D_v_z Geplaatst: 29 juli 2009 Rapport Geplaatst: 29 juli 2009 heey . ik heb hulp nodig met teleports. ik wil graag teleports maken en ik had eerst 2 forums erover gevonden maar de ene was erg moelijk en de andere had veel errors. kan iemand mischien een link geven naar een goeie of een script die werkt neerzetten. alvast bedankt hoor . Reageren
mosweg Geplaatst: 29 juli 2009 Rapport Geplaatst: 29 juli 2009 (bewerkt) een teleport command s erg simpel, Ik heb ook een teleport menu, Command: if(strcmp(cmdtext, "/tele", true) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,15); SetPlayerPos(playerid,1452.6809,973.0954,1025.1146); return 1; } Als het in de gewone wereld is kun je SetPlayerInterior weglaten en je kunt de x y z veranderen. Teleportmenu: /* Teleport Menu Door Bjorn */ #include <a_samp> #pragma tabsize 0 #define COLOR_BASIC 0x0066FFAA #define COLOR_RED 0xFF0000AA //Menu's new Menu:HoofdMenu; new Menu:Santos; new Menu:Fierro; new Menu:Venturas; //--- public OnGameModeInit() { //------------------------------------------- HoofdMenu = CreateMenu("Menu", 1, 50.0, 180.0, 200.0, 200.0); AddMenuItem(HoofdMenu, 0, "Los Santos"); AddMenuItem(HoofdMenu, 0, "San Fierro"); AddMenuItem(HoofdMenu, 0, "Las Venturas"); AddMenuItem(HoofdMenu, 0, "Sluit Menu"); //------------------------------------------- Santos = CreateMenu("Menu", 1, 50.0, 180.0, 200.0, 200.0); AddMenuItem(Santos, 0, "Police Station"); AddMenuItem(Santos, 0, "Skatepark"); AddMenuItem(Santos, 0, "Hospital"); AddMenuItem(Santos, 0, "Sluit Menu"); //------------------------------------------- Fierro = CreateMenu("Menu", 1, 50.0, 180.0, 200.0, 200.0); AddMenuItem(Fierro, 0, "Sluit Menu"); //------------------------------------------- Venturas = CreateMenu("Menu", 1, 50.0, 180.0, 200.0, 200.0); AddMenuItem(Venturas, 0, "Sluit Menu"); //------------------------------------------- return 1; } public OnGameModeExit() { //------------------------------------------- DestroyMenu(HoofdMenu); DestroyMenu(Santos); DestroyMenu(Fierro); DestroyMenu(Venturas); //------------------------------------------- return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/telemenu", cmdtext, true, 10) == 0) { ShowMenuForPlayer(HoofdMenu,playerid); GameTextForPlayer(playerid,"~w~Menu Open",2000,5); TogglePlayerControllable(playerid,0); return 1; } return 0; } public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row) { //------------------------------------------- new Menu:current; current = GetPlayerMenu(playerid); //------------------------------------------- if(current == HoofdMenu) { switch(row) { case 0:{ //Row 1 code ShowMenuForPlayer(Santos,playerid); } case 1:{ //Row 2 code GameTextForPlayer(playerid,"~R~ City not available",3000,5); SendClientMessage(playerid,COLOR_RED,"City not available"); ShowMenuForPlayer(HoofdMenu,playerid); //ShowMenuForPlayer(Fierro,playerid); } case 2:{ //Row 3 code GameTextForPlayer(playerid,"~R~ City not available",3000,5); SendClientMessage(playerid,COLOR_RED,"City not available"); ShowMenuForPlayer(HoofdMenu,playerid); //(Venturas,playerid); } case 3:{ //Row 5 code HideMenuForPlayer(HoofdMenu,playerid); TogglePlayerControllable(playerid,1); } } } //------------------------------------------- if(current == Santos) { switch(row) { case 0:{ //Row 1 code SetPlayerPos(playerid,1540.3043,-1678.5468,13.5503); SetPlayerFacingAngle( playerid, 270 ); SetCameraBehindPlayer(playerid); TogglePlayerControllable(playerid,1); } case 1:{ //Row 2 code SetPlayerPos(playerid,1864.5583,-1382.3085,13.4895); SetPlayerFacingAngle( playerid, 270 ); SetCameraBehindPlayer(playerid); TogglePlayerControllable(playerid,1); } case 2:{ //Row 3 code SetPlayerPos(playerid,2032.4828,-1412.1564,16.9922); SetPlayerFacingAngle( playerid, 180 ); SetCameraBehindPlayer(playerid); TogglePlayerControllable(playerid,1); } case 3:{ //Row 5 code HideMenuForPlayer(Santos,playerid); TogglePlayerControllable(playerid,1); } } } //------------------------------------------- return 1; } public OnPlayerExitedMenu(playerid) { TogglePlayerControllable(playerid,1); return 1; } Bij mij werkte hij allee als ik heb in een ander filterscript zette, maar voor de rest werkt hij perfect, Je kunt hem ook makkelijk editen Bewerkt: 29 juli 2009 door mosweg Reageren
