Jump to content

Krassen verwijderen auto ?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Een of andere ****** ******* heeft een lange streep + 2 zigzagjes over een van onze auto's getrokken, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met krassen verwijderen.

Het is een lange kras vanaf de voorvleugel helemaal tot aan de achterkant dus de rechter voorvleugel + 2 deuren + rechtsachter. Erg vervelend natuurlijk... Een zigzag kras op de kofferbak, en een zigzag kras op de linker achterdeur.

De auto is donkerblauw metallic, de krassen zijn wit maar niet voelbaar met je vinger dus niet al te diep gelukkig, in ieder geval niet tot het metaal, maar wel zichtbaar :(.

Weet iemand ook of er ook maar iets is wat je hiertegen kan doen, we weten niet waar het gebeurd, thuis of op het werk... De krassen zijn in ongeveer 1 maand tijd gebeurd en de meest recente, de lange, gisteren of vandaag... Ik neem aan dat de Politie helemaal niks kan doen en niet geinteresseerd is ( nutteloze apen) zoals altijd als er iets met je eigendom gebreurd ( maar ze komen wel gelijk met een radarcontrole als 1 iemand jankt over de snelheid :duh: ) ...

De auto is wel volledig casco verzekerd maar we vragen ons af of het wel zin heeft om een claim te maken ten koste van 8 jaar no claim bonus ( van de 26) en natuurlijk eigen risico...

Maarja, in ieder geval, heeft iemand ervaring met krassen verwijderen, met een lakstift of iets dergelijks of schadeherstel in een of andere garage ? En heeft iemand een idee wat we kunenn doen om het te voorkomen of iemand te betrappen ?

Bewerkt: door Snowdog
Geplaatst:
Weet iemand ook of er ook maar iets is wat je hiertegen kan doen, we weten niet waar het gebeurd, thuis of op het werk... De krassen zijn in ongeveer 1 maand tijd gebeurd en de meest recente, de lange, gisteren of vandaag... Ik neem aan dat de Politie helemaal niks kan doen en niet geinteresseerd is ( nutteloze apen) zoals altijd als er iets met je eigendom gebreurd ( maar ze komen wel gelijk met een radarcontrole als 1 iemand jankt over de snelheid :duh: )

Ehm waarom niet eerst proberen of je aangifte kan doen, voordat je gelijk begint te schelden.

Geplaatst:

Der was iemand die maakte altijd krassen op auto's, Zag ik op hetn ieuws die is nu opgepakt.

Maar op tv is altijd van dat spul dat haal je over de kras en weg is ie.

Ik zeg: "hou de tv in de gaten bij die teleshops "

Ehm waarom niet eerst proberen of je aangifte kan doen, voordat je gelijk begint te schelden.

Want ze doen toch waarschijnlijk niks, fiets gestolen paar jaar geleden, niks meer van gehoord na aangifte.

Het is een heel gedoe om aangifte te doen, zeker omdat we niet weten waar het gebeurd is, wanneer precies het gebeurd is, bewijzen dat ze schade er nog niet was, etcetc...

Wat kunnen ze doen, de enige info die bewijsbaar is, is dat er nu krassen op de auto zitten...

Bewerkt: door Snowdog
Geplaatst:

Een vriend van mij had dit ook een paar weken geleden. Hij wou de auto nog even na lopen en er zat in ene een flinke kras aan de zijkant van de auto. Bij hem was het zo dat de verzekering dit kon vergoeden (ik heb er niet zoveel verstand van) maar wat ik begrepen heb is dat de auto op het kras gedeelte is overgespoten, en dat ze gratis een vervangende auto kregen voor die dagen. Misschien is dat een oplossing?

Geplaatst:

Wat je kan doen is met polijst schuurpapier het krasje licht opschuren( Korrel 1500 is het beste). Als je dan het krasje voorzichtig hebt weggeschuurd, pak je polijst middel en een polijst machine. Je polijst het geschuurde todat de krassen weg zijn en het er weer prima uitziet!

Wat wel het beste is om daarna de auto in de wax te zetten. ;)

Met een lakstiftje wegwerken kun je doen, maar dit blijft zichtbaar.

Dus is het enigste wat je kunt doen is overspuiten wil je het weghebben.

