Jump to content

Werkgeheugen

Recommended Posts

Geplaatst:
is het niet zo

als je geen trippel channel heb maar wel 2x dual channel heb en je gebruikt 1 dual channel dat hij die andere weigert?

klinkt wel logies want heel veel prossecors hebben geen tripel channel control.

en dual channel houd in 2 kaarten dus zou de 3e verstoren dus negeert hij hem (of moetje dat instellen in je bios?)

of wat ook kan dat een kaart dood is. dan zou je pc niet opstarten maar ik heb het wel is gehad.

Ik heb at the moment een systeem waarvan waarschijnlijk een geheugen reepje kapot is en er zitten nu 3 reepjes geheugen in. Tijdens het opstarten kreeg ik normaal altijd te zien dat het geheugen in dual channel draait, maar er staat nu single channel. Dual channel wordt dan inderdaad geweigerd, maar het geheugen zelf wordt niet geweigerd.

Geplaatst: (bewerkt)

Ondersteunt je moederbord wel 4 gig?

Ja dus, maar kijk nou eens hoeveel reepjes je in je pc hebt zitten en hoeveel gig ze zijn.

Je hebt er niks aan als je het hier blijft vragen, want je had al sinds het begin klaar kunnen zijn.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:
Ik heb even gekeken, maar er wordt geen triple channel ondersteunt.

Dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen, alleen socket 1356 van Intel heeft triple channel.

Ik geloof dat ik iets dergelijks al eerder heb meegemaakt; 1x512mb + 1x2048mb + 1x 1024mb werd 3GB (ook in Vista)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...