Jump to content

Werkgeheugen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb mijn computer laten bouwen door iemand, er zou 6 GB werkgeheugen inkomen (3x2), maar de computer herkent er maar 4 van.

computer.gifComputer

• Fabrikant: System manufacturer
  • Computermodel: System Product Name
  • Computernaam: PC_VAN_DEWIT
  • Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.
  • Model: M4A78 PRO
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: BIOS Date: 04/09/09 16:28:06 Ver: 08.00.15, versie 0905
  • Aansluitingen: PCIEX16 (Gebruikt), PCIEX1_1 (Vrij), PCIEX1_2 (Vrij), PCI_1 (Vrij), PCI_2 (Vrij), PCI_3 (Vrij)
  • Poorten: PS/2 KeyBoard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB12 (USB), USB34 (USB), COM 1 (Serieel), LAN (Netwerk), Audio_Line_In (Audio), Audio_Line_Out (Audio), Audio_Mic_In (Audio), Audio_Center/Sub (Audio), Audio_Rear (Audio), Audio_Side (Audio), HDMI (Geen), DVI (Geen), SPDIFO (Geen), PRI IDE (Geen), SATA1 (Geen), SATA2 (Geen), SATA3 (Geen), SATA4 (Geen), SATA5 (Geen), SATA6 (Geen), CPU FAN (Geen), CHA FAN (Geen), PWR FAN (Geen), USB56 (USB), USB78 (USB), USB910 (USB), USB1112 (USB), FLOPPY (Geen), SPDIF OUT (Geen), AAFP (Geen), CD (Audio)

processor.gifProcessor

• Model: AMD Phenom 9950 Quad-Core Processor
  • Kloksnelheid: 2600 MHz
  • Socket: AM2

memory.gifGeheugen

• Grootte: 4094 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (DDR2, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:)
  • Grootte: 931,51 GB (931,51 GB (C:) )
  • Vrije ruimte: 883,17 GB (883,17 GB (C:) )

drives.gifStations

• Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Onbekend
  • Model(len): A: Onbekend, C: WDC WD1001FALS-00J7B1 ATA Device IDE, D: PLEXTOR DVDR PX-860A ATA Device

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Microsoft
  • Model: High Definition Audio-apparaat

videocard.gifVideokaart

• Model: ATI Radeon HD 4800 Series
  • Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor (0x9440)
  • Geheugengrootte: 1024 MB VRAM
  • Stuurprogramma: atiumdag,atidxx32,atidxx64.dll,atiumdva,atiumd64.dll,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.01.01.888

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1440x900
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 59 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)
  • Model: USB-HID
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

• Model: USB-HID
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller (Ethernet 802.3)
  • Adressen: Censuur

directx.gifDirectX

• Versie: 10.1

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft® Windows Vista™ Ultimate
  • Versie: 6.0.6001
  • Service Pack: Service Pack 1

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb mijn computer laten bouwen door iemand, er zou 6 GB werkgeheugen inkomen (3x2), maar de computer herkent er maar 4 van.

--computer--

64-bit windows? 32 bit ('normale' windows) kan maximaal 4GB aan. (=3,2 Vista SP1 geeft 4 aan vanwege klachten over geheugen dat niet herkend wordt) Waarschijnlijk is dat je probleem. Anders kan het zijn dat een van je geheugenreepjes defect/verkeerd geplaatst is.

Bewerkt: door RoL0
Geplaatst:
Kijk eens of je er überhaupt wel 6 reepjes in hebt zitten.

Het was 3x2, maar ik zal het controleren.

Ik heb 64-bit.

Geplaatst:

Ik heb 64-bit.

Want volgens mij gebruikt Am2 geen eens triple channel.

Geplaatst:

Ik heb 64-bit.

Want volgens mij gebruikt Am2 geen eens triple channel.

Moet je per se triple channel draaien dan? (is trouwens alleen bij de 1366 van intel toch?)

Dat moederbord is gewoon dual channel :7

Geheugen Typen (moederbord) 4x DDR2

En hierboven, als hij 3x2 heeft normaal gesproken wel, dan werken er zeg maar 3 teams van 2 spelers samen.

en dat is dus sneller dan 6 teams van 1.

En tot nu toe heb ik alleen Intel ermee gezien ja.

Enne Rdewit, je bent genaaid,

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Als er 3 reepjes in zitten werken deze sowieso in single channel. Het lijkt me overigens aannemelijker dat er gewoon maar 2 reepjes in zitten.

Geplaatst:
Kan het ook aan de drivers van het moederbord liggen?

Een moederbord heeft in principe geen drivers. Dus nee, daar kan het onmogelijk aan liggen. Maak gewoon de computer open en kijk hoeveel reepjes erin zitten.

Geplaatst:

Van die drivers vroeg ik, omdat ik er wel een cd bij had gekregen met verschillende drivers en tools.

Geplaatst:
Van die drivers vroeg ik, omdat ik er wel een cd bij had gekregen met verschillende drivers en tools.

Nouja er zitten natuurlijk wel drivers bij voor bijvoorbeeld de onboard geluidskaart, soms voor de processor en bijvoorbeeld voor de onboard videokaart als die er op zit. Maar drivers kunnen niet de oorzaak van je probleem zijn, ik denk dat er gewoon niet meer dan 4gb in je computer zit.

Nouja er zitten natuurlijk wel drivers bij voor bijvoorbeeld de onboard geluidskaart, soms voor de processor en bijvoorbeeld voor de onboard videokaart als die er op zit. Maar drivers kunnen niet de oorzaak van je probleem zijn, ik denk dat er gewoon niet meer dan 4gb in je computer zit.

Vergeet de BIOS niet, dat is eigenlijk dé grote driver van het moederbord.

rdewit, je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of je het nu hebt nagekeken ofniet, hoeveel geheugenbalkjes er aanwezig zijn.

Bewerkt: door Limbolander
Geplaatst:

4GB is verstandiger, je computer draait op dual-channel, wat iets sneller is. Die 6GB vul je toch nooit, zelfs GTA IV gebruikt niet zoveel. (Behalve als je 3 keer Crysis tegelijk wilt spelen of iets in die richting)

Geplaatst:

is het niet zo

als je geen trippel channel heb maar wel 2x dual channel heb en je gebruikt 1 dual channel dat hij die andere weigert?

klinkt wel logies want heel veel prossecors hebben geen tripel channel control.

en dual channel houd in 2 kaarten dus zou de 3e verstoren dus negeert hij hem (of moetje dat instellen in je bios?)

of wat ook kan dat een kaart dood is. dan zou je pc niet opstarten maar ik heb het wel is gehad.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...