Jump to content

Film:Harry potter 6 Spoilers*

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik denk dat veel mensen hier wel over willen praten, maar op eigen risico het is niet voor niets een spoiler topic.

Hier kun je over ''harry potter en de halfbloed prins'' praten als je niet kan wachten tot de meeste het hebben gezien. Kun je uitgebreid vertellen wat je er van vind en meer.

Pas nog wel op want er zijn mensen die nieuwsgierig zijn en toch kijken hier, dus zet die spoiler zwarte strepen erdoor heen. Als dat lukt.

DIT IS EEN SPOILER GEBIED NIET LEZEN ALS JE HP 6 NIET GEZIEN HEBT!!

Ik vond de film unieker dan de andere films die zijn geweest, op deel 5 na want daar begon je het al te merken. Het was heel anders het ging ook nogal snel door naar andere stukken, maar wel minder dan in 5 t was beter te volgen.

Ik heb het met het boek vergeleken maar ook gewoon gekeken, er zijn dingen toegevoegd en weggelaten. :duh::-(

Spoilerstukje.

Het begin met de minister zat er niet in op zich jammer maar vond het niet zo erg, al had ik de nieuwe minister van toverkunst wel willen zien.

Dst stukje dat toegevoegd was met harry in het cafe, is echt leuk 0_0 overbodig maar jammer.

De hand van perkamentus werd even genoemd, maar in de hele film verder niet over gerept.

Ik had me draco's moeder anders voorgesteld maar zo erg is het niet.

Het stuk met oorlof de winkel is totaal anders gedaan. Ik miste tonks in het begin en hagrid ook wel beide zaten er nogal weinig in.

Het stuk met het nest is toegevoegd eigenlijk overbodig die brand waarom? in deel 7 komen ze er weer.. Denk om te laten zien dat je nergens veilig bent.

Fenrir de weerwolf had ik me totaal anders verwacht, Ik dacht meer wolverineachtig en dan nog erger.

Wat het Nest betreft vond het een erg mooi gedaan en heel anders! kan me niet herinneren het Nest in de films te zien of wel maar anders zo als in deze film. Heel uniek en erg leuk maar de omgeving is nogal anders dan ik me voorgesteld had van het boek.

Ik vond het de film zeker wat beter dan het boek, de emotie kwam meer naar voren maar voor de humor ook, stukjes met luna/slakhoorn/hermelien waren super. :tu:

Dat gedoe met het liefdesdrank was grappig en erg leuk gedaan.

Alle stukjes met luna erin waren hilarisch veel beter dan anders (niettemin de rest ook), ze is nu zeker een van me favo personages.

Wat beter te merken is de ron en hermelien situatie, het is beter te zien en meer emotie dan in het boek. Iedereen is stukken beter echt gegroeid meer emotie en dat maakt de film beter. :tu:

Ik vond het heel leuk om zwerkbal weer eens te zien, het was kort maar krachtig en dan ron's zoen super!. :D

Spoiler stukje

In de hele film heb ik de onzichtbaarheidskleed gemist. :N

Ik miste ook stukken van de hersenpan (die er overigens ook anders uit zag) had ik echt willen zien, en waren belangrijk. En niks over de familie van voldemort of de gruzelementen. :duh:

Slakhoorn was heel anders dan ik verwacht had, waar was z'n walrus snor z'n dikke buik en meer echt jammer.

Niettemin ron's vriendin had ik ook totaal anders verwacht, in het boek was ze toch vaker besproken maar in films niet te zien. Al is ze wel erg leuk om te zien. ^_^

Het stuk met de spin was wat anders bovendien die spin was veel groter, het was triest maar het was ook wat komisch.

De badkamer met harry en draco was totaal anders, denk ook meer voor de kleine kids was dat gedaan. Maar harry had z’n boek bij zich en sneep deed niets raar?

Daarna met de kamer van noodgeval is ook anders, nu is ginny erbij maar op zich vond ik het helemaal niet erg. Vond het zelfs heel gepast en erg leuk beetje romantisch zelfs, ginny samen met harry en dan die geheime kus. :D

De grot was ook een beetje anders gedaan, maar was heel spannend dat hebben ze uitstekend gedaan van komisch naar spanning. Het zag er heel knap uit en erg goed daar klaag ik niet echt om.

Maar de toren het was totaal anders dat was erg jammer, ene kant had het wel iets maar het boek was beter. Perkamentus zag er niet zo ernstig uit dan wat je in het boek leest. en de gevechten erna veel zat er niet in of was anders.

Sneep die harry ziet wtf? En dan een snelle dood alhoewel de val langzaam ging.

Het einde was erg anders maar dat met de toverstokken en de lichtjes was mooi gedaan, maar geen lied van de feniks heel jammer.

Super jammer dat de begravenis er niet in zit hopelijk in de volgende film, anders doe ik iemand wat!!

Ook al ging het wat snel, al om al was het toch een ontroerend einde zeker een traan waard.

De overgang was goed gedaan van komisch naar spanning, maar het was wel luchtig. Iedereen is enorm gegroeid waardoor de film meer tot z'n recht komt.

