Jump to content

hoe multiboot op asus P6T

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi mensen

ik heb nu mijn nieuwe systeem opgebouwd en het werkt heerlijk op windows xp

maar ik wil ook windows 7 (64-bit) er op dus ik heb een cd gepakt waar het al opstond

douw ik in mijn pc maar negeert hem.

bios instellingen veranderen heeft geen zin (eerst cd-rom drive dan hardenschijf)

dus wie weet het multieboot heb ik al eerder gehad maar deze doet dat niet...

nog even mijn andere hardware:

intel core i7 920

6gb OCZ DDR3

xfx GTX 275

P6t se moederbord

1tb hardenschijf

500gb hardenschijf

alvast bedankt!

Geplaatst:

Weet je zeker dat de DVD drive goed aangesloten zijn en de BIOS sequence begint met de DVD drive..? Er zijn geen andere mogelijkheden om een OS te instaleren, als er al een ander OS op staat. Als je W7 als eerste geïnstalleerd had, kon je daarna XP instaleren omdat die door Windows 7 herkend wordt. Maar volgens mij gaat dat omgekeerd niet..

Geplaatst:

met mijn ouden pc kon dat dus wel eerst xp toen windows 7 dat moet kunnen.

en in bios heb ik daat ook al verstelt.

dus?

en trouwens ik heb er wel een bootable dvd van gemaakt natuurelijk

Geplaatst:

ik had eht heel anders gedaan, ik had mijne gemount met een tool(waar i kgeloof ik neit over mag praten) en dan direct de installer in xp gerunt, dan reboot hij vanzelf na een tijdje en gaat hij verder.

Verder heb je meerdere hardeschijven en/of partities nodig wil je uberhaupt multiboot kunnen draaien.

Geplaatst:
ik had eht heel anders gedaan, ik had mijne gemount met een tool(waar i kgeloof ik neit over mag praten) en dan direct de installer in xp gerunt, dan reboot hij vanzelf na een tijdje en gaat hij verder.

Verder heb je meerdere hardeschijven en/of partities nodig wil je uberhaupt multiboot kunnen draaien.

Ik wil wel een dualboot me W7, maar ik vind geen goeie software om zonder het legen van de schijf een een nieuwe partitie aan te maken :bonk:

Geplaatst:

windows 7 word de software haalt maximale uit je systeem

en natuurelijk heb ik partities

maar wesley ik weet wat je bedoelt XD

Geplaatst:
met mijn ouden pc kon dat dus wel eerst xp toen windows 7 dat moet kunnen.

en in bios heb ik daat ook al verstelt.

dus?

en trouwens ik heb er wel een bootable dvd van gemaakt natuurelijk

Dus je moederbord faalt epic. Of je hebt je DVD gewoon kapot gemaakt en hij doet het niet in XP of de BIOS.

Geplaatst:
Ik wil wel een dualboot me W7, maar ik vind geen goeie software om zonder het legen van de schijf een een nieuwe partitie aan te maken :bonk:

Partition Magic.

Maar let er wel even op dat je de HDD ermee kan beschadigen, alleen gebruiken als het belang ervan essentieel is.

Geplaatst:

Partition Magic.

Maar let er wel even op dat je de HDD ermee kan beschadigen, alleen gebruiken als het belang ervan essentieel is.

ik heb het gwn al bij windows xp installeren al partieties gemaakt

Geplaatst:

Partition Magic.

:bonk:

Ik zit met Vista 64 bit :-(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...