) Reageren
Arjen Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 Zelf zou ik voor die bovenste kiezen. De onderste heeft nl. erg weinig geheugen. Geheugen is van groot belang bij een computer. [Tenminste bij mijne :lol: ] Reageren
Scott16 Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 Ik zou ook de bovenste nemen. De specs zien er iets beter uit. Reageren
Steef Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 (bewerkt) De bovenste, die processor is beter (vooral bij games) en zoals de andere al zeiden zit er meer geheugen in. Je kan er altijd nog geheugen of andere dingen bij doen en voor die prijs heb je een mooie pc Bewerkt: 31 mei 2005 door Steef Reageren
Timotees Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 bovenste, zeker voor games is een AMD beter. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 Thanx iedereen ik heb hem nu met zelfs een mooie cristijan albers pet. Na vele belletjes doet internet het ook. Alleen toen ik hem instaleerde is er automatisch veel zooi opgekomen. Bijv. planet en wanadoo terwijl ik @home heb. :wacko: Reageren
Joriz Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 Beste mania-92, Allebei El Cheapo PC's (low-budget). Ik zou gaan voorde Sempron. LET OP: Beide PC's hebben geen echte videokaart maar een slechtere onboard videokaart. Hiermee kan je wel spellen spelen alleen het gaat wel slechter dan met een goede AGP of PCI(-Express) videokaart. Het werkgeheugen van deze videokaart bij de Sempron is namelijk shared. Dat betekend dat je die 128 MB van je werkgeheugen moet afhalen en dat je dat maar als werkgeheugen overhoud omdat die 128 MB dus naar je videokaart gaat. Aangezien je een AGP slot hebt kan je er altijd nog een redelijk goede videokaart instoppen. Deze kosten ongeveer tussen de 100 en 200 euro. tussen de 200 en 300 euro heb je de betere en daarboven kom je met de ATI X850 XT's aanzetten enzo wat veel te snel is aangezien de rest van je PC niet zo snel is. Denk je er ook nog aan om zelf iets samen te stellen? Misschien kan je dan voor dezelfde prijs betere dingen (op wens) kopen. Hopelijk heb je wat aan dit advies. Groeten Joriz, Reageren
Mania-92 Geplaatst: 1 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Beste mania-92,Allebei El Cheapo PC's (low-budget). Ik zou gaan voorde Sempron. LET OP: Beide PC's hebben geen echte videokaart maar een slechtere onboard videokaart. Hiermee kan je wel spellen spelen alleen het gaat wel slechter dan met een goede AGP of PCI(-Express) videokaart. Het werkgeheugen van deze videokaart bij de Sempron is namelijk shared. Dat betekend dat je die 128 MB van je werkgeheugen moet afhalen en dat je dat maar als werkgeheugen overhoud omdat die 128 MB dus naar je videokaart gaat. Aangezien je een AGP slot hebt kan je er altijd nog een redelijk goede videokaart instoppen. Deze kosten ongeveer tussen de 100 en 200 euro. tussen de 200 en 300 euro heb je de betere en daarboven kom je met de ATI X850 XT's aanzetten enzo wat veel te snel is aangezien de rest van je PC niet zo snel is. Denk je er ook nog aan om zelf iets samen te stellen? Misschien kan je dan voor dezelfde prijs betere dingen (op wens) kopen. Hopelijk heb je wat aan dit advies. Groeten Joriz, Ik heb de sempron maar kan ik mischien me oude video kaart uit me oude pc halen die was nog niet zo heel erg oud? Reageren
Ewoud Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Ja ik denk het wel maar dan kan je beter advies aan joriz of brokentable vragen die hebben meer verstand van hardware. Reageren
Roxx0rz Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 ik zou gaan voor de amd, die zijn stabieler en je hebt meer geheugen... Reageren
killerbee Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 (bewerkt) ik zou nooit die amd pc gekocht hebben dan kan je er beter 1 samenstellen is mischien wel wat duurder maar je hebt dan ook een high-end systeempje maar daar kom je straks wel achter als de spellen wat meer vreten van je pc ik had het ook ik had alleen 1 domme fout gemaakt ik had een moederbord met een agp slot in plaats van pci-e gekcoht <_< Bewerkt: 1 juni 2005 door killerbee Reageren
Steef Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 ik zou nooit die amd pc gekocht hebben dan kan je er beter 1 samenstellen is mischien wel wat duurder maar je hebt dan ook een high-end systeempje maar daar kom je straks wel achter als de spellen wat meer vreten van je pc ik had het ook ik had alleen 1 domme fout gemaakt ik had een moederbord met een agp slot in plaats van pci-e gekocht <_< Misschien heeft hij er het geld niet voor om een duur systeem aan te schaffen. Voor die prijs is die pc aardig goed, met die processor kan je zeker een jaar of 2/3 (of zelfs langer) mee. Games vragen vooral veel van je werkgeheugen en je videokaart, en amd is, zoals ik al eerder zei, beter te gebruiken voor games dan een pentium4. Heb je nog 150 euro over dan kan je het advies van Joriz nog opvolgen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.