Remi-X Geplaatst: 29 juli 2009 Rapport Geplaatst: 29 juli 2009 (bewerkt) if(strcmp(cmdtext, "/tele", true) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,15); SetPlayerPos(playerid,1452.6809,973.0954,1025.1146); return 1; } Op die code wil ik even reageren. Jij zegt wel dat als het de gewone wereld is, kun je SetPlayerInterior weglaten heh? Nou, dat is niet waar. Als je in een interior gaat, en er daarna weer uit gaat zonder te zeggen dat je weer in 'de normale wereld' zit, zie je niks. Alles is onzichtbaar, op custom objecten na. Dus, zodra je weer naar 'de normale wereld' gaat: SetPlayerInterior(playerid, 0);. Hier een lijst met alle interior ID's. En over dat menu dat je hem geeft, waar heeft hij dat voor nodig? Hij wil alleen kunnen teleporten, hij vraagt niet om een menu. Als hij een menu nodig heeft, vraagt hij daarom. En teleporten met een menu komt op hetzelfde neer als met een command. Laat hem nou rustig beginnen met een command, en geef hem niet ineens een grote hap in een menu. Zo leer je ook sneller, door het rustig op te bouwen. Bewerkt: 29 juli 2009 door Remi-X Reageren
D_v_z Geplaatst: 29 juli 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juli 2009 if(strcmp(cmdtext, "/tele", true) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,15); SetPlayerPos(playerid,1452.6809,973.0954,1025.1146); return 1; } Op die code wil ik even reageren. Jij zegt wel dat als het de gewone wereld is, kun je SetPlayerInterior weglaten heh? Nou, dat is niet waar. Als je in een interior gaat, en er daarna weer uit gaat zonder te zeggen dat je weer in 'de normale wereld' zit, zie je niks. Alles is onzichtbaar, op custom objecten na. Dus, zodra je weer naar 'de normale wereld' gaat: SetPlayerInterior(playerid, 0);. Hier een lijst met alle interior ID's. En over dat menu dat je hem geeft, waar heeft hij dat voor nodig? Hij wil alleen kunnen teleporten, hij vraagt niet om een menu. Als hij een menu nodig heeft, vraagt hij daarom. En teleporten met een menu komt op hetzelfde neer als met een command. Laat hem nou rustig beginnen met een command, en geef hem niet ineens een grote hap in een menu. Zo leer je ook sneller, door het rustig op te bouwen. bedankt allebij Reageren
cj4l Geplaatst: 31 juli 2009 Rapport Geplaatst: 31 juli 2009 if(strcmp(cmdtext, "/tele", true) == 0) { SetPlayerInterior(playerid,15); SetPlayerPos(playerid,1452.6809,973.0954,1025.1146); return 1; } Op die code wil ik even reageren. Jij zegt wel dat als het de gewone wereld is, kun je SetPlayerInterior weglaten heh? Nou, dat is niet waar. Als je in een interior gaat, en er daarna weer uit gaat zonder te zeggen dat je weer in 'de normale wereld' zit, zie je niks. Alles is onzichtbaar, op custom objecten na. Dus, zodra je weer naar 'de normale wereld' gaat: SetPlayerInterior(playerid, 0);. Hier een lijst met alle interior ID's. En over dat menu dat je hem geeft, waar heeft hij dat voor nodig? Hij wil alleen kunnen teleporten, hij vraagt niet om een menu. Als hij een menu nodig heeft, vraagt hij daarom. En teleporten met een menu komt op hetzelfde neer als met een command. Laat hem nou rustig beginnen met een command, en geef hem niet ineens een grote hap in een menu. Zo leer je ook sneller, door het rustig op te bouwen. bedankt allebij Ok ? SetPlayerInterior(playerid,15); waar is de 15 voor ik heb een aquapark gemaakt maar die is in de gewone wereld dus waarom die 15? Reageren
mosweg Geplaatst: 31 juli 2009 Rapport Geplaatst: 31 juli 2009 Gewone wereld is interior 0 SetPlayerInterior(playerid,15); Reageren
Crusher!! Geplaatst: 3 augustus 2009 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2009 Tip: Zet er ResetPlayerWeapons(playerid); bij, dan worden de wapens die je bijv, in een dm zone krijgt verwijderd, bijn tp naar ee stunt of wat-dan-ook plek Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.