Ik hoop dat sommige dingen in de volgende film dan wel aan bod komen, anders is het zonde. :duh:

De film was wat beter dan het boek, deel 5 vind ik toch nog de beste. Maar dit deel had een ander niveau waardoor het na deel 5 een totaal andere harry potter film is. (zoals ik boven al aangeef). Dus eigenlijk moeilijk te zeggen welke beter is.

Toen de film afgelopen was kreeg het een staande ovatie, iedereen klapte. :dans:

Ik ga er zeker nog een keer naar toe.

Heel verhaal en ben vast nog wat vergeten. :D

Bewerkt: door Forever GTA
Geplaatst:

Ik vond spijtig dat de begravenis van Perkamentus niet was en ik vond die stukjes van Loena grappig zeker in die leeuw custuum(weet niet hoe jij het schrijft) en in die 3d bril.En dan alles wat jij zei vind ik eigenlijk ook een beetje.[/font]

Geplaatst:

Vette film hoor

LET OP:

DEZE SPOILER ALLEEN LEZEN ALS JE HET LAATSTE DEEL OOK HEBT GELEZEN.

ik vind het nog steeds raar voor te stellen dat sneep bij perkamentus hoort.[/font]

Geplaatst:

Die ontzichtsbaarheidkleed was er wel hoor, Harry deed hem aan in de trein om Draco af te luisteren....[/font]

Geplaatst:

Die sectumspempra spreuk is trouwens in de film veel minder erg dan in het boek. Ook word het in de film minder aandacht besteed aan het boek. Je ziet harry er wel de hele tijd in lezen, maar ze gaan er niet op in wat er in staat.[/font]

Geplaatst:
Vette film hoor

LET OP:

ik vind het nog steeds raar voor te stellen dat sneep bij perkamentus hoort.[/font]

Niet lezen als jij de laatste boek niet heeft gelezen

In de 7de boek staat dat door gruizelelement albus toch ging doood en hij wou niet dat draco iemand vermoorde dus hij vroeg aan sneep of hij dat kon doen hij wou dat niet bij de begin doen maar eindelijk ging hij akkoord[/font]

Fuck wat was die film een grote blunder :duh: Je kunt me een soort van HP-Fan noemen en ik ben zeer teleurgesteld. Denk dat JK Rowling dit ook niet leuk gaat vinden , stukken zijn weggelaten en toegevoegd. Geen actie , deze film laat het verhaal van HP alleen doorlopen. Het laat zeg maar geen gat achter maar het geeft ook geen leuke toevoeging aan het verhaal. Ze geven meer aandacht aan de fucking kus scenes dan aan wat actie?! :duh:

Bewerkt: door d0m1n4t0r
Geplaatst:
Vette film hoor

LET OP:

Zucht, lees alle boeken tweemaal, en bekijk alle films tweemaal. Sneep is altijd trouw gebleven aan Perkamentus, dat Sneep hem vermoordde was zelfs gepland! Het Nest en omgeving leek mij nog helemaal hetzelfde, net als de hersenpan. Naja, ik vond de film nogal tegenvallen, er is teveel geknipt en geplakt.[/font]

Geplaatst:

Mensjes zeg eens wat je van de film vind, wat meer info dan alleen die enkele regels die alleen spoilertje bevatten.

Daarvoor is dit topic ook babbel erop los. :D

Zou je aub je zogenaamde spoilers in lettertype 2 zetten? Ik heb ze maar half gelezen omdat ze amper leesbaar zijn..:$

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
Vette film hoor

LET OP:

Zucht, lees alle boeken tweemaal, en bekijk alle films tweemaal. Sneep is altijd trouw gebleven aan Perkamentus, dat Sneep hem vermoordde was zelfs gepland! Het Nest en omgeving leek mij nog helemaal hetzelfde, net als de hersenpan. Naja, ik vond de film nogal tegenvallen, er is teveel geknipt en geplakt.[/font]

Inderdaad, en als je De Relieken Van De Dood hebt gelezen, valt alles in elkaar. Perkamentus was al vervloekt door de ring van die oude viespeuk, en was niet meer te redden. Het was dus tussen Sneep en Perkamentus dat Sneep Perka zou vermoorden. Dit is dus ook gebeurd. Maar Perka vertrouwde Sneep omdat Sneep Harry Potter beschermde, vanwege Lilly, omdat Sneep van Lilly, Harry´s moeder, hield.

[/font]

Geplaatst:

Vond de film redelijk mooi, maar vergeleken het boek miste er veel :(

Dobby miste ik. Het begin 'een andere minister' miste ik. En natuurlijk het gevecht om Zweinstein. De reden was dat ze het in de zevende film groots willen maken! De dood van Perkamentus was super in mekaar gezet. [/font]

Geplaatst:

Maar ik bedoel er kon wel wat meer actie aan het einde, in het boek ging het met een gevecht hier gebeurt er bijna niks.

Geplaatst:

Ik heb hem vandaag gezien, ik vond hem wel leuk, maar met het boek moet je het idd niet vergelijken. :duh:Ik kan me namelijk niet herinneren dat Het Nest in de fik vloog.[/font]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...