Jump to content

teleports voor servers ?


D_v_z

Recommended Posts

heey :cab::D. ik heb hulp nodig met teleports. ik wil graag teleports maken en ik had eerst 2 forums erover gevonden maar de ene was erg moelijk en de andere had veel errors. kan iemand mischien een link geven naar een goeie of een script die werkt neerzetten.

alvast bedankt hoor :tu:.

Link to comment
Delen op andere websites

een teleport command s erg simpel,

Ik heb ook een teleport menu,

Command:

	if(strcmp(cmdtext, "/tele", true) == 0)
{
	SetPlayerInterior(playerid,15);
	SetPlayerPos(playerid,1452.6809,973.0954,1025.1146);
return 1;
}

Als het in de gewone wereld is kun je SetPlayerInterior weglaten

en je kunt de x y z veranderen.

Teleportmenu:

/*
					Teleport Menu
					Door Bjorn
*/
#include <a_samp>

#pragma tabsize 0

#define COLOR_BASIC 0x0066FFAA
#define COLOR_RED 0xFF0000AA

//Menu's
new Menu:HoofdMenu;
new Menu:Santos;
new Menu:Fierro;
new Menu:Venturas;
//---

public OnGameModeInit()
{
//-------------------------------------------
HoofdMenu = CreateMenu("Menu", 1, 50.0, 180.0, 200.0, 200.0);
AddMenuItem(HoofdMenu, 0, "Los Santos");
AddMenuItem(HoofdMenu, 0, "San Fierro");
AddMenuItem(HoofdMenu, 0, "Las Venturas");
AddMenuItem(HoofdMenu, 0, "Sluit Menu");
//-------------------------------------------
Santos = CreateMenu("Menu", 1, 50.0, 180.0, 200.0, 200.0);
AddMenuItem(Santos, 0, "Police Station");
AddMenuItem(Santos, 0, "Skatepark");
AddMenuItem(Santos, 0, "Hospital");
AddMenuItem(Santos, 0, "Sluit Menu");
//-------------------------------------------
Fierro = CreateMenu("Menu", 1, 50.0, 180.0, 200.0, 200.0);

AddMenuItem(Fierro, 0, "Sluit Menu");
//-------------------------------------------
Venturas = CreateMenu("Menu", 1, 50.0, 180.0, 200.0, 200.0);

AddMenuItem(Venturas, 0, "Sluit Menu");
//-------------------------------------------
return 1;
}

public OnGameModeExit()
{
//-------------------------------------------
DestroyMenu(HoofdMenu);
DestroyMenu(Santos);
DestroyMenu(Fierro);
DestroyMenu(Venturas);
//-------------------------------------------
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp("/telemenu", cmdtext, true, 10) == 0)
{
ShowMenuForPlayer(HoofdMenu,playerid);
GameTextForPlayer(playerid,"~w~Menu Open",2000,5);
TogglePlayerControllable(playerid,0);
return 1;
}
return 0;
}

public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
//-------------------------------------------
new Menu:current;
current = GetPlayerMenu(playerid);
//-------------------------------------------
if(current == HoofdMenu)
{
	switch(row)
	{
		case 0:{
			//Row 1 code
			ShowMenuForPlayer(Santos,playerid);
		}
		case 1:{
			//Row 2 code
			GameTextForPlayer(playerid,"~R~ City not available",3000,5);
			SendClientMessage(playerid,COLOR_RED,"City not available");
			ShowMenuForPlayer(HoofdMenu,playerid);
			//ShowMenuForPlayer(Fierro,playerid);
		}
		case 2:{
			//Row 3 code
			GameTextForPlayer(playerid,"~R~ City not available",3000,5);
			SendClientMessage(playerid,COLOR_RED,"City not available");
			ShowMenuForPlayer(HoofdMenu,playerid);
			//(Venturas,playerid);
		}
		case 3:{
			//Row 5 code
			HideMenuForPlayer(HoofdMenu,playerid);
			TogglePlayerControllable(playerid,1);
		}
	}
}
//-------------------------------------------
if(current == Santos)
{

	switch(row)
	{
		case 0:{
			//Row 1 code
			SetPlayerPos(playerid,1540.3043,-1678.5468,13.5503);
			SetPlayerFacingAngle( playerid, 270 );
			SetCameraBehindPlayer(playerid);
			TogglePlayerControllable(playerid,1);
		}
		case 1:{
			//Row 2 code
			SetPlayerPos(playerid,1864.5583,-1382.3085,13.4895);
			SetPlayerFacingAngle( playerid, 270 );
			SetCameraBehindPlayer(playerid);
			TogglePlayerControllable(playerid,1);
		}
		case 2:{
			//Row 3 code
				SetPlayerPos(playerid,2032.4828,-1412.1564,16.9922);
				SetPlayerFacingAngle( playerid, 180 );
				SetCameraBehindPlayer(playerid);
			TogglePlayerControllable(playerid,1);
		}
		case 3:{
			//Row 5 code
			HideMenuForPlayer(Santos,playerid);
			TogglePlayerControllable(playerid,1);
		}
	}
}

