_jordy_ Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 eej allemaal, ik wil graag weten hoe waterediter werkt (ik wil namenlijk vice city onder water zetten.) Wie weet dit? Reageren
PatrickW Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 Nadat je de watereditor gestart hebt, kies je open, en selecteer je de waterpro.dat file in de datafolder van Vice-city. De waterlevel editor, laat de map van VC zijn. Elke kleur op die map staat voor een bepaalde waterhoogte. Als je dit bij het originele spel doet zijn er twee kleuren, zwart en wit. De witte gebieden zijn zonder water (dus land) en het zwarte deel heeft het normale waterlevel in VC ( +6.0 meter ). Als je rechtsboven in het zwarte waterlevel selecteerd, kun je daaronder de waterhoogte aanpassen, van +6.0 m naar b.v. +10.0 m. Het probleem is nu echter dat alleen het water niveau op de plekken waar al water was stijgt, maar boven het grootste deel van het land zie je nog steeds niets. Hiervoor moet je dus het plaatje zelf veranderen. Dit doe je door "export hires map" te kiezen, waarmee je het plaatje opslaat in de vorm van een bmp bestand. Dit bestand kun je met b.v. paint bewerken, door het b.v. helemaal zwart te maken. Daarna doe je in in de watereditor "import hires map", en je aangepaste kaart verschijnt bovenin. Nu druk je nog even op "generate small map" om ook het kleine plaatje goed te krijgen. Nu moet je de hoogte van het water in het zwarte gebied weer even opnieuw instellen en daarna druk je op "save". en Voila... PS. Het is wel handig om vooraf even een backup-copy van waterpro.dat te maken, zodat je het makkelijk weer kunt herstellen. Reageren
_jordy_ Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 als ik alles heb gedaan komt er bij mij te staan"Acces violation at address fffffd26. read of address fffff26. Reageren
PatrickW Geplaatst: 31 mei 2005 Rapport Geplaatst: 31 mei 2005 Ik gok dat je de waterpro.dat file nog op "read-only" (ned: "alleen lezen" ) hebt staan. Ga naar de data folder van Vice city, klik met de rechtermuis op waterpro.dat, eigneschappen, "alleen lezen" uitvinken. Reageren
_jordy_ Geplaatst: 1 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 als ik het nu wil opstarten en alles is goed, doe ik laad spel en dan laad hij en dan loopt hij vast , wat nu Reageren
Wauzie Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Je moet altijd een New Game nemen na een aanpassing . Reageren
Eclipse Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Bij een waterpro edit hoeft dit niet Reageren
*M*slipknot2 Geplaatst: 4 juni 2005 Rapport Geplaatst: 4 juni 2005 ik heb een probleem bij mij zie je het verhoogde water niet want als ik in een boot zit zie je de golven een stuk boven het water uit maar mijn boot zit onder die golven weet iemand hoe dit kan en ik zie ook geen water op het land maar ik heb wel al die stappen gedaan die hier boven stonden Reageren
Eclipse Geplaatst: 4 juni 2005 Rapport Geplaatst: 4 juni 2005 Zorg dat je boten boven het waterniveau spawnen. Reageren
peter99 Geplaatst: 4 juni 2005 Rapport Geplaatst: 4 juni 2005 Zorg dat je boten boven het waterniveau spawnen. hoe doe je da ?? Reageren
PatrickW Geplaatst: 4 juni 2005 Rapport Geplaatst: 4 juni 2005 Daarvoor moet je de main.scm file modden, en van alle boot-generators, de Z coordinaat veranderen. Maar als je het water level een heel stuk hoger maakt, moet je waarschijnlijk nog veel meer in de main.scm veranderen, zoals de start positie van de player. In de master tutorial list , staan verschillende tutorials over het aanpassen van de SCM file, maar wees gewaarschuwd, het is niet echt makkelijk... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.