teuntjuh Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Ik wil een missie mod gaan maken met een paar nieuwe cutscenes, een garage waar je je auto bullet-, fire-, damage-, en explosionproof kan maken en bodyguards. Die laatste twee lukt wel, maar die cutscene's, hoe maak ik die? Kan iemand me dit uitleggen? En als iemand met me die missiemod met enkele nieuwe features wil gaan maken mag dat ook. Reageren
Wauzie Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Hoe wil je het gaan aanpakken? Met camera vieuws, keuzemenu? Reageren
teuntjuh Geplaatst: 1 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Nou, voor de bodyguards een wat simpele code: Er staat een radaricoontje op het scherm, als je er naartoe gaat, is er een sphere. Als je daarin staat, wordt het scherm zwart en als het weer licht wordt staan er twee bodyguards met de BGA.dff en BGB.dff models. Een van hen heeft een Spas 12 Shotgun en de andere een M4. Voor de garages ongeveer hetzelfde principe: Op verschillende parkeerplekken op hetzelfde eiland zijn radariconen te zien, wanneer je er naartoe rijdt met je auto, en je staat in de sphere, wordt het scherm zwart en wanneer het scherm weer uit-fadet heeft je auto de gekozen functie. Deze zou eventueel met keuzemenu kunne maar daar weet ik niks van. Cutscene's op een manier dat er gewone actors of special actors worden gemaakt, want ik weet niet hoe ik met de csnaam.dff models moet werken. Voor handling mods bijvoorbeeld cruise control ofzo. Ik moet suggesties hebben voor deze mod en iemand die me misschien kan helpen. Ik kan op zich de bodyguards en carstats dingen doen maar de cutscenes moet ik samen doen want er moet natuurlijk eerst een soort verhaallijn gemaakt worden. Mijn idee voor een verhaallijn is: Je bent gewoon Tommy Vercetti (tot iemand andere suggesties heeft) en de intro cutscene begint met jezelf. Je vlucht van 2 FBI Ranchers en Phil komt je helpen met een Rhino. Daarna stapt hij bij je in en moet je naar zijn 'huis' rijden. Tot zover Reageren
Yohan Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Als je iemand nodig hebt voor een verhaal meld ik me aan.. :lol: Ik kan nog niks qua modden, moddelen enz, maare ik wil me hersens wel gebruiken om een cool verhaaltje voor je samen te stellen zeg gewoon wat er allemaal in moet en dan kijk ik voor je.. Lemme know.. Reageren
teuntjuh Geplaatst: 1 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 (bewerkt) OK, here goes: Tommy Vercetti moet erinzitten, niet zozeer als hoofdpersoon maar wel als belangrijke persoon, bijv. opdrachtgever van een lokale bende. Ten tweede moet Claude uit GTA3 er bijzitten als belangrijk persoon maar niet als hoofdpersoon. De hoofdpersoon mag iedereen zijn zolang ik maar een soort model uit Vice City kan gebruiken, bijv: winkeleigenaar. Er moet een stuk bijzitten dat je in de gevangenis komt te zitten en je agenten omkoopt. Laat je fantasie werken! Edit: Bedankt trouwens! Bewerkt: 1 juni 2005 door teuntjuh Reageren
Yohan Geplaatst: 1 juni 2005 Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 (bewerkt) Graag gedaan man.. Ik heb weer iets te doen.. , Ik zal is ff flink gaan brainstormen.. Paar vraagjes... - Welke/Wat voor gebouwen spelen (of gaan een) belangerijke rol spelen? - Heb je nog voorkeur voor een naam en achternaam? - Mogen er eventuele verwijziningen naar bijv. GTA 3 inzitten..? - Moet Claude alleen als (bij)speler, (of inclusief hele GTA III achtergrond want dan kan ik wel wat hulp gebruiken) - Achternaam van Claude was Speed of niet.. ? Ik ga beginnen.. Bewerkt: 1 juni 2005 door Yohan Reageren
