kayle Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Hoi allemaal, ik wil graag mijn jetmax afsluiten id 493 dit moet voor iedereen gebeuren. Ik heb ook een tijdje zitten zoeken op sa-mp wiki en google enzo... Maar ik vindt niks. Weet iemand hoe ik dit moet doen? gr. Kayle Reageren
Remi-X Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Bedoel je dat niemand anders erin kan als jij erin zit? SetVehicleParamsForPlayer Reageren
kayle Geplaatst: 27 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 nee, dat er juist helemaal niemand in de jetmax kan (id 493) dus als de server start en ik in het spel kom, dat ik in alle voertuigen kan behalve de jetmax... Snap je het? Ik weet dat het erg onlogisch is maar toch... Reageren
Remi-X Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 Ah zo public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { new Model = GetVehicleModel(vehicleid); if(Model == 493) { RemovePlayerFromVehicle(playerid); SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a Jetmax!"); } return 1; } Reageren
kayle Geplaatst: 27 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 (bewerkt) Ah zo public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { new Model = GetVehicleModel(vehicleid); if(Model == 493) { RemovePlayerFromVehicle(playerid); SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a Jetmax!"); } return 1; } Het werkt niet ik kan gewoon de Jetmax in... maar het bericht komt er wel te staan. en bij een gewone auto staat hij er niet. Dus de volgende code werkt niet: RemovePlayerFromVehicle(playerid); gr. Kayle Bewerkt: 27 juli 2009 door kayle Reageren
Remi-X Geplaatst: 27 juli 2009 Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 (bewerkt) Moet werken... Er zit geen enkele fout in Krijg je wel de melding "You may not enter a Jetmax!" als je in een Jetmax stapt, en bij andere voertuigen niet? Je kan eventueel dit nog proberen, maar dat komt op hetzelfde neer... public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { if(GetVehicleModel(vehicleid) == 493) { SendClientMessage(playerid, COLOR, "You may not enter a Jetmax!"); return RemovePlayerFromVehicle(playerid); } return 1; } Bewerkt: 27 juli 2009 door Remi-X Reageren
kayle Geplaatst: 27 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juli 2009 (bewerkt) ...... de Jetmax in... maar het bericht komt er wel te staan. en bij ...... Dus ja, ik kan het bericht wel zien en ik kan gewoon in de boot stappen. Maar ik zal je tweede code eens uitproberen. gr. Kayle EDIT: Het werkt nog steeds niet maar toch heb ik dit: 1. hij staat in de gamemode en wordt zekerweten aangeroepen. 2. Hij staat helemaal boven onder de regels (zie hieronder) 3. De tekst van 'You may not...' komt alleen tevoorschijn als ik in een boot zit. Bij een auto werkt hij dus niet. 4. Ps. Als ik hieronder een #endif zet komt er een error. #define COLOR_RED 0xFF0000AA #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA new logged[MAX_PLAYERS]; new adminlevel[MAX_PLAYERS]; new money[MAX_PLAYERS]; new playername[MAX_PLAYER_NAME]; main() { print("==============================="); print("Pagina geladen (GAME0)"); print("==============================="); } Bewerkt: 27 juli 2009 door kayle Reageren
kayle Geplaatst: 28 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2009 Ik heb het probleem opgelost... Ik heb nu de positie van de speler verrandert met de volgende code: public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { new Float:pX,Float:pY,Float:pZ; GetPlayerPos(playerid,pX,pY,pZ); if(GetVehicleModel(vehicleid) == 493) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You may not enter a Jetmax!"); SetPlayerPos(playerid,pX,pY,pZ+2); } return 1; } Reageren
mosweg Geplaatst: 28 juli 2009 Rapport Geplaatst: 28 juli 2009 Bedankt! Bij mij werkt het ook, ik gebruik het voor een paar teams die er wel in kunnen en de rest niet wel met een ander voertuig Reageren
Big Boss Geplaatst: 28 juli 2009 Rapport Geplaatst: 28 juli 2009 Dit kan veel simpeler. new Jetmax = AddStaticVehicle(493, x, y, z, a, c1, c2); public OnPlayerConnect(playerid) { SetVehicleParamsForPlayer(Jetmax, playerid, false, true); return 1; } Reageren
mosweg Geplaatst: 28 juli 2009 Rapport Geplaatst: 28 juli 2009 (bewerkt) Ik wou dat een team in een voertuig kan rijden en de rest niet, dat is gelukt maar nu wil ik ook dt een team als pasagier meekan maar niet kan rijden. Dit heb ik al maar het werkt niet...: public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { new currentState = GetPlayerState(playerid); new Float:pX,Float:pY,Float:pZ; GetPlayerPos(playerid,pX,pY,pZ); if(GetVehicleModel(vehicleid) == 490) { if(gTeam[playerid] == Agents) { return 1; } if(gTeam[playerid] == FBI) { if (currentState == PLAYER_STATE_DRIVER) { SetPlayerPos(playerid,pX,pY,pZ); } } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You may not enter a FBI vehicle!"); SetPlayerPos(playerid,pX,pY,pZ); } } return 1; } Bewerkt: 28 juli 2009 door mosweg Reageren
kayle Geplaatst: 28 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2009 Dit kan veel simpeler. new Jetmax = AddStaticVehicle(493, x, y, z, a, c1, c2); public OnPlayerConnect(playerid) { SetVehicleParamsForPlayer(Jetmax, playerid, false, true); return 1; } Daar kom je iets te laat mee, maar bedankt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.