Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil een missie mod gaan maken met een paar nieuwe cutscenes, een garage waar je je auto bullet-, fire-, damage-, en explosionproof kan maken en bodyguards. Die laatste twee lukt wel, maar die cutscene's, hoe maak ik die? Kan iemand me dit uitleggen? En als iemand met me die missiemod met enkele nieuwe features wil gaan maken mag dat ook.

Geplaatst:

Nou, voor de bodyguards een wat simpele code: Er staat een radaricoontje op het scherm, als je er naartoe gaat, is er een sphere. Als je daarin staat, wordt het scherm zwart en als het weer licht wordt staan er twee bodyguards met de BGA.dff en BGB.dff models. Een van hen heeft een Spas 12 Shotgun en de andere een M4. Voor de garages ongeveer hetzelfde principe: Op verschillende parkeerplekken op hetzelfde eiland zijn radariconen te zien, wanneer je er naartoe rijdt met je auto, en je staat in de sphere, wordt het scherm zwart en wanneer het scherm weer uit-fadet heeft je auto de gekozen functie. Deze zou eventueel met keuzemenu kunne maar daar weet ik niks van. Cutscene's op een manier dat er gewone actors of special actors worden gemaakt, want ik weet niet hoe ik met de csnaam.dff models moet werken. Voor handling mods bijvoorbeeld cruise control ofzo. Ik moet suggesties hebben voor deze mod en iemand die me misschien kan helpen. Ik kan op zich de bodyguards en carstats dingen doen maar de cutscenes moet ik samen doen want er moet natuurlijk eerst een soort verhaallijn gemaakt worden. Mijn idee voor een verhaallijn is: Je bent gewoon Tommy Vercetti (tot iemand andere suggesties heeft) en de intro cutscene begint met jezelf. Je vlucht van 2 FBI Ranchers en Phil komt je helpen met een Rhino. Daarna stapt hij bij je in en moet je naar zijn 'huis' rijden. Tot zover :D

Geplaatst:

Als je iemand nodig hebt voor een verhaal meld ik me aan.. :lol:

Ik kan nog niks qua modden, moddelen enz, maare ik wil me hersens wel gebruiken om een cool verhaaltje voor je samen te stellen zeg gewoon wat er allemaal in moet en dan kijk ik voor je.. :)

Lemme know.. ;):)

Geplaatst: (bewerkt)

OK, here goes: Tommy Vercetti moet erinzitten, niet zozeer als hoofdpersoon maar wel als belangrijke persoon, bijv. opdrachtgever van een lokale bende. Ten tweede moet Claude uit GTA3 er bijzitten als belangrijk persoon maar niet als hoofdpersoon. De hoofdpersoon mag iedereen zijn zolang ik maar een soort model uit Vice City kan gebruiken, bijv: winkeleigenaar. Er moet een stuk bijzitten dat je in de gevangenis komt te zitten en je agenten omkoopt. Laat je fantasie werken! :D

Edit: Bedankt trouwens! :puh:

Bewerkt: door teuntjuh
Geplaatst: (bewerkt)

Graag gedaan man.. ;)

Ik heb weer iets te doen.. :puh:, Ik zal is ff flink gaan brainstormen.. :)

Paar vraagjes...

- Welke/Wat voor gebouwen spelen (of gaan een) belangerijke rol spelen?

- Heb je nog voorkeur voor een naam en achternaam?

- Mogen er eventuele verwijziningen naar bijv. GTA 3 inzitten..?

- Moet Claude alleen als (bij)speler, (of inclusief hele GTA III achtergrond want dan kan ik wel wat hulp gebruiken)

- Achternaam van Claude was Speed of niet.. ?

Ik ga beginnen.. :puh:

Bewerkt: door Yohan
Geplaatst:

Het politiebureau, daar moeten wat missies van een corrupte agent te spelen zijn ofzo, Tommy's mansion, een bepaalde flat/huis voor Claude Speed :D , en hij hoeft geen hele achtergrond te hebben maar moet wel of ally van jou en Tommy worden of vijand van jou en Tommy, het liefst houd ik Tommy als vriend lol. Verder kan ik geen naam verzinnen voor de hoofdrolspeler, ik zou wel Sunshine Auto's willen gebruiken maar ik weet nog niet waarvoor dat mag je zelf verzinnen. De maffia zou wel vet zijn als die erin zit, en misschien drugstransporten. Verder mag je zoveel gebouwen kiezen als je zelf wil, ik geef je vrijheid :lol: . Succes met het maken van het verhaal en nog bedankt dat je dat wilt doen! :D

Geplaatst:

Uhm... ik wil alleen even wat weten: Ik heb nu een bodyguard en een soort manier om de auto bulletproof te maken, maar hoe kan ik deze beiden doen? Ik kan natuurlijk een soort trigger maken maar ik wou even weten of er een makkelijkere manier was... :D

Geplaatst:

kan dat niet 3hoofdrolspelers? Claude Speed, Tommy vercetti en Carl Johnson? :puh: all 3 altyd samen lykt me echt cool voor een spel :puh:

Geplaatst:
kan dat niet 3hoofdrolspelers? Claude Speed, Tommy vercetti en Carl Johnson? :puh: all 3 altyd samen lykt me echt cool voor een spel :puh:

Een leuk idee hoor, alleen dan moet je wel zorgen dat ze allemaal ook een eigen verhaallijn hebben enz... Give It A Try zou ik zeggen... ;)

@ Teun

Speelt deze mod zich gewoon af in VC, Of VC maar dan een paar jaar verder..?