teuntjuh Geplaatst: 1 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2005 Het politiebureau, daar moeten wat missies van een corrupte agent te spelen zijn ofzo, Tommy's mansion, een bepaalde flat/huis voor Claude Speed , en hij hoeft geen hele achtergrond te hebben maar moet wel of ally van jou en Tommy worden of vijand van jou en Tommy, het liefst houd ik Tommy als vriend lol. Verder kan ik geen naam verzinnen voor de hoofdrolspeler, ik zou wel Sunshine Auto's willen gebruiken maar ik weet nog niet waarvoor dat mag je zelf verzinnen. De maffia zou wel vet zijn als die erin zit, en misschien drugstransporten. Verder mag je zoveel gebouwen kiezen als je zelf wil, ik geef je vrijheid :lol: . Succes met het maken van het verhaal en nog bedankt dat je dat wilt doen! Reageren
teuntjuh Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juni 2005 Uhm... ik wil alleen even wat weten: Ik heb nu een bodyguard en een soort manier om de auto bulletproof te maken, maar hoe kan ik deze beiden doen? Ik kan natuurlijk een soort trigger maken maar ik wou even weten of er een makkelijkere manier was... Reageren
SWYV Geplaatst: 2 juni 2005 Rapport Geplaatst: 2 juni 2005 kan dat niet 3hoofdrolspelers? Claude Speed, Tommy vercetti en Carl Johnson? all 3 altyd samen lykt me echt cool voor een spel Reageren
Yohan Geplaatst: 2 juni 2005 Rapport Geplaatst: 2 juni 2005 kan dat niet 3hoofdrolspelers? Claude Speed, Tommy vercetti en Carl Johnson? all 3 altyd samen lykt me echt cool voor een spel Een leuk idee hoor, alleen dan moet je wel zorgen dat ze allemaal ook een eigen verhaallijn hebben enz... Give It A Try zou ik zeggen... @ Teun Speelt deze mod zich gewoon af in VC, Of VC maar dan een paar jaar verder..? Voeg me ff toe op MSN (zie pb) Reageren
Wauzie Geplaatst: 2 juni 2005 Rapport Geplaatst: 2 juni 2005 Uhm... ik wil alleen even wat weten: Ik heb nu een bodyguard en een soort manier om de auto bulletproof te maken, maar hoe kan ik deze beiden doen? Ik kan natuurlijk een soort trigger maken maar ik wou even weten of er een makkelijkere manier was... Wat bedoel je met: Kan ik deze beiden doen? Er is idd een opcode voor dat de car niet kapot gaat: 02AC: set_car 0@ immunities 1 1 1 1 1 En ik neem aan dat je het in een thread zet of zo. Reageren
teuntjuh Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juni 2005 JA idd, een fragment van de code: 0039: $IMMUNE == 1? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "BULLETP" 03C3: set_timer_with_text_to $COUNTER type 1? text "TIMERVA" 0001: wait 3000& 0039: $IMMUNE == 2? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "DAMAGEP" 03C3: set_timer_with_text_to $COUNTER type 1? text "TIMERVA" 0001: wait 3000& 0039: $IMMUNE == 3? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "FIREPRO" 03C3: set_timer_with_text_to $COUNTER type 1? text "TIMERVA" 0001: wait 3000& 0039: $IMMUNE == 4? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "EXPLOSI" 03C3: set_timer_with_text_to $COUNTER type 1? text "TIMERVA" 0001: wait 3000& 0039: $IMMUNE == 5? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "TIREPRO" 03C3: set_timer_with_text_to $COUNTER type 1? text "TIMERVA" 0001: wait 3000& 0002: jump ££Enterpressed @Yohan: ik voeg je wel ff toe dan praten we verder Reageren
