Jump to content

Ernstige problemen met PC


DdJDean

Recommended Posts

Dag Forumers,

Ik heb een groot probleem met mijn pc. Het begon allemaal gisteravond. De pc was de hele avond al sloom aan het doen en opeens waren alle adressen uit de adresbalk verdwenen (Internet Explorer 8 ). Ik kon ze er ook niet meer in typen, want hij sloeg maar 1 internetadres per keer op. Dit alles vond ik erg raar, dus besloot ik maar op m'n pc opnieuw op te starten.

Toen ik hem weer had opgestart bleef het maar bij zwart beeld. Het lampje van de pc bleef de hele tijd geel en ging niet uit of knipperen zoals gewoonlijk. Dus ik startte hem vervolgens weer op en de situatie en herhaalt zich en daarna nogmaals. Daarna heb ik de kabels gecheckt, maar naar mijn weten zat alles gewoon correct zoals het moet. Vervolgens heb ik de pc weer opgestart en ineens deed hij het weer. Het opstarten duurde wel erg lang.

Ik kreeg een melding dat het systeem hersteld was van een ernstige fout en dat er een melding van was gemaakt in het logboekbeheer. De exacte melding weet ik niet meer uit mijn hoofd en ik heb er geen print screen van gemaakt helaas. Toen hij eindelijk was opgestart deed hij het gewoon normaal.

Vannacht wou ik de pc afsluiten en toen gebeurde er weer iets raars. Ik wou de pc afsluiten en dat ging heel langzaam. Dat duurde wel een kwartier. Er was 100% CPU meldde taakbeheer. Toen heb ik hem weer opnieuw opgestart. Toen kreeg ik WEER zwart beeld en het lampje bleef branden. Na 10x opnieuw opstarten deed het systeem een schrijfcontrole CHKDSK en toen dat klaar was kwam er een zwart scherm met allemaal rare codes.

Vervolgens heb ik hem maar weer afgesloten, omdat hij opnieuw niks deed verder.

Vanochtend, na 10x opnieuw opstarten deed hij het opeens weer. Hij startte gewoon normaal op. Ik zou niet weten wat er aan de hand is. Het ligt aan de hardware of de software. Als ik hem weer uit zou schakelen zou ik niet weten of ik hem ooit weer aan de praat krijg :7 .

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of heeft er oplossingen voor.

Alvast bedank, mvg DdJDean.

Bewerkt: door DdJDean
Link to comment
Delen op andere websites

HDD kapot of aan het overlijden mss?

Heb iets soortgelijks gehad op mn laptop, was ineens vreselijk traag etc, tot ie op een gegeven moment echt vastliep, en ik opnieuw opstartte, en er toen achterkwam dat de HDD overleden was.

Link to comment
Delen op andere websites

zou het niet kunnen liggen aan dat uwe pc bv te voll staat en uwe ram geheugen het nimeer trekt voor opstart

Dat m'n harde schijf helemaal vol zit bedoel je?

Nee man, zoveel heb ik er niet op.

In totaal 18 GB van de 149 GB gebruikt dus nog 131 GB beschikbaar.

Ik mag aannemen dat dat niet belastend is voor mijn RAM geheugen.

@Sentasi: Daar zou het aan kunnen liggen, maar dat heb ik wel eens eerder gehad en toen deed de pc toch heel anders. Ik sluit het niet uit natuurlijk. Tot nu toe neem ik aan dat m'n pc niet lang meer leeft en langzaam doodgaat.

Bewerkt: door DdJDean
Link to comment
Delen op andere websites

uw hdd moet niet voll zitten voor die ram dat die het nimeer aankan mss een programatje dat redelijk groot iss probeer uwe pc es te cleanen met ccleaner als ge het nog niet kent en mss kan het ook een viruske zijn

Link to comment
Delen op andere websites

italiancar houd aub ff op met advies te geven waar nergens op slaat, een volle harde schijf zorgt er neit voor dat je pc traag wordt en vult ook niet je ram geheugen, als dat zo was zou mijn pc namelijk als dikke stront lopen en het geheugen vol zijn, wat neit zo is.

Ik vermoed een virus, gebruik eens een scanner zoals Malwarebytes Anti Malware, laat deze een volledige scan doen in safe mode. Wat was nou precies de errorcode in het logboek en wat stond er op het scherm telkens?

Het klinkt raar, maar er kan maarzo hardware vna je pc kapot zijn, mijn pc liep bijvoorbeeld vast bij windows update, en windows media player en deed verder ook raar bij nadere applicaties, wat bleek, de dvd drive was kapot.

Link to comment
Delen op andere websites

@italiancar: Ja, aan jou heb ik dus helemaal niks. Van mij part hoef ik jou nooit meer terug te zien op het forum. Het gaat natuurlijk wel om mijn pc en zoiets is niet goedkoop. Daarom vind ik het erg irritant als je er grappig over probeert te doen, want dat ben je totaal niet.

@wesley123: De kans dat het om een virus gaat is erg klein. Ik scan wekelijks met AntiVir en heb een goede Firewall (COMODO). Spyware verwijder ik met AdAware.

