Jump to content

gta3 verboden in Japan


maarte41

Recommended Posts

In de prefectuur Kanagawa, iets ten zuiden van Tokio, heeft de gouverneur beslist dat er restricties moeten komen op de verkoop van GTAIII in Japan. Vanaf 7 juni mag het spel niet meer verkocht worden aan minderjarigen.

Volgens de nieuwe regulatie moet het spel apart gezet worden, op een andere plaats dan de gewone games, en zal de winkeleigenaar een boete krijgen van om en bij de 1800 Euro wanneer hij de nieuwe regeling overtreedt. In aangrenzende prefecturen wordt overwogen om dezelfde regels in te voeren, om te verhinderen dat de jeugd uit Kanagawa gewoon naar aangrenzende gebieden trekt om de game daar te kopen.

GTA III werd in september 2003 uitgegeven in Japan, en heeft sindsdien al 350 000 exemplaren verkocht. De gouverneur vond dat de aard van de game dicht bij de realiteit aanleunde, met een extreem hoge graad van geweld. Ook vond hij het gevaarlijk dat videogames de speler laten handelen, en zo een illusie van realiteit creëren, die wel eens een slechte invloed op het kind zou kunnen hebben...

Het is nog onduidelijk of de regel nu een invloed zal hebben op de rest van Japan. Ook is het nog niet geweten of GTA: Vice City in Kanagawa hetzelfde lot staat te wachten als zijn oudere broer...

bron: gunk.be

Ik ben het niet eens met die regering, je mag toch zelf kiezen welk spel je speelt. Nu maar hopen dat dat ook niet bij ons komt.

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind dit te ver gaan

je mag toch zelf kiezen wat voor game's je speelt

dat er geweld in zit ja dat hoort bij GTA :puh:

maar om het helemaal te verbieden :huh:

Ik ben het niet eens met die regering, je mag toch zelf kiezen welk spel je speelt. Nu maar hopen dat dat ook niet bij ons komt.

dit wat maarte 41 zie lijkt me niet

japan heeft veel strengere regels dan in NL

dus wees gerust ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Komen ze nu mee hoor :rolleyes:

Al een paar jaar verder en dan halen ze hem nu pas uit de winkels, vind ik belachelijk.

Ik vind dat ouders moeten beslissen of hun jonge kind GTA mag spelen, de regering niet.

Link to comment
Delen op andere websites

als ze hem niet mogen kopen, zijn er nog steeds mensen die me d-loaden... hoe willen ze dat controleren? :blink:

dat controleren van downen is best een werk

maar je gaat gewoon zoeken wie het te downloaden geeft en die bestraf je

maar zoals iedereen (denk ik) vind is dit onzin

Link to comment
Delen op andere websites

jah je hoort zelf te beslissen wat je wil zien of wil spelen net als die kijkwijzer die paar jaar geleden is geintroduceert, in hoorde zelfs van een vriend van me die in Engeland dat hij geen games mag kopen die rated 18 zijn... :blink:

Nederland zou dit nooit overkomen.. :D De wet hier is qua dat veels te laks.. :lol:

Wel een beetje maf om hem nu pas uit de handel te halen.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

GTA3 wordt dus helemaal niet verboden. Alleen het wordt niet meer verkocht aan mensen onder de 18 jaar. Dit is namelijk totaal iets anders.

Juist..En het is niet door het hele land maar een staat als ik het goed lees. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

GTA3 wordt dus helemaal niet verboden. Alleen het wordt niet meer verkocht aan mensen onder de 18 jaar. Dit is namelijk totaal iets anders.

Yupsz dan is het idd helemaal anders ik ga het voortaan beter lezen.. :rolleyes:

Link to comment
Delen op andere websites

GTA3 wordt dus helemaal niet verboden. Alleen het wordt niet meer verkocht aan mensen onder de 18 jaar. Dit is namelijk totaal iets anders.

Inderdaad.. En eerlijk gezegt maakt mij dat niet eens zo heel veel uit..

Als het nou verboden zou worden oké.. Maar het word gewoon niet verkocht onder de 18.. Wil je het wel spelen? Vraag aan pappie of mammie.. dan kan die ook meteen zien wat voor een spellen je speeld..

Link to comment
Delen op andere websites

Wil je het wel spelen? Vraag aan pappie of mammie.. dan kan die ook meteen zien wat voor een spellen je speeld..

Nu nog kopen?.. Neeh, ik heb hem al 2/3 jaar en ik woon in Nederland. Hier is het dus niet verboden..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind zelf GTA3 hartstikke mooi, maar ik geef ze groot gelijk, als ik zie hoe vaak ik wel niet uitspraken of vechtbewegingen na (probeer) te doen, hebben ze er wel gelijk in. En in Amerika is het ook wel eens gebeurt dat 2 jongens door spellen als Doom enzo het op hun school uit gingen proberen, tijdens de actie schreeuwden ze: Yoehoe, netzoals op de PC. Dan kun je wel zeggen, dat doen zíj, maar het kan ons netzogoed gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...