teuntjuh Geplaatst: 2 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juni 2005 Srry voor de double post maar dit is de code voor de garage, maar wanneer ik de garage inrijd, krijg ik geen text box, misschien vergeet ik iets simpels maar ik heb nog nooit iets met garages gedaan, kan iemand me vertellen wat er mis is hiermee: ; A garage which sets the immunities of your car. :Creategarage 0219: $IMMUNITIES = create_garage_type 32? from -966.016! -861.529! 5.761! to -966.016! -841.683! 11.273! front -978.454! -861.529! 03BB: set_garage $IMMUNITIES door_type_to_swing_open :Driving 00D6: if 0? 80E0: NOT player $PLAYER_CHAR driving 004D: jump_if_false ££Carinside 0001: wait 0? 0039: $PLAYERCAR == 0? 0002: jump ££Driving :Carinside 03C1: $PLAYERCAR = player $PLAYER_CHAR car 00D6: if 0? 80A4: NOT actor $PLAYER_ACTOR 1? ()in_cube -966.016! -861.529! 5.761! -966.016! -841.683! 11.273! 004D: jump_if_false ££Setgarageclosed 0001: wait 0? 0002: jump ££Dead :Setgarageclosed 020A: set_car $PLAYERCAR door_status_to 4? 03DA: set_garage $IMMUNITIES camera_follows_player 0001: wait 0? 0002: jump ££Setflags :Setflags 0039: $IMMUNE == 1? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 0001: wait 0? 03E5: text_box "BULLETP" 0001: wait 3000& 03E6: remove_text_box 0039: $IMMUNE == 2? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "DAMAGEP" 0001: wait 3000& 03E6: remove_text_box 0039: $IMMUNE == 3? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "FIREPRO" 0001: wait 3000& 03E6: remove_text_box 0039: $IMMUNE == 4? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "EXPLOSI" 0001: wait 3000& 03E6: remove_text_box 0039: $IMMUNE == 5? 0039: $COUNTER == 3! 054C: use_GXT_table "IMMUNE" 03E5: text_box "TIREPRO" 0001: wait 3000& 0002: jump ££Enterpressed :Enterpressed 00D6: if 0? 80E1: NOT key_pressed 0? 15? 004D: jump_if_false ££Setimmunes 0001: wait 0? 0002: jump ££Setflags :Setimmunes 00D6: if 0? 8039: NOT $IMMUNE == 1? 004D: jump_if_false ££Bulletproof 0001: wait 0? 00D6: if 0? 8039: NOT $IMMUNE == 2? 004D: jump_if_false ££Damageproof 0001: wait 0? 00D6: if 0? 8039: NOT $IMMUNE == 3? 004D: jump_if_false ££Fireproof 0001: wait 0? 00D6: if 0? 8039: NOT $IMMUNE == 4? 004D: jump_if_false ££Explosionproof 0001: wait 0? 00D6: if 0? 8039: NOT $IMMUNE == 1? 004D: jump_if_false ££Invulntires 0001: wait 0? 0002: jump ££Setflags :Bulletproof 02AC: set_car $PLAYERCAR immunities 1? 0? 0? 0? 0? 0002: jump ££Stillin :Damageproof 02AC: set_car $PLAYERCAR immunities 0? 1? 0? 0? 0? 0002: jump ££Stillin :Fireproof 02AC: set_car 0@ immunities 0? 0? 1? 0? 0? 0002: jump ££Stillin :Explosionproof 02AC: set_car $PLAYERCAR immunities 0? 0? 0? 1? 0? 0002: jump ££Stillin :Invulntires 02AC: set_car $PLAYERCAR immunities 0? 0? 0? 0? 1? 0002: jump ££Stillin :Stillin 054C: use_GXT_table "MAIN" 00D6: if 0? 021C: car_inside_garage $IMMUNITIES 004D: jump_if_false ££Stillin 0001: wait 0? 0361: close_garage $IMMUNITIES 0002: jump ££Closed :Closed 00D6: if 0? 03B1: garage $IMMUNITIES door_closed 004D: jump_if_false ££Closed 0001: wait 0? 0002: jump ££Carinside Alvast bedankt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.