Jump to content

amd sempron 3000+of intel celeron 2.40 ghz

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ga naar school nieuwe pc kopen.

Nou ben ik aan het twijfelen tussen deze twee.

Merk COMPAQ

Behuizing Desktop

Processor AMD Sempron 3000+

Geheugen 512 MB DDR SDRAM

Harddisk 80 GB 7200 rpm

CD-ROM/DVD 16x DVD+/-RW Double Layer

Videokaart 128 MB shared SIS Mirage2

Modem High speed 56K

Poorten 7 x USB 2.0, serieel, parallel, 3 x PCI, AGP

Toetsenbord PS/2

Muis Scroll

Netwerkkaart 10/100BT

FireWire 2 x IEEE 1394

Kaartlezer 9-in-1 Cardreader

Besturingssysteem Windows© XP Home Edition

Garantie 12 Maanden garantie, haal en breng service

Of deze

Intel Celeron 2.40 ghz

256mb geheugen

80 gb harde schijf

VGA & sound onboard

AOpen dvd dual layer zooi

de rest is niet belangrijk.

Geplaatst: (bewerkt)

Heb je een link van beide pc's?

Mijn mening de bovenste. De specs zien er iets beter uit

Bewerkt: door Exabyte
Geplaatst:

Zelf zou ik voor die bovenste kiezen. De onderste heeft nl. erg weinig geheugen. Geheugen is van groot belang bij een computer. [Tenminste bij mijne :lol: ]

De bovenste, die processor is beter (vooral bij games) en zoals de andere al zeiden zit er meer geheugen in. Je kan er altijd nog geheugen of andere dingen bij doen en voor die prijs heb je een mooie pc :)

Bewerkt: door Steef
Geplaatst:

Thanx iedereen ik heb hem nu met zelfs een mooie cristijan albers pet.

Na vele belletjes doet internet het ook.

Alleen toen ik hem instaleerde is er automatisch veel zooi opgekomen.

Bijv. planet en wanadoo terwijl ik @home heb. :wacko:

Geplaatst:

Beste mania-92,

Allebei El Cheapo PC's (low-budget).

Ik zou gaan voorde Sempron.

LET OP: Beide PC's hebben geen echte videokaart maar een slechtere onboard videokaart. Hiermee kan je wel spellen spelen alleen het gaat wel slechter dan met een goede AGP of PCI(-Express) videokaart. Het werkgeheugen van deze videokaart bij de Sempron is namelijk shared. Dat betekend dat je die 128 MB van je werkgeheugen moet afhalen en dat je dat maar als werkgeheugen overhoud omdat die 128 MB dus naar je videokaart gaat.

Aangezien je een AGP slot hebt kan je er altijd nog een redelijk goede videokaart instoppen. Deze kosten ongeveer tussen de 100 en 200 euro. tussen de 200 en 300 euro heb je de betere en daarboven kom je met de ATI X850 XT's aanzetten enzo wat veel te snel is aangezien de rest van je PC niet zo snel is.

Denk je er ook nog aan om zelf iets samen te stellen? Misschien kan je dan voor dezelfde prijs betere dingen (op wens) kopen.

Hopelijk heb je wat aan dit advies.

Groeten Joriz,

Geplaatst:
Beste mania-92,

Allebei El Cheapo PC's (low-budget).

Ik zou gaan voorde Sempron.

LET OP: Beide PC's hebben geen echte videokaart maar een slechtere onboard videokaart. Hiermee kan je wel spellen spelen alleen het gaat wel slechter dan met een goede AGP of PCI(-Express) videokaart. Het werkgeheugen van deze videokaart bij de Sempron is namelijk shared. Dat betekend dat je die 128 MB van je werkgeheugen moet afhalen en dat je dat maar als werkgeheugen overhoud omdat die 128 MB dus naar je videokaart gaat.

Aangezien je een AGP slot hebt kan je er altijd nog een redelijk goede videokaart instoppen. Deze kosten ongeveer tussen de 100 en 200 euro. tussen de 200 en 300 euro heb je de betere en daarboven kom je met de ATI X850 XT's aanzetten enzo wat veel te snel is aangezien de rest van je PC niet zo snel is.

Denk je er ook nog aan om zelf iets samen te stellen? Misschien kan je dan voor dezelfde prijs betere dingen (op wens) kopen.

Hopelijk heb je wat aan dit advies.

Groeten Joriz,

Ik heb de sempron maar kan ik mischien me oude video kaart uit me oude pc halen die was nog niet zo heel erg oud?

Geplaatst:

Ja ik denk het wel maar dan kan je beter advies aan joriz of brokentable vragen die hebben meer verstand van hardware.

ik zou nooit die amd pc gekocht hebben

dan kan je er beter 1 samenstellen is mischien wel wat duurder maar je hebt dan ook een high-end systeempje

maar daar kom je straks wel achter als de spellen wat meer vreten van je pc ik had het ook

ik had alleen 1 domme fout gemaakt ik had een moederbord met een agp slot in plaats van pci-e gekcoht <_<

Bewerkt: door killerbee
Geplaatst:
ik zou nooit die amd pc gekocht hebben

dan kan je er beter 1 samenstellen is mischien wel wat duurder maar je hebt dan ook een high-end systeempje

maar daar kom je straks wel achter als de spellen wat meer vreten van je pc ik had het ook

ik had alleen 1 domme fout gemaakt ik had een moederbord met een agp slot in plaats van pci-e gekocht <_<

Misschien heeft hij er het geld niet voor om een duur systeem aan te schaffen.

Voor die prijs is die pc aardig goed, met die processor kan je zeker een jaar of 2/3 (of zelfs langer) mee. Games vragen vooral veel van je werkgeheugen en je videokaart, en amd is, zoals ik al eerder zei, beter te gebruiken voor games dan een pentium4.

Heb je nog 150 euro over dan kan je het advies van Joriz nog opvolgen ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...