De errorcode weet ik niet precies meer. Ik kreeg een melding dat het systeem hersteld was van een ernstige fout en dat er notitie van gemaakt was in het logboekbeheer. Ik weet niet precies waar ik dat kan vinden helaas dus kan ik je niet vertellen wat er in staat. Misschien weet je waar ik dit kan vinden? Misschien kan het nog van te pas komen.

Ook stond er een lange tijd linksbovenin in beeld een melding dat er persoonlijke instellingen werden gemaakt voor Windows Update. Ik weet niet of dat er ook mee te maken heeft.

Mvg, DdJDean.

Bewerkt: door DdJDean
Link to comment
Delen op andere websites

AntiVir heeft het de laatste tijd wel vaker fout.

Download Malwarebytes en laat deze scannen, ook al is het voor de zekerheid.

Kan je windows update nog uitvoeren?

Staan er rare rocessen op?

Van welke symptomen heeft je pc nou precies last?

Zorg dat zo veel mogelijk mogelijkheden die eht probleem veroorzaken weg zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

DdJDean : ik zie niet dat ik er iets grappigs over zei hoor

wesley123 : als uwe hdd voll zit met programma's dan vertraagd het uwe opstart wegens alles moet opstarten

en dat uwe ram geheugen niet voll kan weet ik ook ik zij dat die het niet kan trekken = niet voll

en een goeie raad vr u gooi uwe hdd maar goed voll ge zult zien wat er dan gebeurt

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf denk aan een kapotte hardeschijf of deze is stuk aan het gaan, zelfde gehad zoals Sentasi ook zei.

Als ik jou was zou ik als eerste kijken of je belangrijke spullen kunt back-uppen, scan deze voor de zekerheid erbij, en maakt je hardeschijf veel toeren/trillingen/geluiden?

Want als het een virus is, dan zou je pc het niet na zoveel pogingen weer wel doen en dan weer niet en dat telkens zo op en neer, althans, dat zou me eerste indruk ervan zijn.

en Italiancar, typ eerst eens een beetje ABN voordat je met je hulp komt, het is onleesbaar namelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

DdJDean : ik zie niet dat ik er iets grappigs over zei hoor

wesley123 : als uwe hdd voll zit met programma's dan vertraagd het uwe opstart wegens alles moet opstarten

en dat uwe ram geheugen niet voll kan weet ik ook ik zij dat die het niet kan trekken = niet voll

en een goeie raad vr u gooi uwe hdd maar goed voll ge zult zien wat er dan gebeurt

ja dat weet ik idd, en er vertraagt geen ene zak, na een tijdje word windows vanzelf traag, dat heef tniks met hoever je hdd gevult is te maken, naders zou die van mij als dikke poep meoten draiien, en hij loopt vele malen beter dan dat.

@TSer; zie je bij het opstarten wel de bios, of zie je die ook niet? zodra je die neit ziet kan je eerst de bios resetten, als dat nog neit werkt is er een ahrdware probleem, bijvoorbeeld een hdd die kapot gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

en Italiancar, typ eerst eens een beetje ABN voordat je met je hulp komt, het is onleesbaar namelijk.

srr ehh ma de meeste kunnen het blijkbaar toch well lezen wrm leert gij es niet hoe ze hier in belgie praten ofnee ist te moeilijk voor u

Link to comment
Delen op andere websites

en Italiancar, typ eerst eens een beetje ABN voordat je met je hulp komt, het is onleesbaar namelijk.

srr ehh ma de meeste kunnen het blijkbaar toch well lezen wrm leert gij es niet hoe ze hier in belgie praten ofnee ist te moeilijk voor u

Italian ik adviseer je geen leden uit te dagen en misschien hier niet te posten aangezien het je al is gevraagd is om dit niet te doen, als FerryN problemen heeft met hoe jij tipt mag hij dit toch zeggen, het is maar een kleine moeite om je woorden verstaanbaarder te schrijven ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

en Italiancar, typ eerst eens een beetje ABN voordat je met je hulp komt, het is onleesbaar namelijk.

srr ehh ma de meeste kunnen het blijkbaar toch well lezen wrm leert gij es niet hoe ze hier in belgie praten ofnee ist te moeilijk voor u

De meestne kunnen wel lezen ja, maar niet lezen wat jij schrijft, of met veel moeite.

ik weet zeker dat ze in belgie neit zo schrijven of praten.

Schrijf dan aub even ABB, zodat het te lezne is.

kan ji jdit lezen dan?

du da moe ge ff ophoeple n ff ergs anders dom sitte weze

Link to comment
Delen op andere websites

en Italiancar, typ eerst eens een beetje ABN voordat je met je hulp komt, het is onleesbaar namelijk.

srr ehh ma de meeste kunnen het blijkbaar toch well lezen wrm leert gij es niet hoe ze hier in belgie praten ofnee ist te moeilijk voor u

Dan zal ik toch even vriendelijk blijven, maar dan wijs ik je op een ding, in het reglement van GTAForum.nl staat dat je gewoon ABN moet typen, geen dialect/breezer of msn taal.

Daarnaast is dit een Nederlandse forum, en geen Belgische ;)

Maargoed, nu weer ontopic zodat een moderator niks meer heeft om te mopperen op ons.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...