Jump to content

XHTML 1.0 of HTML 4.01


GTA Monster

Recommended Posts

Ey,

Ik begin er de laatste tijd steeds meer achter te komen dat ik beter kan scripten in PHP dan designen in HTML. Ik wil dus HTML en CSS bijoefenen. Nu vraag ik me af of ik nu beter XHTML 1.0 kan leren of zal ik gewoon voor HTML 4.01 gaan?

Advies is welkom :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Het probleem is niet het leren van XHTML of HTML, maar het wennen eraan.

Het enige echte verschil tussen XHTML en HTML is dat je in XHTML ALLE elementen moet afsluiten, wat in HTML niet per se hoeft. <br> word in XHTML <br />, en bijvoorbeeld <u><i></u></i> mag wel in HTML maar niet in XHTML.

Sommigen zullen dat laatste al logisch vinden in HTML zelf, zoals ik zelf, maar in HTML is dat geen regel.

Echter, de meeste pagina's die in XHTML worden geschreven worden toch gewoon als HTML naar de browser gestuurd door de meeste websites. Waarom? Internet Explorer kan niet omgaan met het bestandstype XHTML, alleen met HTML.

Het voordeel als je je pagina verstuurd als echt XHTML-bestand (text/xhtml of zo), is dat als er een fout zit in je pagina (je sluit een <div> niet af of zo), is dat je pagina dan een foutmelding geeft in de browser, en de pagina niet weergegeven word. Het nadeel is echter dat IE niet met XHTML om kan gaan.

Ik heb hier geen praktijk-ervaring mee, maar dit is samengevat wat ik erover weet ;) .

Waar ik voor ga? Een consequente combinatie van beide. Vraag niet waarom.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...