Jump to content

Knoppix (linux) installeren


Flashingdemon666

Recommended Posts

Een paar dagen was mijn harde schijf gecrasht. Waardoor Windows niet meer geladen kon worden. Dus had ik een Live cd van Knoppix gedownload (2007 versie :7 ) en via Windows zelf op een cd'tje gebrand.

Bij het opstarten de cd in het eerste cd station gegooit. En toen kwamen en er paar input texten heel snel op het scherm. Vervolgens starte Windows XP gewoon weer op. Nu doet mijn pc het gelukkig weer, maar ik kan nu geen Knoppix draaien. En na een hoop tuts gelezen te hebben en een hoop freeware gedownload te hebben wil ik Linux ook wel een proberen. Maar het enigste wat er gebeurt met die cd is dat de harde schijven en cd/dvd stations worden geladen en dat mijn pc er 4x langer over doet om op te starten. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch Knoppix kan draaien?

Mvg,

Flashingdemon666

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet in het BIOS aangeven dat de CD als eerste geladen moet worden, en dan pas de schijf waar de Windows partitie op staat. Als de computer opstart, staat er meestal iets als "press F.. to load Setup". Die toets die daar staat, moet je dan ingedrukt houden. Daarna ergens bij Boot Settings of Boot Priority moet je de cd/dvd drive hoger zetten dan de harde schijf.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet in het BIOS aangeven dat de CD als eerste geladen moet worden, en dan pas de schijf waar de Windows partitie op staat. Als de computer opstart, staat er meestal iets als "press F.. to load Setup". Die toets die daar staat, moet je dan ingedrukt houden. Daarna ergens bij Boot Settings of Boot Priority moet je de cd/dvd drive hoger zetten dan de harde schijf.

Die staat nu hoger. Maar nogsteeds gebeurt er niks.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...