//-------------------------------------------

return 1;
}

public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
TogglePlayerControllable(playerid,1);
return 1;
}

Bij mij werkte hij allee als ik heb in een ander filterscript zette, maar voor de rest werkt hij perfect,

Je kunt hem ook makkelijk editen

Bewerkt: door mosweg
Link to comment
Delen op andere websites

	if(strcmp(cmdtext, "/tele", true) == 0)
{
	SetPlayerInterior(playerid,15);
	SetPlayerPos(playerid,1452.6809,973.0954,1025.1146);
return 1;
}

Op die code wil ik even reageren. Jij zegt wel dat als het de gewone wereld is, kun je SetPlayerInterior weglaten heh? Nou, dat is niet waar. Als je in een interior gaat, en er daarna weer uit gaat zonder te zeggen dat je weer in 'de normale wereld' zit, zie je niks. Alles is onzichtbaar, op custom objecten na.

Dus, zodra je weer naar 'de normale wereld' gaat: SetPlayerInterior(playerid, 0);.

Hier een lijst met alle interior ID's.

En over dat menu dat je hem geeft, waar heeft hij dat voor nodig? Hij wil alleen kunnen teleporten, hij vraagt niet om een menu. Als hij een menu nodig heeft, vraagt hij daarom. En teleporten met een menu komt op hetzelfde neer als met een command. Laat hem nou rustig beginnen met een command, en geef hem niet ineens een grote hap in een menu. Zo leer je ook sneller, door het rustig op te bouwen.

Bewerkt: door Remi-X
Link to comment
Delen op andere websites

	if(strcmp(cmdtext, "/tele", true) == 0)
{
	SetPlayerInterior(playerid,15);
	SetPlayerPos(playerid,1452.6809,973.0954,1025.1146);
return 1;
}

Op die code wil ik even reageren. Jij zegt wel dat als het de gewone wereld is, kun je SetPlayerInterior weglaten heh? Nou, dat is niet waar. Als je in een interior gaat, en er daarna weer uit gaat zonder te zeggen dat je weer in 'de normale wereld' zit, zie je niks. Alles is onzichtbaar, op custom objecten na.

Dus, zodra je weer naar 'de normale wereld' gaat: SetPlayerInterior(playerid, 0);.

Hier een lijst met alle interior ID's.

En over dat menu dat je hem geeft, waar heeft hij dat voor nodig? Hij wil alleen kunnen teleporten, hij vraagt niet om een menu. Als hij een menu nodig heeft, vraagt hij daarom. En teleporten met een menu komt op hetzelfde neer als met een command. Laat hem nou rustig beginnen met een command, en geef hem niet ineens een grote hap in een menu. Zo leer je ook sneller, door het rustig op te bouwen.

bedankt allebij :D

Link to comment
Delen op andere websites

	if(strcmp(cmdtext, "/tele", true) == 0)
{
	SetPlayerInterior(playerid,15);
	SetPlayerPos(playerid,1452.6809,973.0954,1025.1146);
return 1;
}

Op die code wil ik even reageren. Jij zegt wel dat als het de gewone wereld is, kun je SetPlayerInterior weglaten heh? Nou, dat is niet waar. Als je in een interior gaat, en er daarna weer uit gaat zonder te zeggen dat je weer in 'de normale wereld' zit, zie je niks. Alles is onzichtbaar, op custom objecten na.

Dus, zodra je weer naar 'de normale wereld' gaat: SetPlayerInterior(playerid, 0);.

Hier een lijst met alle interior ID's.

En over dat menu dat je hem geeft, waar heeft hij dat voor nodig? Hij wil alleen kunnen teleporten, hij vraagt niet om een menu. Als hij een menu nodig heeft, vraagt hij daarom. En teleporten met een menu komt op hetzelfde neer als met een command. Laat hem nou rustig beginnen met een command, en geef hem niet ineens een grote hap in een menu. Zo leer je ook sneller, door het rustig op te bouwen.

bedankt allebij :D

Ok ? SetPlayerInterior(playerid,15); waar is de 15 voor ik heb een aquapark gemaakt maar die is in de gewone wereld dus waarom die 15?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...