Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

eej allemaal, ik wil graag weten hoe waterediter werkt (ik wil namenlijk vice city onder water zetten.) Wie weet dit?

Geplaatst:

Nadat je de watereditor gestart hebt, kies je open, en selecteer je de waterpro.dat file in de datafolder van Vice-city.

De waterlevel editor, laat de map van VC zijn. Elke kleur op die map staat voor een bepaalde waterhoogte. Als je dit bij het originele spel doet zijn er twee kleuren, zwart en wit.

De witte gebieden zijn zonder water (dus land) en het zwarte deel heeft het normale waterlevel in VC ( +6.0 meter ).

Als je rechtsboven in het zwarte waterlevel selecteerd, kun je daaronder de waterhoogte aanpassen, van +6.0 m naar b.v. +10.0 m.

Het probleem is nu echter dat alleen het water niveau op de plekken waar al water was stijgt, maar boven het grootste deel van het land zie je nog steeds niets.

Hiervoor moet je dus het plaatje zelf veranderen. Dit doe je door "export hires map" te kiezen, waarmee je het plaatje opslaat in de vorm van een bmp bestand.

Dit bestand kun je met b.v. paint bewerken, door het b.v. helemaal zwart te maken.

Daarna doe je in in de watereditor "import hires map", en je aangepaste kaart verschijnt bovenin. Nu druk je nog even op "generate small map" om ook het kleine plaatje goed te krijgen.

Nu moet je de hoogte van het water in het zwarte gebied weer even opnieuw instellen en daarna druk je op "save".

en Voila...

PS. Het is wel handig om vooraf even een backup-copy van waterpro.dat te maken, zodat je het makkelijk weer kunt herstellen.

Geplaatst:

als ik alles heb gedaan komt er bij mij te staan"Acces violation at address fffffd26. read of address fffff26.

Geplaatst:

Ik gok dat je de waterpro.dat file nog op "read-only" (ned: "alleen lezen" ) hebt staan.

Ga naar de data folder van Vice city, klik met de rechtermuis op waterpro.dat, eigneschappen, "alleen lezen" uitvinken.

Geplaatst:

als ik het nu wil opstarten en alles is goed, doe ik laad spel en dan laad hij en dan loopt hij vast , wat nu

Geplaatst:

ik heb een probleem

bij mij zie je het verhoogde water niet

want als ik in een boot zit zie je de golven een stuk boven het water uit

maar mijn boot zit onder die golven

weet iemand hoe dit kan

en ik zie ook geen water op het land

maar ik heb wel al die stappen gedaan die hier boven stonden

Geplaatst:

Daarvoor moet je de main.scm file modden, en van alle boot-generators, de Z coordinaat veranderen. Maar als je het water level een heel stuk hoger maakt, moet je waarschijnlijk nog veel meer in de main.scm veranderen, zoals de start positie van de player.

In de master tutorial list , staan verschillende tutorials over het aanpassen van de SCM file, maar wees gewaarschuwd, het is niet echt makkelijk...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...