Voeg me ff toe op MSN (zie pb) ;)

Geplaatst:
Uhm... ik wil alleen even wat weten: Ik heb nu een bodyguard en een soort manier om de auto bulletproof te maken, maar hoe kan ik deze beiden doen? Ik kan natuurlijk een soort trigger maken maar ik wou even weten of er een makkelijkere manier was... :D

Wat bedoel je met: Kan ik deze beiden doen?

Er is idd een opcode voor dat de car niet kapot gaat:

02AC: set_car  0@ immunities  1  1  1  1  1

En ik neem aan dat je het in een thread zet of zo.

Geplaatst:

JA idd, een fragment van de code:

0039:    $IMMUNE ==  1?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "BULLETP"
03C3: set_timer_with_text_to  $COUNTER type  1? text "TIMERVA"
0001: wait 3000&
0039:    $IMMUNE ==  2?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "DAMAGEP"
03C3: set_timer_with_text_to  $COUNTER type  1? text "TIMERVA"
0001: wait 3000&
0039:    $IMMUNE ==  3?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "FIREPRO"
03C3: set_timer_with_text_to  $COUNTER type  1? text "TIMERVA"
0001: wait 3000&
0039:    $IMMUNE ==  4?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "EXPLOSI"
03C3: set_timer_with_text_to  $COUNTER type  1? text "TIMERVA"
0001: wait 3000&
0039:    $IMMUNE ==  5?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "TIREPRO"
03C3: set_timer_with_text_to  $COUNTER type  1? text "TIMERVA"
0001: wait 3000&
0002: jump ££Enterpressed

@Yohan: ik voeg je wel ff toe dan praten we verder :D

Geplaatst:

Srry voor de double post maar dit is de code voor de garage, maar wanneer ik de garage inrijd, krijg ik geen text box, misschien vergeet ik iets simpels maar ik heb nog nooit iets met garages gedaan, kan iemand me vertellen wat er mis is hiermee:

; A garage which sets the immunities of your car.

:Creategarage
0219:  $IMMUNITIES = create_garage_type  32? from -966.016! -861.529!  5.761! to -966.016! -841.683!  11.273! front -978.454! -861.529!
03BB: set_garage  $IMMUNITIES door_type_to_swing_open

:Driving
00D6: if 0?
80E0:   NOT   player $PLAYER_CHAR driving
004D: jump_if_false ££Carinside
0001: wait 0?
0039:    $PLAYERCAR ==  0?
0002: jump ££Driving

:Carinside
03C1:  $PLAYERCAR = player $PLAYER_CHAR car
00D6: if 0?
80A4:   NOT   actor  $PLAYER_ACTOR  1? ()in_cube -966.016! -861.529!  5.761!  -966.016! -841.683!  11.273!
004D: jump_if_false ££Setgarageclosed
0001: wait 0?
0002: jump ££Dead             

:Setgarageclosed
020A: set_car  $PLAYERCAR door_status_to  4?
03DA: set_garage  $IMMUNITIES camera_follows_player
0001: wait 0?
0002: jump ££Setflags

:Setflags
0039:    $IMMUNE ==  1?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
0001: wait 0?
03E5: text_box "BULLETP"
0001: wait 3000&
03E6: remove_text_box
0039:    $IMMUNE ==  2?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "DAMAGEP"
0001: wait 3000&
03E6: remove_text_box
0039:    $IMMUNE ==  3?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "FIREPRO"
0001: wait 3000&
03E6: remove_text_box
0039:    $IMMUNE ==  4?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "EXPLOSI"
0001: wait 3000&
03E6: remove_text_box
0039:    $IMMUNE ==  5?
0039:    $COUNTER ==  3!
054C: use_GXT_table "IMMUNE"
03E5: text_box "TIREPRO"
0001: wait 3000&
0002: jump ££Enterpressed

:Enterpressed
00D6: if 0?
80E1:   NOT   key_pressed  0?  15?
004D: jump_if_false ££Setimmunes
0001: wait 0?
0002: jump ££Setflags

:Setimmunes
00D6: if 0?
8039:   NOT    $IMMUNE ==  1?
004D: jump_if_false ££Bulletproof
0001: wait 0?
00D6: if 0?
8039:   NOT    $IMMUNE ==  2?
004D: jump_if_false ££Damageproof
0001: wait 0?
00D6: if 0?
8039:   NOT    $IMMUNE ==  3?
004D: jump_if_false ££Fireproof
0001: wait 0?
00D6: if 0?
8039:   NOT    $IMMUNE ==  4?
004D: jump_if_false ££Explosionproof
0001: wait 0?
00D6: if 0?
8039:   NOT    $IMMUNE ==  1?
004D: jump_if_false ££Invulntires
0001: wait 0?
0002: jump ££Setflags
                    
:Bulletproof
02AC: set_car  $PLAYERCAR immunities  1?  0?  0?  0?  0?
0002: jump ££Stillin

:Damageproof
02AC: set_car  $PLAYERCAR immunities  0?  1?  0?  0?  0?
0002: jump ££Stillin

:Fireproof
02AC: set_car  0@ immunities  0?  0?  1?  0?  0?
0002: jump ££Stillin

:Explosionproof
02AC: set_car  $PLAYERCAR immunities  0?  0?  0?  1?  0?
0002: jump ££Stillin

:Invulntires
02AC: set_car  $PLAYERCAR immunities  0?  0?  0?  0?  1?
0002: jump ££Stillin

:Stillin
054C: use_GXT_table "MAIN"
00D6: if 0?
021C: car_inside_garage  $IMMUNITIES
004D: jump_if_false ££Stillin
0001: wait 0?
0361: close_garage  $IMMUNITIES
0002: jump ££Closed

:Closed
00D6: if 0?
03B1:   garage  $IMMUNITIES door_closed   
004D: jump_if_false ££Closed
0001: wait 0?
0002: jump ££Carinside

:D

Alvast bedankt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...