Wat je kan doen is met polijst schuurpapier het krasje licht opschuren( Korrel 1500 is het beste). Als je dan het krasje voorzichtig hebt weggeschuurd, pak je polijst middel en een polijst machine. Je polijst het geschuurde todat de krassen weg zijn en het er weer prima uitziet!

Wat wel het beste is om daarna de auto in de wax te zetten. ;)

Niet iedereen heeft de juiste kennis/ervaring ermee en de juiste gereedschappen.

Als hij te lang erop blijft drukken, kan ie de lak zo verbranden.

Daarnaast, sommige laklagen bestaan uit verschillende kleuren, en dan krijg je er ineens een andere kleur eronder uit.

En mocht ie het dan verneuken, kan ie het bij de verzekering voor 100% schudden.

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:

Je zou in eerste instantie kunnen proberen bij de verzekering aan te kloppen, misschien dat ze dit vergoeden. Als dat niet het geval is zou je het altijd, zoals Ferry al zei, alles bijwerken met een lakstiftje of gewoon alles over laten spuiten. Maar aangezien het een flink oppervlak is wat dan overgespoten moet worden, kan dat een dure grap worden.

Geplaatst:

Kan niet garanderen dat het werkt maar ik zag op TellSell of een dergelijk programma, dat ze een bepaalde stift hadden die de kras opvult met de kleur lak van je auto. Maar aangezien TellSell het verkoopt zal het wel niet werken. Ik denk dat er verder maar een oplossing is, schuren en spuiten. Succes!

Hallo,

Een of andere ****** ******* heeft een lange streep + 2 zigzagjes over een van onze auto's getrokken, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met krassen verwijderen.

Het is een lange kras vanaf de voorvleugel helemaal tot aan de achterkant dus de rechter voorvleugel + 2 deuren + rechtsachter. Erg vervelend natuurlijk... Een zigzag kras op de kofferbak, en een zigzag kras op de linker achterdeur.

De auto is donkerblauw metallic, de krassen zijn wit maar niet voelbaar met je vinger dus niet al te diep gelukkig, in ieder geval niet tot het metaal, maar wel zichtbaar :(.

Weet iemand ook of er ook maar iets is wat je hiertegen kan doen, we weten niet waar het gebeurd, thuis of op het werk... De krassen zijn in ongeveer 1 maand tijd gebeurd en de meest recente, de lange, gisteren of vandaag... Ik neem aan dat de Politie helemaal niks kan doen en niet geinteresseerd is ( nutteloze apen) zoals altijd als er iets met je eigendom gebreurd ( maar ze komen wel gelijk met een radarcontrole als 1 iemand jankt over de snelheid :duh: ) ...

De auto is wel volledig casco verzekerd maar we vragen ons af of het wel zin heeft om een claim te maken ten koste van 8 jaar no claim bonus ( van de 26) en natuurlijk eigen risico...

Maarja, in ieder geval, heeft iemand ervaring met krassen verwijderen, met een lakstift of iets dergelijks of schadeherstel in een of andere garage ? En heeft iemand een idee wat we kunenn doen om het te voorkomen of iemand te betrappen ?

Vanavond ga ik langs bij mijn pa , ik zal het hem eens vragen , ik weet het je wel te zeggen dan :)

@above: begin zeker niet te schuren spuiten of je mag heel je auto over doen!!!

Bewerkt: door Stopbord
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Als de kras niet voelbaar is dan is waarschijnlijk de lak er niet af. Je kan het danHIER eens mee proberen. Je blijft altijd wel iets zien van de kras. Maar hier kun je het toch aardig goed mee herstellen. Dit kun je trouwens gewoon met een poetsdoek opbrengen. Even laten inwerken en dan goed hard uitwrijven totdat het niet meer zichtbaar is.

Een lakstift is wel vrij riskant als je er nooit mee gewerkt hebt. Je kunt het wel proberen met een lakstift en dan de resten met een poetsmachine uitvegen als het nog een beetje nat is. Maar dit moet je wel precies op het goede moment doen. Als de lak nog te nat is veeg je alles uit en smeer je de rest helemaal onder. En als het te hard is dan krijg je het niet meer mooi weg. Dus daar zou ik al niet eens aan beginnen. Probeer het eerst maar eens met de commandant. Deze is bij de meeste autoaccesoire shops wel te krijgen.

Succes!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...