Jump to content

Verder Overclocken ?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb laatst mijn processor overclockt het is een: Intel Pentium Dual E2142 Hij was eerst 1.60 GHz en ik heb hem 20% overclockt hij is nu 1.92 GHz. Hij is als ik hem met orhos test stabiel maar 1.9GHz is best sloom nog. de tempraturen zijn CPU #1 kern #2 : 25 Graden ceclius En CPU #1 Kern #1 : ook 25 graden Maar dan staat er bij CPU 84 graden!!! kijk maar: tempsz.th.png wat normaar met orthos max strass maar 58 is wat moet ik nu doen ??

Alvast bedankt TBOGG

Sorry dat de screen zo klein was maar ik kreeg hem niet groter als je debbel klk doet kan je het net wel lezen

Bewerkt: door TheBestOf GTA-Games
Geplaatst:

Da's inderdaad nie best... Helaas weet ik niet hoe dat komt! Vraag het aan iemand die er ZEER veel verstand van heeft.

Geplaatst: (bewerkt)
Da's inderdaad nie best... Helaas weet ik niet hoe dat komt! Vraag het aan iemand die er ZEER veel verstand van heeft.

Als je niks boeiends te melden hebt, hou dan ook gewoon je mond. Je post heeft echt een waarde van niks.

Dit is niet zo raar. De processor zelf kan een stuk warmer worden dan de cores zelf. Daarnaast is Everest niet echt een handig programma om alles bij het houden tijdens het overclocken, ik zou eerder een programma als Coretemp gebruiken om alles in de gaten te houden. Je ziet dan ook meteen hoe warm de processor maximaal mag worden. Kijk ook dit topic even door.

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Ik wil inieder geval mijn pc wel op deze clocksnelheid laten staan is dat verstandig ?? want ik wil niet mijn processor te mollen :7

Gr TBOGG

Geplaatst:
Ik wil inieder geval mijn pc wel op deze clocksnelheid laten staan is dat verstandig ?? want ik wil niet mijn processor te mollen :7

Gr TBOGG

Download Coretemp, installeer het en ga dan je CPU stressen. Als je CPU dan niet boven de TDP (die kan je in Coretemp vinden) uit komt is het volkomen veilig, als de temperatuur boven de TDP uit komt kan je je CPU kapot maken.

Geplaatst:
Waar staat die TDP dan :$???

coretempscry.th.png

Hmm, blijkbaar staat die er niet bij maar ik bedoelde eigenlijk de Tj max en die is dus 85 graden. Als je processor dus boven de 85 graden komt bij full load, kan hij beschadigt raken.

Geplaatst:

Waar staat dan de temp van de cpu er staat alleen maar die 1 en 2 maar niet gwn de hele cpu ??

Geplaatst:

maximale wat je als beste kunt nemen is een temperatuur van zo'n 62-65 graden onder full load.

Geplaatst:

Maare vanochtend gaf everest 85 graden aan terwijl ik paar dagen geleden onder full load 63 graden had ??

Geplaatst:
Maare vanochtend gaf everest 85 graden aan terwijl ik paar dagen geleden onder full load 63 graden had ??

De duur van die 'full load' telt ook mee. En hoelang je PC al aanstaat ook, aangezien de rest van je hardware ook de tempratuur in je kast bepaald.

Geplaatst:

laat prime95 bijvoorbeeld eens een paar uur aanstaan en hou in de gaten wat de max temp is, dat kan bv met realtemp.

Geplaatst:

ik heb 2 uur gestrest en temp blijft nu moor rond de 59 maxtemp.th.png en ik heb hem nu 20% overclockt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...